נגישות
נגישות

פיצה פבריקה: מביאים את נאפולי למרכז רחובות

פיצה עושים באהבה או שלא עושים בכלל – פיצה פבריקה ברחובות עושה המון כבוד למסורת האיטלקית, עם מבחר פיצות בוטיק שמוכנות על המקום בפחות מ-60 שניות

מסעדות במרכז המסעדות של rest
ניר מאולבוגט
תאריך פרסום: 31/03/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פיצה נפוליטנה בפבריקה רחובות (צלם: עידן גור) מלכת הערב. פיצה נפוליטנה בפבריקה רחובות (צלם: עידן גור)

זהו לא סוד שמאוד קשה לייחד פיצרייה, בוודאי בעשור הנוכחי שלאורכו נפתחו המון פיצריות בערים השונות עם מגוון עשיר של קונספטים כמו ז'אנר הפיצה ב20 שקלים, דרך מגשים בהרכבה אישית, ועד לפיצות עם תוספות מיוחדות ויוצאות דופן.

במקרה הזה, דווקא ישנו פיצוח - ברחוב הרצל בעיר רחובות, אחד מרחובותיה הראשיים והוותיקים של העיר, נפתחה ממש לפני מספר חודשים פיצריית "פבריקה" (מפעל בלטינית), ואכן המקום הקטנטן הזה מתנהל ממש כמו מפעל קטן לפיצות - הן ברמת הניקיון והסדר של המקום והן בכמות הפיצות המקצועיות היוצאות מן התנור המיוחד.

אותנטיות ב-60 שניות
מה שמייחד את פבריקה הוא שמדובר בפיצה נפוליטנית, ולא רק בטייטל - אלא פיצה נפוליטנית אמתית ממש כמו שעושים בנפולי שבאיטליה. הפיצה נכנסת לתנור מיוחד בחום של מעל 400 מעלות למשך פחות מדקה. בזמן הקצר הזה היא מקבלת בוסט אדיר של חום ואפיה, וכך היא יוצאת אל המגש רכה ומוכנה כשהבצק עוד ספוח כולו בנוזלים, מה שמייצר את הייחודיות בטעם ובמרקם. הבצק המיוחד של הפיצה מיוצר במקום, וכחלק מהחוויה כל העשייה של הפיצה, מתחילתה ועד סופה, נעשית אל מול עיניי הלקוח. במקום אין משלוחים כרגע, וכששאלנו את אורון אחד הבעלים על כך - הוא ענה בכנות שההכרות הראשונה עם הפיצה וההנאה המלאה מהמוצר חייבת להיעשות במקום עצמו, כשפיצה לוהטת וטריה.

סלט קפרזה בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור) המרענן הרשמי. סלט קפרזה בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)

המיוחדים של נאפולי
מלבד הבצקים, מיוצרים במקום גם מגוון רטבים מיוחדים, כמו רוטב פלפלים שרופים (המורכב מארבעה סוגים שונים של פלפלים); רוטב פסטו מסורתי; רוטב שיפקות וכוסברה לאוהבי הפיצות החריפות; ושמנים כמו בזיליקום ושמן צ'ילי. יש מגוון סוגים של פיצות מיוחדות יותר (המחולקות לפיצות לבנות ופיצות אדומות, תלוי ברוטב), כמו אחת ממנות הדגל של המקום הנקראת פיצת ארבעת הבצלים – בצק שאי אפשר להתעלם ממנו, ועליו כמה סוגי בצלים ורוטב מיוחד שיוצר קירמול נהדר על הפיצה. המון פיצות שיוצאות מהתנור מקבלות כאן את תגובת ה"וואו", אבל עוד נסיכה אמתית אחת שממש שווה להכיר היא פיצת הטונדו וורדה - שמורכבת מרוטב פסטו, מוצרלה, בוראטה, פונדו צ'דר, פיסטוקים, מלח ים ושמן זית. מנה מורכבת במידה, אך עם זאת לא מתחכמת, ואין שום סיכוי שתשאירו שאריות אחריה.

בצדי החנות, כדי חלילה לא לגנוב פוקוס מהפיצות הנהדרות שהן כוכבות הערב, ישנו לוח ובו מספר מנות פתיחה חביבות וטעימות. תוכלו למצוא שם מנות איטלקיות קלאסיות כמו סלט קפרזה מרענן וטעים עם קציפת פרמז'ן ורוטב צ'ילי בתחתית, או סטייק כרובית כיפי לפתיחה, ויש גם מנה ראשונה מתקתקה שנקראת ברולה בטטות, עם בטטות מקורמלות וכמהין. המוצרלה כאן משובחת ועשויה מחלב בקר איכותית וכל החומרים כאמור טריים ומתחדשים על בסיס יומי.

פיצת טונטו וורדה בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור) את זאת לא תרצו לפספס. פיצת טונדו וורדה בפבריקה רחובות (צלם: עידן גור)

חגיגה ברחובות
המחירים של הפיצות נעים בין 45-68 שקלים, ואת רובן שווה כמובן לחלוק. המקום אינו כשר, אך אין פיצות בשריות. שעות הפעילות לקהל הרחב הן מ-18:00 ועד אחרון הלקוחות, וגם במוצ"ש פתוח כשעה אחרי צאת השבת. בקרוב יפתח המקום גם בשישי בצהריים.

ולסיכום, פבריקה היא פיצרייה קטנה ומטריפה שמשאירה אותך מרוצה בכל האספקטים - הן מבחינת המבחר העשיר של הפיצות, וגם מבחינת האטרקציה של הפיצה עצמה כפיצה נפוליטנית אמתית שמוכנה על המקום לעיניי הלקוח הרעב והריח המגרה שבאוויר. יתרון נוסף והכי חשוב, היא העובדה שהפיצה יוצאת מהתנור אחרי פחות מדקה, מה שאומר שלא יהיה צורך להחזיק ברעב יותר מדי זמן, ותסמכו עלינו - כדאי להגיע רעבים.

פיצה פבריקה - Fabrica - הרצל 203, רחובות, 053-6113733

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
מנה של קפה דניה בכיכר ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא