נגישות
נגישות

ג'ונסי גארדנר: אירופה זה כאן

לפעמים אנחנו רוצים להרגיש את הטבע גם כשאנחנו בשגרת החיים בעיר הגדולה - מסעדת ג'ונסי גארדנר בלב נחלת בנימין מצליחה לתת לנו קצת מהתחושות האלה בעיצוב הרגוע ובמנות האוכל המושקעות. הטבע זה כאן, אתם רק צריכים להגיע אליו

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
ניר מאולבוגט
תאריך פרסום: 02/12/2018, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 מנה שמחזירה אחורה בזמן. סלמון ומטיאס בג'ונסי גארדנר (צילום: באדיבות המקום)

שלמה ארצי כתב "תתארו לכם עולם יפה פחות עצוב ממה שהוא ככה ואנחנו שם הולכים עם שמש בכיסים" ואכן כשנכנסתי למסעדת ג'ונסי גארדנר בלב נחלת בנימין בתל אביב, השמש כבר הייתה בכיס שלי כי הערב עלה, אבל העולם היפה והבוטני שנגלה לנגד עיניי פשוט גרם לי לעמוד לרגע, להסדיר נשימה ולקבל בוסט ענק של טבע - איזה כיף. יושבים בגזוזטרה ענקית ומלאה ירוק, פינות ישיבה מסודרות עם ספסלים או כסאות לבחירתכם והכי חשוב בלב העיר ללא הפסקה - רוגע. רק בשביל זה היה שווה להגיע וזה עוד לפני שהכנסתי משהו לפה.

אוכלים ברגוע
מסתבר שג'ונסי של היום הוא לא ג'ונסי של הלילה. ביום ישנן ארוחות בוקר מפוארות כיד המלך, לצד משקאות ונוף נהדר עם אווירה פסטורלית. בערב, נדלקים האורות, מוזיקת ג'אז מגניבה נכנסת, הקוקטיילים המיוחדים עפים לכל עבר והאוכל מקבל תפנית בניצוחה של השפית סתיו נווה. ג'ונסי עצמו הוא איש חביב מאוד שהגיע למצב שאפילו אמו קוראת לו ג'ונסי - שמו האמיתי הוא יונתן והוא עשה את הטרנספורמציה למסעדה לפני כחצי שנה והיום בלי עין הרע כולם מגיעים - משפחות עם ילדים לארוחות בוקר, דייטים רומנטים בשלל גילאים וקהל יעד שהולך וגדל כששעות הערב מגיעות. לאחר שישבנו ונרגענו התחלנו עם המנות הראשונות המגוונות: אנטיפסטי שוק - מנה המורכבת ממבחר ירקות צלויים ברוטב בלסמי ואגוזי מלך. מנת פתיחה קלילה וטעימה בשלל ירקות וצבעים. לידה, קיבלנו מנת פתיחה צבעונית מעולם המים: צלחת דגים כבושים - סלמון גרבלקס, מטיאס כבוש, תפוח אדמה צלוי, שמנת חמוצה, בצל סגול, סומק ולחם קלוי - מנה משגעת שהחזירה אותי אחורה בזמן לתקופתי כילד שבא לבית סבא ורואה אותו מפלט מטיאס וכובש אותו עם צלפים ובצל ירוק. המטבח של ג'ונסי נותן פה עבודה מהממת בכל מה שקשור לניראות ולטקסטורה של המנות ויוצר אצל הסועד את הדחף לטעום עוד. אז רצינו עוד וקיבלנו סלט טונה מרענן - טונה, ביצה קשה, מלפפונים, עגבניות, בצל סגול, חסה, צנוניות וזיתי קלמטה. סלט פרשי מאוד עם ירקות טריים בסגנון ניסוואזי לגמרי שבהחלט יוצר אתנחתא בין המנות וגם יכול להשתלב לידן.

ונעבור לעיקרית
למנות עיקריות קיבלנו שתי מנות מרשימות ביופיין, משני מחוזות אחרים ברחבי הגלובוס. בפינה הים תיכונית קיבלנו אינטרפטציה יפה וטעימה לסינייה - חציל קלוי, בשר מתובל, טחינה, עגבניה שרופה, בצל ופטרוזליה, מוגש לצד חלה קטנה. בדרך כלל ישנה פיתה שאמורה לכסות את סיר סינייה ולשמור על אדיו. כאן הסינייה מגיעה פרוסה על החציל הקלוי עצמו והשילוב של שלל המרכיבים נותן טעם מזרח תיכוני אותנטי ומומלץ. המנה העיקרית השנייה מגיעה בעיקר מהמחוזות האיריים והבריטיים בדמות נקניקיות עגל - 2 נקניקיות, בצל מקורמל, תפוח אדמה שלם, עגבניות צלויות, כרוב כבוש וחרדל - מנה מעולה. הנקניקיות היו עשויות בול! התפוח אדמה ממש הוסיף טעם מדורתי וכל שאר התוספות יצרו שילוב מקסים וצבעוני של מנה מיוחדת שהיא יחסית שכיחה במסעדות.

רגע הקינוח
הקינוח היה דווקא של בוקר, אולי כדי להעלות את רמת הסוכר בגוף ואולי כי זה קינוח שפשוט לא ניתן לפספס. אני מדבר כמובן על פנקייק שחיתות עם מבחר פירות העונה - רוטב מייפל, רוטב שוקולד ושמנת חמוצה שזה פשוט תענוג צרוף על הצלחת - אקורד סיום נהדר לארוחה שלמה ונעימה, כיוון שהפנקייקים היו עשויים לעילא והשילוב עם הקצפת וסלט הפירות יצר ביס מושלם בפה. לצד הארוחה קיבלנו מהבר גם מספר קוקטיילים נהדרים לטעימה. ממליץ בחום על גרניטה שוקולד מריר ואספרסו שהיה מעולה ומאוזן ועל אספרסו מרטיני שהיה שילוב נהדר בין קפה לאלכוהול. לסיכום, אגיד שמאוד הופתענו וניהננו כאחד - המנות היו גדולות ויפות, השירות מוקפד והאווירה פשוט פרייסלס. אל תפסידו ותגיעו לג'ונסי - לא צריך להחתים דרכון כדי להרגיש אירופה.

 לכל שעה ביום. פנקייק בג'ונסי גארדנר (צילום: באדיבות המקום)

חשבון בבקשה:
אנטיפסטי שוק - 30 שקלים
דגים כבושים - 42 שקלים
סלט טונה - 42 שקלים
סינייה - 50 שקלים
נקניקיות עגל - 62 שקלים
פנקייק שחיתות - 38 שקלים
בלנדר גרניטה מריר - 25 שקלים
סה"כ 289 שקלים לזוג מאושר שיחזור לכאן לביקור שוב ובגדול

ג'ונסי גארדנר, נחלת בנימין 3, תל אביב, 053-9377559

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?