נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנות בפורטר אנד סאנס תל אביב (צילום: באדיבות המקום) מוסד קולינרי שהפך לחוויה. פורטר אנד סאנס (צילום: עידן גור)

אין הרבה מוסדות קולינריים מיוחדים שהפכו למיתולוגיים בעודם פעילים ושוקקים בזכות העובדה שהם מייצגים משהו שונה, שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר, והרי הכל היום קשור לחוויה. Porter & Sons ברחוב הארבעה הוא אחד מהמקומות הכי מיוחדים ומלאי אופי בתל אביב. Porter & Sons אמנם מזוהה עם יותר מ-50 ברזי הבירה המיוחדת המוגשים במקום (ועוד יותר מ-50 סוגי בירות מיוחדות בבקבוקים וגם משקאות אחרים כמו קוקטיילים, בירות מתיישנות ושתייה חריפה אחרת) אבל מדובר במסעדת בשר, דגים ופירות ים משובחת שבה עובד קצב In-house במשרה מלאה ומטפל בבשר באופן המקצועי ביותר.

המסעדה פועלת משנת 2010 ובה מטבח גדול ופעיל ולא רק נשנושים ליד הבירה, אם כי גם זה יש בשפע. לצד מנות קלאסיות כמו סטייק אנטרקוט, סינטה והמבורגר שנטחן במקום מבשר שגדל ברמת הגולן יש כאן כמה מנות ייחודיות שכבר הפכו לקלאסיקה. בין המנות המיוחדות בתפריט שייטל רומסקו - רוסטביף פרוס דק שעובר טיפול בסו-ויד ושומר על עסיסיות לצד מטבל פלפלים קלויים ושקדים; נקניקיות הבית- שלושה סוגים של נקניקיות הנעשות במקום מבשר מובחר שמפורק ומטופל במקום, צלויות בגריל, בתוספת ראגו שעועית לבנה ובייקון; קונפי אווז המוגש עם פירה ורוטב פירות יער; וספייריבס - צלעות חזיר בצלייה BBQ ארוכה עם רוטב הבית וקלחי תירס. גם הטיפול ביתר חומרי הגלם – מדגים שלמים טריים דרך רטבים ותבשילים – נעשה במקום. כל המנות גדולות ונדיבות במיוחד, כיאה למקום שאירוח משמח הוא נר לרגליו.

אווז קונפי בפורטר אנד סאנס (צילום: באדיבות המקום) קלאסיקות מהמטבח המושקע. שוק אווז קונפי בפורטר אנד סאנס (צילום: עידן גור)

רגע לפני שנגיע לאגף הבירות המפואר שיש במקום, זה המקום לציין שיש במקום את ההפי האוור המשתלם בעיר – מידי יום חול בשעות 19:00-17:00 ובימי שישי יש חמש שעות של Happy Hour צוהל ומשוחרר במיוחד מ-12:00 ועד 17:00. הכי VFM בתל אביב. תוסיפו לזה אלכוהול סופר איכותי במחירים נגישים-עד-מחירי-רצפה, למשל ויסקי, וודקה, קוניאק, ויש לכם יופי של בילוי.

חווית שתיה מתקדמת
באגף השתייה - אין סיכוי שתישארו צמאים. ב- Porter and Sons נמזגים 50 סוגי בירה מהחבית ואין אף בירה שגרתית, כולן נדירות ואולטרה נדירות, חלקן כאלו שיש פחות מ-200 ברזים בעולם. לכל סוג בירה יש גם את הכוס הייעודית שלה המחזקת את חוויית השתייה והבילוי. ואיך דואגים במקום כזה לבירה טרייה? הבירות מוחזקות בחדר קירור בטכנולוגיה מיוחדת ומתקדמת השומרת על כל בירה במצב אופטימלי וכל לוגם מקבל בירה טרייה כאילו שהחבית הושקה באותו הרגע ממש. בנוסף לברזי הבירה, מגישים במקום יותר מ-50 סוגי בירות בבקבוקים, מיוחדים לא פחות. הצוות המקצועי יודע לייעץ איזו בירה מתאימה לארוחה או למצב הרוח, ובכל מקרה יש אפשרות להזמין מסלול טעימות של שש בירות בסגנונות שונים, מהקלה לכבדה, בכוסות של 200 מ"ל לכל אחת ולצאת למסע חווייתי בעולם הבירה. סקרנים? אפשר לצאת לסיור מודרך בליווי אחד מאנשי הצוות לחדר הקירור המיוחד – מאחורי הקלעים של הלב הפועם של פורטר אנד סאנס.

פורטר אנד סאנס תל אביב (צילום: באדיבות המקום) חווית בילוי לא מתפשרת שמתאימה לכולם. פורטר אנד סאנס (צילום: עידן גור)

בנוסף יש אגף לא גדול אבל סופר ייחודי של בירות מתיישנות וזה אחד האוספים הנדירים בעולם. לא רבים יודעים אבל יש סוגים מסוימים של בירה שיכולים להתיישן וטעמן מתפתח ומשתנה עם השנים, כשהזמן המינימלי הוא כחמש שנים. זוהי חוויית טעמים לחובבי הז'אנר שכבר טעמו מנעד נרחב ומחפשים עוד עומק של טעמים וריגושים. רוב תעשיית הבירה שוקקת בחו"ל אבל יש בארץ פריחה אדירה בכל עולם בירות הבוטיק. יש במקום יותר מ-10 ברזים של בירות בוטיק ישראליות, בהן נגב, מלכה, אלכסנדר, שפירא ואחרות, כולל שיתופי פעולה. במפתיע, או שלא, הישראלים נוטים להעדיף בירות חזקות וכהות, כולל עדנה לבירות מסוג IPA - אינדיה פייל אייל (India Pale Ale). זוהי בירת אייל שמקורה באנגליה במאה ה-18 שהומצאה כפתרון לבעיית משלוחי בירה המקולקלים לחיילים הבריטים בהודו. עם תגבור הכשות ורמת האלכוהול, הצליחו הבירות בסגנון IPA להחזיק מעמד במסע הארוך ונכנסו עמוק לפנתיאון הטעמים האהובים. הן לרוב ארומטיות ובעלות טעמים חזקים הנוטים לכוון המר והפירותי. לצידן יש גם בירות קלילות ופירותיות, כמו בירת תותים או בירת פירות יער שאף מוגשות עם קרח.

סיבות למסיבות
בפורטר אנד סאנס מגיבים ללוח השנה ומלבד האוקטוברפסט שחוגגים במקום במלוא העוצמה עם חיבוק עז לבירות הבוואריות, חוגגים כאן חודש ישראלי סביב יום העצמאות ואז גם משתנה תפריט האוכל בהתאם עם הרבה ספיישלים סביב הקונספט. בחודש פברואר הקרוב ייערך חודש בירות חורף שהן כהות, עשירות ועוצמתיות יותר.

פורטר אנד סאנס היא לא רק מעוז לבליינים או לחובבי בירה כבדים, אלא בהחלט מקום למשפחות עם וייב טוב, כמה חברות שמחפשות אוכל טוב לצד דרינקים, מוזיקה ואווירה לא מחייבת ואירועי גיבוש כיפיים.
Porter and Sons - הארבעה 14, תל אביב, 053-4272561 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?