נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בר שתייה בגולדן קורל חיפה (צילום: באדיבות המקום) לחיי מזרח תיכון חדש. בר שתייה בגולדן קורל חיפה (צילום: באדיבות המקום)

באמצע שנות השמונים, חשבו פרנסי חיפה איך ליצור אטרקציה תיירותית שתקשר את החוף להר ותהווה מוקד משיכה וסמל לעיר, וכך הוקם הרכבל המפורסם עם הקרונות המעוגלים. בקצהו העליון של הרכבל מול נוף מדהים של הים התיכון, העיר התחתית של חיפה ונמל הסחורות השוקק נמצאת מסעדת גולדן קורל. כבר על הרגע הראשון שנכנסים למסעדה ויושבים מול הנוף המדהים ההרגשה היא שלא באנו לעוד מקום - גולדן קורל היא לא מסעדה לממהרים, היא מקום של עצירה לארוחה ושיחה שקטה ונעימה עם המשפחה וחברים.

גולדן קורל איתנו כבר 12 שנים ובהחלט אפשר כבר לומר שזה המקום האידיאלי לעצירה קולינרית באמצע יום של טיול ותמיד שווה לחזור אליה שוב ושוב - הנוף עוצר הנשימה תמיד ישאיר אתכם רעבים לעוד.

לטייל בעולם מול המפרץ
עוד לפי שנכנסנו למסעדה עצרנו לתצפית רומנטית על מפרץ חיפה לפני השקיעה, מול הנוף היפהפה של העיר התחתית, אנשים החוזרים מעמל יומם והנמל העמוס. זיהינו מכולת סחורות ענקית המתקדמת אט-אט לנמל וחשבנו מה יכול להיות בתוך כל המכולות הרבות על סיפונה ותוך כמה זמן תעגון בנמל ותפרוק את סחורותיה.

במרחק ירידה של שתי קומות התיישבנו מול הנוף החיפאי הנשקף מחלונות גולדן קורל. תפריט המסעדה משלב מנות מכל רחבי אגן הים התיכון, אזור עם השפעות אוכל רבות ומגוונות ושלל סגנונות בזכות השינויים שחווה לאורך ההיסטוריה (עמים, כובשים, אוכלוסיות נודדות, שינויי מזג אוויר ועוד). אנחנו ראינו בזה הזדמנות לטעום מנות מספרד ועד חופי ארץ ישראל וככה בנינו את הארוחה שלנו - טיול לחו"ל מול מפרץ חיפה.

לבנון, טורקיה וספרד
התחלנו עם הסלטים המוכרים שרובם באים מאזור מזרח הים התיכון. החומוס הטרי שנעשה במקום, הטחינה, סלט הפטוש, הג'רג'יר המעולה, הכרוב, עגבניות השרי, מטבוחה וכל השאר - סלטים עונתיים שמסמלים את טריות האוכל לחופי הים התיכון. אזור אשר בניגוד לארצות אירופה הקרות בהם יש מסורת של שימור, הקפאה והמלחה של אוכל לחורף, כאן בים התיכון הדגש הוא על מנות טריות שמתחלפות לפי העונה.

מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום) הנוף אמיתי. גם האוכל. מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)

למנת הביניים החלטנו להצפין לאזור הגליל והחלק הדרומי של לבנון ולהזמין מנה קלאסית של עלי גפן בסגנון הבית - מנה צמחונית של עלי גפן ממולאים בפריקי (חיטה ירוקה גרוסה) ומוגשים לצד רוטב יוגורט (המשכנו להצפין, השפעה טורקית). כבר בטעימה הראשונה אפשר להרגיש את ההבדל מעלי הגפן המוכרים הממולאים לרוב באורז - הפריקי המעושן מעביר טעם ומרקם אחר שמהווה שינוי מעניין ונעים בחיך. מטורקיה המשכנו למנת ביניים ספרדית - אמפנדס פירות ים. הבצק עצמו היה רך,פריך וחם ובתוכו בשר עשוי היטב. מנה ספרדית קלאסית שהתפתחה בדרום אמריקה (הכיבוש הספרדי).

מסע אל איטליה הקלאסית
למנות העיקריות החלטנו להמשיך במסע שלנו ולעבור לאיטליה. בחרנו בפסטה הנעשית במקום ומוגשת עם רוטב שמנת פטריות יחד עם מנת דניס בתנור עם לימון ופסטו. הפסטה, לימון ופסטו (וגם פיצה) הם אולי המייצגים הגדולים ביותר של איטליה בתרבות האוכל. הלימון מקורו הקלאסי הוא בסיצליה , הפסטו נולד בחבל ליגוריה שם גדל הבזיליקום בקלות בתנאי הסביבה, והפסטה, טוב על מקורה הקלאסי יש אין סוף דיונים. כך שהצלחנו לאחד כמעט את כל הקלאסיקה האיטלקית בצלחת שהיא גם קלאסיקה של גולדן קורל.

טריות הפסטה הורגשה מיד - לאחר שאוכלים פסטה טריה קשה לחזור לפסטות היבשות שרובנו עושים בבית. השילוב הקלאסי של שמנת פטריות עשה את שלו והפסטה הטרייה חוסלה במהירות. הדניס גם הוא היה מצוין - דג בתנור שנעשה במידת ההכנה הנדרשת ויחד עם  הפסטו והלימון קיבלנו מנה פשוט מושלמת לארוחת ערב. גם בריא וגם קליל וטעים.

סיום לבנוני
לקינוח החלטנו לחזור לאזורנו ולהזמין לילות ביירות - קינוח המבוסס על סולת ופודינג ומעליו פיסטוקים גרוסים. מה שכיף בלילות ביירות שהוא לא מתוק מידי אלא קליל ואוורירי ומהווה סיומת מעולה לארוחה מצוינת לחופי הים התיכון.

מה קרה עם אוניות המכולות? עד סוף הארוחה היא כמעט ונכנסה לנמל החיפאי.

חשבון בבקשה:

סלטים (פעמיים) – 70 שקלים

עלי גפן ממולאים בפריקי ויוגורט (צמחוני) - 40 שקלים

אמפנדס פירות ים  – 39 שקלים

פילה דני בתנור עם פסטו ולימון – 95 שקלים

פטוצ'יני שמנת פטריות – 60 שקלים

לילות בירות – 30 שקלים

סה"כ: 334 שקלים – למסע קולינרי ברחבי הים התיכון מול מפרץ חיפה.

גולדן קורל - Golden Coral - דרך סטלה מריס 130, חיפה, 053-9442030

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גולדן קורל בחיפה
053-9442030

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
נתחי בשר במסעדת דוניאזאד (צילום: באדיבות המקום)
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח