נגישות
נגישות

ROOTS: שורשים ים תיכוניים בעכו העתיקה

לפעמים אנחנו רוצים מאוד לחזור אל השורשים שלנו, ואל המקומות והריחות של פעם - כך היה במסעדת רותס בעכו העתיקה, מסעדת הדגים והבשר שעושה כבוד לאוכל ולהיסטוריה המרתקת של העיר. יצאנו לטעום וחזרנו קצת לעבר

מסעדות בצפון המסעדות של rest
שי ירון
תאריך פרסום: 19/12/2018, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 מחפשים את השורשים. פלטת סלטים ברותס (צילום: באדיבות המקום)

בספר המפורסם חוצה הנסיך הקטן את המדבר ולא פוגש איש פרט לפרח. כאשר הוא שואל את הפרח היכן בני האדם, עונה הפרח "אי אפשר לדעת היכן הם נמצאים. הרוח מעיפה אותם לכל עבר. אין להם שורשים וזה מקשה עליהם מאוד". בשנים האחרונות רבים מאיתנו מחפשים את השורשים שלהם - הם אלו אשר מלווים אותנו ומשפיעים עלינו. האוכל גם הוא חלק חשוב בשורשים שלנו. דרך האוכל אנחנו יכולים ללמוד רבות על מי ומה אנחנו.

קצת היסטוריה בבקשה
220 שנים אחרי שנפוליאון נכשל במצור אותו הטיל על עכו ונסוג עם צבאו חזרה מצרימה, הצפנו אנו לעכו. בשנים האחרונות עוברת עכו תהליך פיתוח מואץ, החל מכבישי הגישה לעיר וממנה, ודרך הפיתוח העירוני הנרחב של בתי דירות גדולים וחדשים, כיכרות וניקיון ברחוב. גולת הכותרת היא העיר העתיקה אשר עברה שיפוצים נרחבים. מקומות חדשים רבים נפתחו וכל דרכי הגישה והחניה שופרו לעין שיעור לעומת העבר, מה שהפך את הביקור בעכו להפתעה נעימה מאוד, והתחלה טובה לארוחה ושיחה שקטה ונעימה. מסעדת רותס החדשה ממוקמת בתוך בוסתן הצמוד לאולמות האבירים - אותם אולמות תת קרקעיים בעכו בהם אבירים צלבנים היו לנים ואוכלים. האולמות כמו גם המסעדה מאופיינים בארכיטקטורת בנייה המבוססת על בניה באבן וקשתות מעוטרות, אשר הן בסיס המבנה (סגנון בניה שהורחב ופותח מאוד על ידי האימפריה העותמנית). מיד כאשר נכנסים למסעדה אפשר לחוש באווירה המיוחדת שמחברת בין ההיסטוריה של המקום והכבוד הגדול למבנה המקורי, לבין תאורה מושקעת ומטבח עדכני ומודרני. המסעדה כשרה, ומובלת על ידי השף אורי ארנון.

מכיוון שהייתה זו ארוחה עם שותף ותיק לפרויקט ארוך טווח בעבודה, החלטנו לנסות לטעום כמה שיותר ולהתחבר לשורשים דרך האוכל. פתחנו במגש מאזות עכואיות - מגש שמכיל את כל הטוב של עכו - סלטים של בורגול, חומוס שף שנעשה במקום, לאבנה טבעונית עם טויסט של רימון, חציל, קישואים נהדרים וליד הכל מיקס של זיתים מקומיים כבושים, מרירים ובשרנים. לצד כל אלו הגיע פוקצ'ה חמה וטרייה וסלט פטוש טרי שנחתך באותו הרגע. מכיוון שעכו ידועה כעיר הדייג של ישראל, לא יכולנו שלא לבחור מנת דג לצד המאזות, וכך בחרנו גם בשווארמה דג - מנה שמבוססת על שבבי דגים, על תלולית של טחינה ומעט טחימבה (שילוב של טחינה ועמבה), שילוב של דג וטחינה מבחינתי הוא תמיד הצלחה, ועל כן המנה חוסלה חיש מהר. הוספנו לארוחה גם ערסונים, שהוא פירוש מקומי לעארייס המוכר - מיני פיתות ממולאות בשר כבש וטחימבה - מנה שהשאירה לנו טעם של עוד. הפיתות הקטנות מאפשרות לאכול את המנה בידיים גם במסעדה, הבשר נעשה במידה מדויקת כמו שצריך בעארייס (מידה הדומה יותר למדיום) וטחימבה מוסיפה טעם עמוק יותר למנה ורצון לסיבוב נוסף ממנה.

ונעבור לעיקריות
לעיקריות החלטנו שוב על מיקס של בשר ודג. שותפי לארוחה שהוא חובב בשר וקונה באטליז המקומי שלו את הבשרים היקרים ביותר, הודיע שהוא חייב לנסות את הטורנדו רוסיני - מגדל של פילה בקר, כבד אווז ופטריות יער לצד תפוחי אדמה, בעוד אני נשארתי נאמן לעולם הדגים העכואי והזמנתי דג לברק. הפילה קיבל שיר הלל, על השיוש, מידת העשיה והדיוק בהגשה, כמו גם על שילוב הטעמים העדינים יותר של כבד האווז והפטריות. גם הדג שיצא מהים מוקדם באותו הבוקר היה מענג ועסיסי מאוד. קינחנו בתכנית פעולה קדימה עם הפרויקט המשותף ואיך צולחים את המכשולים הבאים, והוספנו קינוח של פרפה החלבה של אורי, עם שיערות חלבה ושברי פקאן. עולם הטחינה והחלבה הוא בהחלט עולמי, ואני מופתע לגלות כל פעם כמה עדינות וגסות יש באותו הזמן בתוצרי השומשום - במקרה הזה הפרפה מעודן וקרמי ושערות החלבה גסות כחבלי הסירות בנמל עכו הסמוך. הפקאן מוסיף גסות גולמית מסוימת והכל יחד יוצר מרקם הרמוני - קינוח מושלם לארוחה עכואית.

חשבון בבקשה:
מגש מאזות רותס - 68 שקלים
שווארמה דג - 42 שקלים
ערסונים - 45 שקלים
פילה עגל - 150 שקלים
לברק טרי צלוי - 88 שקלים
פרפה חלבה של אורי – 28 שקלים
סה"כ - 421 שקלים לארוחה מעולה ואיכותית שמחזירה את ההיסטוריה לסדר היום.

רותס (ROOTS) - ויצמן 1, עכו העתיקה, גליל מערבי, 04-8848040

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
נתחי בשר במסעדת דוניאזאד (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי