נגישות
נגישות

פלאפל פינת גורמה: 10 מסעדות מומלצות בחיפה

עיר הנמל הצפונית משלבת בתוכה חוף ים מדהים, נמל עסוק, אזורים עתיקים, גנים פסטורלים ולא מעט קולינריה משובחת - קבלו רשימה מנצחת של מסעדות מומלצות בחיפה

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 26/08/2018, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש שני דברים שיכולים להוציא חיפאי אמיתי מדעתו: הראשון הוא קרייתי שטוען שהוא חיפאי והשני הוא הטיעון שאין בחיפה מה לאכול. בכתבה שלפניכם תוכלו להכיר את המקומות השווים ביותר לאכול בהם בחיפה - החל מפלאפל עם רזומה מבטיח, מסעדות שף מפנקות במיוחד ועד מוסדות קלינרים ותיקים ששמם הולך לפניהם - קבלו את רשימת המומלצים שלנו למסעדות חובה בחיפה.

איפה אוכלים בקיסריה?
המסעדות המומלצות של ראש פינה
13 מסעדות חובה באזור הצפון

הנמל 24

הנמל 24 הייתה הסנונית שבישרה את הפריחה המחודשת של העיר התחתית בחיפה. היא נפתחה ב-2006 וכבר מיומה הראשון הציבה רף גבוה במיוחד למסעדני העיר. את המסעדה פתחו המסעדן גיא אביטל והשף רן ראש (ששיתפו לפני כן פעולה במסעדת רסיטל), שהפקידו את מלאכת העיצוב בידי האדריכל נתן פייביש, שעיצב את המקום בהשראת הפיאצות הציוריות של טוסקנה. בנוסף לתפריט הרגיל של הנמל 24, הכולל מבחר מנות מהמטבח הצרפתי עם נגיעות איטלקיות (ומגע הקסמים של ראש), מוגש במקום תפריט טבעוני שווה במיוחד.
אסור לפספס: נראה אתכם אומרים שאין בחיפה אוכל טוב אחרי שתאכלו פילה בורי בקראסט פנקו-טפנאד, ראגו שומר, קרם אפונה וסלט שומר-הדרים או אוסובוקו טלה מעושן המוגש עם פולנטה רכה, ציר טלאים וקרם ארטישוק ירושלמי.
הנמל 24, הנמל 24, חיפה. 053-9442262
להזמנת שולחן בנמל 24

הנמל 24 (צילום: באדיבות המקום)מבחר מנות איכות מהמטבח הצרפתי. הנמל 24 (צילום: באדיבות המקום)

מעיין הבירה

מסעדת מעיין הבירה היא המסעדה המפורסמת ביותר בחיפה ובנוגע לנקודה הזו לפחות, כל החיפאים תמימי דעים. המוסד המיתולוגי נפתח ב-1950 על ידי נחום מאיר שהגיע לישראל מפולין ובתריסר השנים הראשונות לקיומו פעל כבית חרושת לנקניקים וכאטליז. ב-1962 נפתחה המסעדה בלחץ הקהל המקומי ואילו היום כבר עובדים במקום בני הדור השלישי. ראובן מאיר, בנו של נחום ז"ל, מנהל ביד רמה את צוות המלצרים של מעיין הבירה, המתרוצצים עם מגשים עמוסים בכל טוב המטבח המזרח-אירופאי וליטרים על ליטרים של בירה. 
אסור לפספס: המנה שהמסעדה מזוהה איתה יותר מכל מנה אחרת היא כמובן הקוסטיצה. באופן אישי אנחנו מעדיפים מנות (מעט) פחות שומניות כמו סטייק לבן או טחול ממולא באיברים פנימיים. לרציניים בלבד – לכו על חזירון ממולא שמוכן במקום בהזמנה מראש בלבד. 
מעיין הבירה, נתנזון 4, חיפה. 053-9441226

רפאלו

מסעדת רפאלו החיפאית, אחת המסעדות הפופולריות ביותר בעיר, היא האחות השנייה במשפחת רפאלו ולדעת רבים, המוצלחת מבין השלוש. היא נפתחה יותר משני עשורים אחרי הסניף הראשון שבקריון והרחיבה את מנעד המנות הודות לכך שהוציאה את תעודת הכשרות מהתמונה. בעקבות ההצלחה המסחררת של רפאלו החיפאית שבאה לעולם ב-2013, סניף נוסף נפתח בעין שמר ולפי הפרסומים, בקרוב יתווסף לרשת סניף חדש בקריית ענבים. ברפאלו שבקניון קסטרא מגישים מגוון רחב של מנות מרחבי ארץ המגף ומזמינים את הסועדים לצפות בכל תהליכי ההכנה של המנות, החל מייצור הפסטה וכלה באפיית הפיצות. כל זה בחלל רחב ידיים המקושט באינספור חומרי גלם (קופסאות שימורים עצומות של רוטב עגבניות, כלי חרסינה עם דובדבני אמרנה, פחיות אנשובי) שיובאו למקום במיוחד מאיטליה.
אסור לפספס: זה לא ממש משנה מה אתם מתכוונים להזמין במהלך הארוחה (פשוט כי כל המנות מצוינות), אבל חשוב שתזכרו להזמין קנולי במילוי קרם אמרנה לקינוח: הקנולי של רפאלו, שמוגש על מצע של קרם מסקרפונה ופירות יער הוא אחד הקינוחים העדינים והטעימים ביותר בעיר. 
רפאלו, פלימן משה 8 (קניון קסטרא), חיפה. 053-8093571

רפאלו (צילום: באדיבות המקום)אל תוותרו על הקנולי. רפאלו (צילום: באדיבות המקום)

פלאפל הוואדי (מישל)

אם ויכוחים על חומוס יכולים להעסיק חיפאים מהבוקר עד הערב, הרי שוויכוחים על פלאפל יכולים להעסיק חיפאים לכל החיים. ולא, לא מדובר בגוזמא. אז מה הופך את פלאפל הוואדי לפייבוריט שלנו מעבר לקציצה האגדית והטחינה האלוהית? בין היתר העובדה שבזמן שתמתינו בתור יעבירו לכם קציצה לוהטת עטופה בטחינה, ההקפדה הכמעט אובססיבית על הניקיון של המקום, מיעוט הסלטים ומבחר הרטבים ומובן שגם החיוך של מישל שתמיד ישפר לכם את היום, לא משנה איך הוא התחיל.
אסור לפספס: מעבר לפלאפל משובח מגישים במישל גם קובה מצוינת ומדי פעם גם פטאייר מעולים.
פלאפל הוואדי, ואדי 21, חיפה. 053-9441169

תלפיות

זה היה רק עניין של זמן עד שתיפתח בשוק תלפיות החיפאי מסעדת שוק אמיתית, שמגישה מנות המשתנות בהתאם למצאי הטרי ביותר ברחבי השוק. אבל שום דבר לא הכין את האוכלוסייה המקומית למסעדה כמו תלפיות, הנחשבת בעיני רבים לאחת מהמסעדות הטובות ביותר בארץ. היא נפתחה בתחילת 2015 על ידי אילן פרון, שהיה הראשון לזהות את הפוטנציאל האדיר של שוק הכרמל. על המטבח היצירתי של תלפיות הופקד אחיו למחצה של פרון, חיים רביבו פול, שכבר יותר משלוש שנים לא מפסיק לחדש ולהפתיע. קברניטי המקום מגדירים את תלפיות כחמארת דגים אך כבר בביקור הראשון מבינים שהיא כל כך הרבה יותר מכך.
אסור לפספס: אין לדעת מה יופיע בתפריט כשתגיעו למקום אבל בכל מקרה ההמלצה הטובה ביותר היא לוותר על התפריט: תנו אמון באנשי המקצוע של תלפיות והם יגמלו לכם בארוחה לא פחות ממושלמת.
תלפיות, סירקין 28, חיפה. 053-9372914

תלפיות (צילום: באדיבות המקום)תסמכו על המלצרים. תלפיות (צילום: באדיבות המקום)

ליבירה

סיפורה של מבשלת ליבירה מתחיל ב-2007, עם מהנדס חשמל בשם לאוניד ליפקין שפתח מבשלה קטנה שהפיצה בירות משובחות במספר פאבים בעיר. ב-2009 חבר לאוניד לאריק סלרוב, שבאותה שנה הקים את מבשלת סלרה בקיבוץ גניגר וב-2010, הם הקימו יחד עם שותף שלישי את הגסטרו-פאב שלהם ברחוב הנאמנים. בעקבות ההצלחה של הפאב הקטן, החליטו קברניטי הליבירה להרחיב את הפעילות שלהם והעתיקו את הליבירה לרחוב הנמל ב-2015, לחלל עצום בן 200 מקומות ישיבה. היום, קצת יותר מעשור אחרי שנפתחה אותה מבשלה קטנה, כל חיפה מכירה את הבירות של ליבירה ואין כמעט חיפאי שלא זכה ליהנות מהמנות המופלאות של רועי (התרנגול) אברהם, שמנצח במקום על צוות הטבחים. בליבירה תוכלו ליהנות לא רק מהבירות הטעימות ביותר והזולות ביותר בעיר, אלא גם מההמבורגר הטוב ביותר בחיפה. לזה אנחנו קוראים שילוב מנצח.
אסור לפספס: התחילו את הארוחה עם פלטת השרקוטרי, המשיכו עם מאפה הקדאיף וקנחו בפבלובה (או שפשוט תזמינו יאנה בורגר שכולל קממבר, בייקון ורוטב ברביקיו פירות יער ותסגרו עניין...).
ליבירה, הנמל 26, חיפה. 053-9380940

ליבירה (צילום: באדיבות המקום)תתחילו עם השרקוטרי. ליבירה (צילום: באדיבות המקום)

צ'אנג' בה

זה לא שצ'אנג בה הייתה אי פעם מסעדה גרועה או אפילו בינונית. מיומה הראשון היה ברור שיש לנו עסק עם מקצוענים שיודעים מה הם עושים. אבל אחרי שצ'אנג' בה עברה למשכנה החדש ברחוב הנמל, היא הפכה ממסעדה טובה למסעדה מצוינת. בצ'אנג' בה מגישים אוכל רחוב תאילנדי ובניגוד למאות מסעדות אחרות, בצ'אנג' בה יש לו באמת טעם של... ובכן, אוכל רחוב תאילנדי! בצ'אנג בה לא מאמינים בלעגל פינות: כל חומרי הגלם התאילנדיים מיובאים למקום במיוחד מבנגקוק, כל המתכונים אותנטיים לחלוטין וכנ"ל לגבי צוות הטבחים המוכשר שבו התברכה המסעדה. מעבר לכל זה, בצ'אנג' בה מציעים יופי של עסקיות צהריים.
אסור לפספס: סלט הפפאיה של צ'אנג' בה (סום טאם) יעיף אתכם לבנגקוק תוך ביס וחצי ואם מתחשק לכם להישאר שם עוד קצת זמן, המשיכו עם מרק קוטייאו וסיימו עם פאד קפאו.
צ'אנג' בה, הנמל 23, חיפה. 053-9375559

צ'אנג' בה (צילום: באדיבות המקום)קפיצה לתאילנד. צ'אנג' בה (צילום: באדיבות המקום)

שווארמה אמיל

הסיפור של שווארמה אמיל מתחיל בשנות ה-60, בפגישה מקרית בין אמיל חורי לימאי טורקי, שסיפר לו על קסמי הדונר קבב. אמיל, שנדלק על הרעיון, ניסה ליצור מתקן דונר בסיוע אחיו ג'ורג', שבאותה תקופה היה טכנאי בחברת פיליפס. אחרי הרבה ניסיונות כושלים בסופו של דבר הצליחו השניים לייצר את מתקן השווארמה הראשון בישראל. למרבה הצער טרגדיה נוראית פקדה את המשפחה ב-1976, כשאמיל לקה בדום לב והלך לעולמו. בתקופה הזו הדוכן הקטן שהקים בוואדי ניסנס הפך לשם דבר בחיפה ואחרי לכתו לעולם שכולו טוב, החליטה אלמנתו להמשיך להפעיל את הדוכן בעצמה. כיום הדוכן עדיין פועל ברחוב אלנבי שבוואדי ניסנס, עדיין מדי יום עולה על המתקן שיפוד אחד בלבד (כי באמיל לא מאמינים בבשר קפוא) ועדיין מדובר בשווארמה הטעימה ביותר בארץ, בדיוק כמו בימים שבהם שווארמה אמיל היה הדוכן היחיד בישראל.
אסור לפספס: רגע לפני שיתחילו להכין לכם את המנה, בקשו שיכניסו לפיתה עגבניות ובצל מהמתקן (שנצלים בחום נמוך במשך שעות ונהנים מטפטוף עקבי של שומן כבש). מדובר בשדרוג של ממש למנה שמלכתחילה נחשבת לטובה במחוזותינו.
שווארמה אמיל, אלנבי 33, חיפה. 053-9441170

סטקיית הבוקרים

את מסעדת הבוקרים שבכניסה לחיפה, הקים אחד המסעדנים הוותיקים (שלא לומר מחלוצי המסעדנים) בעיר. עוד לפני שחגג את יום הולדתו העשרים, פתח יוסי טוכנר דוכן פלאפל מצליח בנווה שאנן. לאחר מכן הקים את מסעדת נאפולי שפעלה במשך עשור וחצי, בהמשך פתח את אמדאוס וב-1996 הקים יחד עם אשתו חנה, את סטקיית הבוקרים, במיקום שבו פעלה לפניה מסעדת נאפולי. לאורך הקריירה שלו, טוכנר לא הפסיק להמציא קונספטים ולשבור מוסכמות. כך למשל במסעדת הבוקרים שמגישה נתחי בקר מובחרים מרמת הגולן, הרבה יותר ממקובל לאכול בוטנים ולזרוק את הקליפות על הרצפה. השנה חגג טוכנר 65 אביבים וזו ההזדמנות שלנו לאחל לו הרבה מזל טוב ועוד המון שנים של חידושים ומצוינות קולינרית.
אסור לפספס: בסטקיית הבוקרים מגישים מנה מיוחדת של אוכף טלה פרימיום (400 גרם). אם טלה לא עושה לכם את זה במיוחד, לכו על סטייק פילה עגל מרמת הגולן. לקינוח, אתם פשוט חייבים לעצמכם קרם בוואריה עם רוטב שוקולד חם ואגוזים.
סטקיית הבוקרים, קדושי יאסי 1, חיפה. 053-4294059
להזמנת שולחן בסטקיית הבוקרים

סטקיית הבוקרים (צילום: באדיבות המקום)נתחי בקר מובחרים ואווירה אמריקאית. סטקיית הבוקרים (צילום: באדיבות המקום)

אבו שאקר

רוצים להעסיק שני חיפאים למשך מספר שעות טובות? תנו להם להתווכח על החומוס הטוב ביותר בעיר. וזה לא שאנחנו רוצים לעורר מהומות או להתחיל לקבל מכתבי שטנה ופידבקים זועמים, אבל לעניות דעתנו את החומוס הטוב ביותר בעיר מגישים באבו שאקר. הישיבה על המדרכה ליד הכביש הסואן, צלוחיות המג'דרה ותבשיל הבורגול שמקבלות את פני הסועדים (ומוגשות על חשבון הבית) ומובן שגם החומוס האלוהי, הם רק חלק ממה שתרם לכך שהמקום הקטן והצנוע הזו חגג לא מזמן שמונה עשורים(!). 
אסור לפספס: פעם ראשונה במקום? אך ורק חומוס ללא תוספות. סועדים ותיקים ומכורים אמיתיים? תנו לשם שינוי צ'אנס למסבחה. לא תתחרטו. 
אבו שאקר, שדרות המגינים 29, חיפה. 054-4466181

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הנמל 24 בחיפה
053-9442262
רפאלו, קניון קסטרא, חיפה בחיפה
053-8093571
תלפיות בחיפה
053-9372914
ליבירה בחיפה
053-9380940
צ'אנג בה בחיפה
הזמנת שולחן
053-9375559
סטקיית הבוקרים בחיפה
053-4294059

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי