נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני יודעת שטרנד הטבעונות התפשט במחוזותינו וכבש לבבות רבים. אני יודעת שזה בריא וחשוב וחברתי ובעיקר טרנדי לא לאכול מזון  מהחי. ומילא בשר, יודעים מה. בלעדיו אני יכולה להסתדר נניח. בלי חלב? בלי שמנת? בלי חמאה אהובת נפשי? לא חושבת שאשרוד בעולם הזה. נפשית הכוונה. פיזית בטוח שכן.

בשל כל הנ"ל, התפריט של מסעדת מי קאסה עורר את חשדי כבר מן ההתחלה. השף ניר שניטמן מנצח על המטבח בקפה-מסעדה הנעים הזה בהרצליה, ומדובר בשף שהפך לטבעוני. 
אני מודה שיש לי, או לפחות היה לי עד השבוע, קיבעון לא ברור בנושא הטבעונות. אני מדירה את קיבתי ממאכלים טבעוניים ככלל, אפילו לא בודקת או מנסה לראות אם יערבו לחיכי. אולי בגלל אהבתי היתרה למאכלי חלב, ואולי סתם בגלל אנטי לא ברור שפיתחתי לנושא. אבל השבוע נפל דבר.
הפולנטה של מי קאסה
לא הצלחתי להתאפק. תיאור המנות במי קאסה (לא כולן צמחוניות/טבעוניות) בתפריט היה כה מזמין, והמלצרית החמודה נשבעה שגם המנות הטבעוניות נפלאות, שהחלטתי לצאת מהקופסא הדמיונית שנכנסתי אליה ללא סיבה אמיתית, והזמנתי מנות שנראות לי שוות, ללא קשר להיותן טבעוניות או לא. נכונה לי, וגם לכם, הפתעה לא קטנה.

קלמארי מהאדמה
התחלנו באגף ה"קטנות". דגמנו ארטישוק על הפלאנצ'ה, שהונח על לאבנה והוגש לצד עגבניות שרי ושקדים קלויים. ה"קטנה" הבאה היתה קלמארי טבעוני. מדובר בפטריות מלך ויער המצופות באבקת ים. המלצרית נשבעה שזה מרגיש כמו קלמארי אמיתי. כמובן שגיחכתי, אך הסכמתי לנסות. נותרתי המומה. המרקם זהה בדיוק לקלאמרי, ואפילו הטעם מזכיר. באמת שלא יכולתי לנחש שהיו אלו פטריות. בן הזוג אפילו ביקש לוודא שוב שלא מדובר בקלמארי אמיתי, כיוון שהוא שומר כשרות. צחקתי ממש.

אחר כך הגיעה כוכבת הערב, עדיין באגף ה"קטנות" (שאינן כה קטנות, אגב): פולנטת תירס, עם שמן כמהין לבן ופטריות. האלופה הזו מגיעה בצנצנת והיא פשוט הפילה אותי מהכיסא. לא חלמתי שבמסעדה בהרצליה מסתתרת לה פולנטת החלומות. זאת של השף שניטמן נכנסה אצלי לרשימת שלוש השוות בארץ, תאמינו או לא. שלא לדבר על המחיר השווה גם הוא. הפולנטה קרמית, עם טעמי תירס כמו שצריך, וטעם שמן הכמהין האלוהי. חוויה.
מרק צ'ילי קוקוס במי קאסה. צילום: מור אריאל אמסילי
על קצה הפפרדלה
מאגף ה"בינוניות" בחרנו בקדירת צ'ילי קוקוס, בשילוב חמאת בוטנים וכוסברה. ניתן לבחור האם לשלב בקדירה עוף או טופו. הקדירה היתה טעימה ומתקתקה להפליא. כשלעצמי הייתי מוסיפה גם שלל ירקות לתוכה, מלבד העוף/טופו, כי כשהללו נסתיימו, נותרנו רק עם המון רוטב.

את העיקרית בחרנו מאגף שכותרתו "איטליה". מאוד התלבטנו, כיוון שהמנה המפתה ביותר, כך התברר, הינה טבעונית. פסטה טבעונית זה כבר הארד  קור: ללא שמנת או חמאה, אנה אנו באים? החלטנו לחיות על הקצה והזמנו בכל זאת את ה""פפרדלה חברותית" של מי קאסה: פסטה עם זוקיני, פורטבלו, ערמונים, שמן כמהין ופרמז'ן קשיו. איזה מתח. האם אצליח לאהוב פסטה טבעונית? באמת שכבר חיכיתי לטעום.

אכלתי את הכובע, מודה ומתוודה. לא היתה חסרה לי כאן לא חמאה ולא שמנת. פסטה מעולה, רוטב נפלא ועשיר, אפילו את הפרמז'ן קשיו אהבתי. 

היינו כה מלאים עד שויתרנו על הקינוחים. עשינו זאת בלב שלם, כי ידענו שבטוח נחזור לכאן. הפולנטה בצנצנת מחכה לנו, וגם הפפרדלה הטבעונית. מעתה אני מנסה מנות טבעוניות ויהי מה. לא עוד קבעון. מי קאסה עוד עשויה להפוך להיות מסעדת הבית שלי.

חשבון בבקשה:
3 מנות קטנות לבחירה (ארטישוק על הפלאנצ'ה, פולנטה, קלמארי טבעוני): 85 ₪
קדירת צ'ילי קוקוס: 57 ₪
פפרדלה חברותית: 58 ₪
סה"כ: 200 ₪ לשני אנשים

מי קאסה, משכית 22, הרצליה פיתוח. 053-9375854

* תוכן שיווקי

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
נתח בשר במעשנה (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא