נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום) מחוזות קולינריים מרתקים. מסעדת הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)

נראה שאין צורך להציג יותר מידי את הנמל 24 - מסעדה שמהרבה בחינות שינתה את מפת המסעדנות בצפון הארץ - שילוב של מנות שף מסוגננות עם עיצוב פנים שיקי שמשאיר אותה כבר שנים רבות בקדמת הבמה הקולינרית הצפונית.

הנמל כבר קיימת 14 שנה, שהם קרוב לנצח בעולם המסעדות הדינמי והתזזיתי. אפרופו דינמיות גם בנמל מתחדשים ואוהבים שינויים שמקלילים את האווירה ואת המקום. לאחרונה החלו בערבי שתייה עד התחתית של יין אדום ולבן איכותיים בימי חמישי, כמו גם  הבר חדש שהוקם במרכז המסעדה שנותן וויב לכל המסעדה - כך ניתנת ההזדמנות ליהנות מהמקום האיכותי עם תפריט עשיר של מנות ראשונות, שתייה עם סיום על הבר של קינוח וקפה (הבחירה שלנו).

ערב חורפי עם מרק ויין
הגענו לנמל בערב החורפי הראשון של העונה ומייד כשנכנסו התרשמנו מהאווירה הנעימה והחמימה ויחד עם זאת לא רשמית שמורכבת ברובה מקהל צעיר ואיכותי. מכיוון שהגענו מהחוץ הגשום והקריר בחרנו להתחיל במרק. בחרנו במרק קרם בצלים מוקצף (38 שקלים) - מגיע על בסיס שמן ריחן (בזיל) וקצפת כמהין ונמזג עליהם כאשר ריח הכמהין והריחן עולה לאוויר מעל למרקמו החלק של המרק – התחלה מושלמת לארוחה.

לצד המרק בחרנו יין. אני בחרתי ביין אדום מקולומביה וואלי שבקליפורניה, יין אמריקאי טיפוסי - מצד אחד קליל ונעים לשתיה ומצד שני בעל קשיחות וצד פרוע של עולם חדש. אשתי בחרה ביין לבן קלאסי מזן שרדונה, גם הוא מקליפורניה, יין קליל אשר מתאים למזג האוויר הישראלי.

הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום) יש גם קלילות עם טוויסטים. הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)

חגיגה של שילובים
למנה ראשונה בחרנו בסביצ'ה. כאן חידוש נוסף של הנמל ואולי נכון יותר לכתוב, חיבור אל הנמל - מנות מן הים, מנות קלילות יותר עם טוויסט ושימוש נהדר במגוון של טעמים. המנה שלנו כללה סביצ'ה של מוסר ים, סלסלת ענבים, צ'ילי ועירית, ויניגרט הדרים, קראמבל זיתים ומעל הכול פאף קינואה קראנצ'י אשר נותן סיומת מרעננת למנה (56 שקלים). על השימוש במוסר ים אין צורך להוסיף, מי שכבר זכה אין ספור פעמים למלך הדגים שלנו, אבל לצידו מרקם של טעמים אשר משנים ומעצימים את המנה.

לעיקריות בחרנו את שתי מנות הדגל מבחינתנו. ראשית הריזוטו, שהוא אחד מהמבחנים האולטימטיבים לאיכותה של מסעדה. הריזוטו של הנמל שמותאם גם לקהל הטבעוני ההולך וגדל, הוא ריזוטו זעפרן בקרם קוקוס, ערמונים ואספרגוס (88 שקלים) כך שהכול מן הצומח ואיזו חגיגה של טעמים - שילוב של עומק וקלילות באותה המנה, מנה מתאימה במיוחד לישיבה משותפת על הבר עם כוס יין.

מוס שוקולד לקינוח על הבר
לעיקרית שנייה בחרנו והתחלקנו במנת נתחי פילה בקר המגיעים בליווי ניוקי תפוחי אדמה, בצלי פנינה מקורמלים ופטריות בציר בקר, יין אדום ושמנת (126 שקלים) - מנה מעולה של בשר איכותי בבישול עמוק אשר נותן הרגשה של מסעדה בפריז וקפיצה למקום אחר בו אוכל הוא לב התרבות.

מוס שוקולד בציפוי גנאש בנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום) קינוח על הבר. מוס שוקולד בציפוי גנאש של הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)

קינחנו בישיבה על הבר וקינוח של כדור שוקולד במילוי מוס פרלינה, שאנטי שקדים וגאנש שוקולד (49 שקלים). המעבר לבר הקליל את סיום הארוחה ונתן לנו את ההרגשה כאילו יצאנו שוב מהבית לבילוי בישיבה על הבר עם היין וקינוח טוב.

הנמל נשארה מקום של fine dining עם אווירה קלאסית לצד שילובים קלילים ומנות מנצחות ישר מהים.

הנמל 24 - Hanamal 24 - הנמל 24, נמל חיפה, 053-9442262

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
נתחי בשר במסעדת דוניאזאד (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי