נגישות
נגישות

האימפריה העות'מאנית חוזרת: תכירו את זאדה החדשה

במלון דה דריסקו המרהיב נפתחה לאחרונה מסעדה חדשה בחלל המיתולוגי בו שכנה מסעדת קרן של חיים כהן ועירית שנקר. אז מה מחכה לכם שם בשעות הבוקר ובתפריט הערב?

ארוחות בוקר חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 22/07/2018, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סיפור טוב, מורשת והיסטוריה מוסיפים לאוכל - כל אוכל - רובד נוסף ומעניין. במסעדת ZADA, מסעדת שף חדשה מהנילונים במלון דה דריסקו המרהיב במושבה האמריקאית-גרמנית, על התפר שבין יפו לתל אביב, יש את כל ארסנל המורשת שאפשר לבקש. ראשית, מהזווית הקולינרית, היא שוכנת במקום שבו נסגרה בשנת 2003 מסעדת קרן המיתולוגית של חיים כהן ועירית שנקר. כהן ושנקר ייצגו יותר מכל את מגמת הפיוז'ן בצלחת, כשעוד רובנו לא ידענו איך לאיית את המילה הזו ומה זה בכלל.

ארוחות בוקר מומלצות במלונות בתל אביב
31 המנות שיעשו לכם את הקיץ
העסקיות הכי שוות של תל אביב

הרוח של קרן ז"ל מתחברת במדויק למיקום האסטרטגי ולהיסטוריה הלא-קולינרית של המקום. מי לא היה פה? לא לפי סדר כרונולוגי אפשר למנות את העות'מאנים, הבריטים, נוצרים מורמונים מארצות הברית, טמפלרים גרמנים, ערבים תושבי הארץ מקדמת דנן והיהודים. אפילו מרק טוויין ערך מסעות באזור ולן כאן. את המבנה ההיסטורי שעבר גלגולים רבים העדיפו, וטוב שכך, לשמר במלאכת מחשבת קפדנית ויקרה לכדי מלון בוטיק משובח (כולל חשיפת איורי הקיר המקוריים) וכל המגמות האלו באות לידי ביטוי גם בצלחת.

מסעדת זאדה (צילום: איליה מלניקוב)מיקום אסטרטגי והיסטורי. מסעדת זאדה (צילום: איליה מלניקוב)

Zada החדשה בהובלת שף שחר ביטון, שנמצאת עד סוף יולי בהרצה (עם 20% הנחה על תפריט הערב), מציעה בלוקיישן המיוחד הזה השפעות (פיוז'ן, אם יורשה לי) של שלל מטבחי האימפריה העות'מאנית בשיאה לצד השפעות ישראליות וערביות, טכניקות אירופאיות מודרניות ויש גם קורטוב של מחווה לקרן.

ארוחות הבוקר מוגשות לאורחי המלון ולאורחים מבחוץ בקומת המרתף המקושתת (מלשון קשת) וכוללת בופה עשיר של דגים מעושנים ומלוחים, גבינות משובחות, שלל ירקות טריים, כבושים, צלויים, מוקפצים וכך הלאה, קינוחים, פשטידות ומאפים (תוצרת הקונדיטוריה רביבה וסיליה), מיצים טריים (כולל מיץ סלק טרי ומתקתק), שלל ריבות ביתיות (אל תוותרו על ריבת הוורדים המעולה), נקניקים ובחירה של מנה עיקרית לכל סועד מתוך תפריט הבראנץ', בהן בריוש פריך עם סלמון בכבישה ביתית, עשבי בר, ביצה עלומה ורמולד צלפים; ראגו עגבניות טריות, פלפל חריף, שום, כוסברה וביצה עלומה; בריוש עם שייטל; מגדל פנקייקס שחור, שעשויים מאוכמניות ואבץ (!), עם פירות יער בדבש; בריוש מטוגן בחמאה עם ריבת ורדים ושמנת חמוצה; ראגו פטריות ותרד טורקי, גבינת פטה וביצת עין ועוד (129 שקלים לסועד). הכל טובל בעשבי תבלין טריים ורעננים מגינת המלון ומאופיין בטעם ביתי מעודן, בלי תחכום מיותר או ניסיון להמציא את הגלגל.

פנקייק שחור של זאדה (צילום: איליה מלניקוב)בתוספת אבץ. פנקייק שחור של זאדה (צילום: איליה מלניקוב)

בתפריט הערב הפיוז'ן בא לידי ביטוי ביתר שאת עם מנות כמו מנטי טלה ומנטה, קציפת יוגורט כוסברה וירקות ירוקים (52 שקלים, לפני הנחת הרצה); דיונון סגול בחמאת סומק וליים, עלי חמציץ, תרד צעיר, בצל אדום, שומר צעיר בלחם טורקי בגריל (62 שקלים); גוזלמה - מאפה טורקי במילוי תרד וגבינת טולום (56 שקלים); מוסר ים עם ראטה קוניאק, חמאת תמרים, אספרגוס, שום ויוגורט לימון (129 שקלים), ויש גם כמה מנות המוגשות בכלי חרס, למשל קבב טלה, בשמל חצילים, עגבניות שרופות ,קציפת ראטה כוסברה וחלומי (105 שקלים). מנות אסתטיות, המורכבות מרבדים ומשורה של מרכיבים ממזרח וממערב, בעלי טעמים מורכבים.

גוזלמה מאפה יוגורט במילוי תרד וטולום של זאדה (צילום: איליה מלניקוב)חגיגה טורקית. גוזלמה במילוי תרד וטולום של זאדה (צילום: איליה מלניקוב)

השם זאדה, אגב, לקוח מהמיתולוגיה הטורקית ופירושו "הרוח המופיעה בגוף של זאב". ובהחלט יש כאן הרבה רוח, ולא רק מהמאווררים בסגנון קולוניאליסטי אלא רוח העבר והמורשת שנחות בין כותלי המבנה המיוחד הזה. עד סוף יולי מוגש תפריט הערב בהנחה של 20%, מה שהופך את הביקור למשתלם במיוחד. זאדה מצטרפת לשורה ארוכה ומכובדת של מסעדות שנפתחו בתוך או בצמוד למלונות בוטיק ועם זאת מביאה את הרוח שלה (ושל הזאב).

ארוחות הבוקר מוגשות בימים ראשון-חמישי בין 11:00-7:30 ובשישי-שבת עד 13:00. ארוחות ערב מוגשות מדי יום מ-18:00.

הקדרות של זאדה (צילום: איליה מלניקוב)אימפריית חרס. הקדרות של זאדה (צילום: איליה מלניקוב)

Zada, אוארבך 4, תל אביב-יפו, 03-741000

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם
פיאנו פיאנו - המנגינה האיטלקית הגיעה לנמל תל אביב
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
ארוחות בוקר בתל אביב – הטעמים שיובילו את 2022