נגישות
נגישות

אוליברי: טרטוריה במרכז תל אביב

לא חסר בתי אוכל איטלקיים בתל אביב, אבל לא כולם יודעים לספק את המכלול של אוכל טוב, עיצוב פשוט ואווירה לא מתחכמת - כך העברנו ערב טעים עם קלאסיקות סיציליאניות בצפון תל אביב

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 22/05/2018, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נדמה שאוכל איטלקי כבר מזמן הפך לאוכל הישראלי השני שלנו. פסטות, פיצות, ואפילו קינוחים איטלקיים כמו פנקוטה וטירמיסו, תפסו מקום של כבוד בתפריט היומיומי שלנו בבית ובוודאי שגם בחלק ניכר מן המסעדות בישראל. העניין הוא, שעד כמה שזה נראה קל ופשוט -  לפסטה ולפיצה חוקים משלהן וכך גם תהליך הכנתן. אוכל סביר ומספק תמצאו בלא מעט מקומות אבל הנה אחד שנותן את האקסטרה - אוליברי.

אוליברי אבן גבירול - שעות פעילות ופרטים נוספים
עוד מסעדות איטלקיות בתל אביב

אוליברי אבן גבירולמנה שתמיד באה טוב. חציל בטאבון של אוליברי (צילום: באדיבות המקום)

נתחיל מהעובדה שאת הפיצה מכינים כאן על פי מתכון שמצאו בכפר סיציליאני קטן באיטליה, בתוך טאבון מרשים שתופס את העין ברגע שנכנסים פנימה למסעדה. כאן כבר ברור שאין מקום למשחקים, רק לאוכל קלאסי ואותנטי. המשמעות של  המילה "טרטוריה" היא למעשה מסעדת פועלים איטלקית, לא מעט פעמים היא נמצאת ממש בתוך בית המשפחה, ולמרות שלא מדובר כאן בבית פרטי - הסניף בנוי ממש כמו טרטוריה קטנה, נעימה וביתית שגורמת לרחוב אבן גבירול להרגיש באורח פלא כמו מפלט שקט ומנחם.

פותחים שולחן באיטלקית

האוכל הסיציליאני מאופיין בין השאר בנוכחות דומיננטית של עגבניות ושמן זית, ואת אלה בדיוק תוכלו למצוא כאן בתפריט. נכון שגם שמנת וגבינות מתגנבות להן מדי פעם לטובת החך הישראלי אבל היי, מי אנחנו שנגיד לא לאושר שטומנות בחובן השמנת והגבינות הללו? מאפיין נוסף של האוכל הסיציליאני הוא שימוש רחב בירקות, שגם כאן מקבלים מקום של כבוד: אל השולחן שלנו הגיע סיפתח מושלם ומרענן בדמות סלט סלק ומוצרלה - מסלקים צרובים על הפלאנצ'ה, עשבי תיבול, מוצרלה טרייה וצנוברים קלויים על יוגורט עיזים  (44 שקלים). כדי למקסם באמת את חווית הים התיכון, שידכנו לסלט גם חציל סיציליאני שרוף בטאבון, עם יוגורט צאן, צנוברים, גבינת עיזים ובצל ירוק (39 שקלים). החציל היה שרוף כהלכה ועל אף שלווה במרכיבים רבים – השילוב של כל העסק עבד, והעצים את טעמי החציל מבלי לקחת לו את הפוקוס. אחרי פתיחה כזאת - אנחנו לגמרי מוכנים לעיקריות!

אוליברי אבן גבירול (צילום: באדיבות המקום)לא מוותרים על פיצה (צילום: באדיבות המקום)

את הארוחה המשכנו עם פוסילונה פילה בקר (76 שקלים) ומנת ספיישל של ניוקי תפוחי אדמה עם סלק וגבינה כחולה (46 שקלים). בעוד שהרבה מקומות מנסים להמציא מחדש שילובים של פסטה עם בשר - אוליברי שומרים על פשטות ומוכיחים שכל מה שצריך זה נתחים במידת עשייה מדויקת ופסטה כיפית שתתמוך בכל ביס. ספיישל הניוקי, אולי נשמע על הנייר מעט בנאלי, אבל המנה עוברת צלייה הגונה בטאבון טרם הגעתה לשולחן – התוצאה שמתקבלת ארומטית במיוחד, והמראה הצרוב כהוגן שכנע אותנו סופית אותנו שעשינו את הבחירה הנכונה. כמובן  שלא יכולנו להתעלם מניחוח הפיצות שקיבל את פנינו ובחרנו גם בפיצטה - פיצה זוגית של תרד, עגבניות חצי מיובשות, גבינת עיזים, מוצרלה ופרמז'ן, והתשובה, אם תהיתם, היא כן - אין ספק שהמתכון ההוא מהכפר הקטן בסיציליה מוכיח עצמו.  ראוי לספר שאחרי ארוחה כזאת כבר תיכננו להרים את הדגל הלבן, אבל כשהמלצר האדיב מספר שאחד הקינוחים המומלצים הוא הקנולי הסיציליאני, כנראה שאין ברירה, ואוי, איזה מזל שהוא המליץ, כי אין חתימה מתוקה יותר מזאת לארוחה.

אוליברי אבן גבירול 0צילום: באדיבות המקום)מפלט בטוח ומנחם. אוליברי אבן גבירול (צילום: באדיבות המקום)

מיותר לציין שיצאנו מן המקום שבעים, נינוחים ומרוצים. אין ספק שהקיום של אוליברי באינדקס המסעדות הרחב של תל אביב והמרכז, מספק איזשהו עוגן כשמחפשים אוכל איכותי שעושה נעים בלב ובעיקר בבטן, וכל זה - מבלי להתבאס כשמגיע החשבון. איזה כיף.

חשבון בבקשה:
סלט סלקים ומוצרלה- 44 שקלים
חציל סיציליאני- 39
ספיישל ניוקי סלק- 46 שקלים
פוסילונה פילה בקר- 76 שקלים
פיצטה תרד- 52 שקלים
קנולי סיציליאני- 34 שקלים
בירת פירוני X2-  26 שקלים

סך הכל - 343 שקלים

אוליברי - אבן גבירול 137, תל אביב 053-9426855
להזמנת שולחן באוליברי אבן גבירול
להזמנת משלוח מאוליברי אבן גבירול

*הכתבת הוזמנה להיות אורחת במקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?