נגישות
נגישות

HFA: עסקת חבילה של אוכל ואמנות

מתחשק לכם לצאת מהקופסא? בואו לסיור קולינרי ב-HFA בעיר התחתית של חיפה. פילה באגם אדום, חציל עם קצף ירוק ונגיעות מולקולריות שמגיעות עד הקוקטיילים – לחיי ערב עשיר במיוחד שפונה לכל החושים

המלצות קולינריות המסעדות של rest
שי ירון
תאריך פרסום: 22/09/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה ב-HFA חיפה (צילום: באדיבות המקום) כל מנה - הפתעה. HFA חיפה (צילום: באדיבות המקום)

על המהפך שעוברת חיפה בשנים האחרונות נכתבו הררים של מילים. גם את המהפך הקולינרי שעוברת העיר התחתית של חיפה ושמייצג את הקו המתחדש והרענן של העיר האדומה אי אפשר לפספס. מהרבה בחינות העיר התחתית היא מיקרוקוסמוס למדינה - שילוב של ארכיטקטורה, עדות, דתות, טעמים ומנהגים אשר מתמזגים בצורה מושלמת לחוויה שלמה. האזור כולו מלא בבליינים גם באמצע השבוע ומייצר שילוב מופתי של אוכל, אמנות ותרבות.

כל החושים בפעולה
חלוצת השילוב המבורך היא מסעדת HFA אשר ברחוב הבנקים. הגעתי למסעדה בערב של אמצע השבוע, לאחר שבקושי מצאתי חניה הבנתי שמשהו גדול קורה בעיר התחתית - האזור שוקק מקומות, אנשים ואפשרויות בילוי. המסעדה עצמה למעשה משלבת בין כל שכבות האירוח לכדי חוויה מושלמת אשר עובדת על כל החושים, החל מחוש הראיה - חלל המסעדה המעוצב בסגנון אר דקו בבניין לשימור שצמוד למלון דיאנה והאמנות המקורית מקומית המוצגת על הקירות ובגלריה. חושי הריח והטעם במנות המיוחדות המבוססות על המטבח הצרפתי ים-תיכוני עם נגיעות מולקולריות, וגם חוש השמיעה והמישוש שפעילים בארוחה ב-HFA בזכות המנות המיוחדות הכוללות אלמנטים מיוחדים ומפתיעים.

את המסעדה יזם ומוביל זוהר אשר גם פתח את מלון הבוטיק הצמוד בבנין לשימור. במסעדה פועל השף שחר דבח המוכר כחלוץ הבישול המולקולרי והשילובים החדשניים שלו במנות וקוקטיילים. השף אף זכור כישראלי הראשון אשר עבד במטבח של נומה הדנית של רנה רדזפי.

חציל עם קצף מפתיע
מעבר למנות הייחודיות, המסעדה מציעה עסקה משתלמת במיוחד. המנה הראשונה כלולה במחיר העיקרית בכל שעות היום, כך שמחיר הארוחה משתלם מאוד ומאפשר טעימות של מרכיבים רבים.

למנה ראשונה בחרתי בבורלה חציל - חציל במילוי עגבניות מיובשות ופלפלים, פלפלים חריפים, עגבניות שרי, טוויל חציל, קצף ירוק וטחינה. אחרי שכבר חשבנו שראינו את כל מנות החציל האפשריות, הנה הפתעה. הטוויל חציל עשוי בצורה ייחודית ומושלמת, שילוב הטעמים המרכיב את בשר החציל משלבים חרפרפות נכונה ומעודנת והקצף הירוק עם הטחינה נותנים טוויסט מולקולרי למנה. מנה מעולה גם לצמחונים שבינינו.

סטייק ב-HFA חיפה (צילום: באדיבות המקום) תטעמו - תרגישו. סטייק של HFA ׁ(צילום: באדיבות המקום)

סטייק פילה ויזואלי במיוחד
התקדמתי למנה העיקרית והחלטתי לנסות את אחת ממנות הדגל הבשריות של המקום. הגעתי למנת פילה באגם אדום - סטייק פילה משובח (250 גרם), שומן אווז וקרם דלעת מוגש על רוטב ציר בקר יין אדום וספרות מולקולריות. ממש מתחשק לי לחלוק את החוויה הייחודית של המנה, אבל שווה לשמור על מרכיבי ההפתעה לטובת הסועדים העתידיים, אז בלי ספויילרים של ממש. רק אומר שהמנה מספקת חוויה מושלמת של שמיעה, ריח ולבסוף גם טעם עם נגיעות מולקולריות שמשתלבות נהדר במנה. לטובת הדור הצעיר – מנה מושלמת לסטורי שלכם.

סיימתי ארוחה מצוינת שהפתיעה אותי בעיקר במורכבות שלה יחד עם חוויה כוללת של תרבות, אמנות ועיצוב  - מקום שללא ספק נחזור אליו שוב עם החברים לערב של ארכיטקטורה וקולינריה.

קרב סכינים והמון אמנות
למי מתאים? לאלו המעריכים טעמים שמשלבים חדשנות והפתעות. אלו שאוהבים אמנות ותרבות ורוצים להיות במרכז העניינים של העיר התחתית שהיא בהחלט ה-האזור מבחינת בילוים וקולינריה כיום בכל האזור.

מסעדת HFA חיפה (צילום: באדיבות המקום) ארכיטקטורה וקולינריה יחד. מסעדת HFA חיפה (צילום: באדיבות המקום)

עוד משהו – ב HFA יתחילו בקרוב ערבי קונספט. עם קרב סכינים של שחר דבח מול שף מתחלף, וגם סדנאות וערבים מולקולריים, ימי שישי של אמנות על הבר עם תערוכות ואמנים מתחלפים ועוד רעיונות נוספים, כך שכדאי להמשיך לעקוב.

חשבון בבקשה:

בורלה חציל (כלול במחיר העיקרית)

פילה באגם אדום – 150 שקלים

תה קמומיל – 15 שקלים

לסיכום: ארוחת גורמה במחיר מצחיק, במיקום הכי חם בצפון.

HFA - HFA - הבנקים 5, חיפה, 053-9344486

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
נתחי בשר במסעדת דוניאזאד (צילום: באדיבות המקום)
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח