נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כבר שנים שאני חולמת לטוס לאוסטרליה, גן עדן לחובבי המרחבים והנוף הפראי. באוסטרליה יש איכות חיים נדירה, נופים מטורפים, והאוכל... הו האוכל. אז נכון ש-20 שעות  טיסה בממוצע די עוצרות אותי מלכבוש את היעד, כמו גם החיים עצמם - שנוהגים להפריע לי להגשים את חלומותיי הפרועים - אבל לא התייאשתי עדיין. אוסטרליה עוד תיכבש. 

אופרה אחרת
עד שזה יקרה שמחתי לשמוע על בחור אוסטרלי בשם ג'ייסון, שהחליט שדווקא הרצליה פיתוח היא המקום לפתוח את מסעדת Bar-B-que, מסעדת בשרים אוסטרלית שחרתה על דגלה להביא את אוסטרליה לכאן, ועוד בגרסה כשרה.
החל מ-100 גרם לנתח בפלטת בשרים. ברביקיו הרצליה
זו לא  משימה פשוטה. גם כי הרצליה משופעת במסעדות בשר, גם כי אוסטרליה בטח מרשימה הרבה יותר מרחוב המנופים, וגם כי בשר כשר עלול להיות מאתגר. כל אלו לא הטרידו את ג'ייסון, ואת Bar-B-que הוא דאג לעצב בצורה חמימה ולא פורמלית, לא מפונפנת אלא מסבירת פנים וקז'ואלית משהו. על לוחות ענק התלויים על הקיר מצוין התפריט, ובצהרי היום התור שמשתרך בחזית המסעדה מדבר בעד עצמו. ההייטקיסטים הרעבים התאהבו כבר מזמן בשיטת היישון האוסטרלית, ובשעות הלאנץ' המסעדה עובדת בשיטת הזמנה עצמית, קבלת ביפר והמתנה לתורך בסבלנות. 

בערב זו כבר אופרה אחרת. המסעדה משנה את פניה והופכת לאי חמים של בשר אוסטרלי. האווירה נעימה, המלצרים בקיאים בתפריט, וחבורות הרעבים שראיתי שמתכנסות בBar-B-que בערב קריר שכזה באו לכאן כדי לבלוס. והרבה.

משיחה עם אסף המנהל, הובהר לנו כי ייחודה של השיטה האוסטרלית הוא ב-Sous-vide, דהיינו בישול בוואקום. חלק מהבשרים עוברים יישון ואז בישול בוואקום, וחלק עוברים תהליך הפוך. המבחר גדול מאוד, ולא קל להחליט. 


בשרים עשויים בשיטת סו ויד
עד שלב ההחלטה בחרנו לפצוח בסלט סידני (באוסטרליה התנהג כאוסטרלי וכו'): חסה, עגבנייה, מלפפון, בצל, פלפל, גרעיני חמנייה ודלעת, קריספי בטטה, ומעל כל הנ"ל נתחי חזה עוף רך וחם. מנת פתיחה קלילה וכיפית. איני יודעת אם בסידני אוכלים סלטים ענקיים כאלו- אבל אם כן אז שאפו.

אז עם כל הכבוד לירקות, לאחריהם הגיע הדבר האמיתי: מגש הבשרים העשיר של Bar-B-que. יש הרבה אפשרויות בחירה באגף הבשרים, ובניגוד למסעדות בשר מוכרות, כאן אין כמות מינימלית: אפשר להזמין החל מ-100 גרם, כמה סוגי בשרים שרק תרצו. הלכנו על חצי ק"ג בסה"כ, 100 גרם מכל סוג: אונטריב, צלי כתף, כנפיים, פילה ואנטרקוט. אין צורך לציין (או שיש בעצם) שהפילה, כהרגלו, כבש את הפסגה. הוא מגיע בשיפוד קטן וממזרי, וקוטף מחמאות כמו שרק פילה יכול. ורוד, נימוח, עשוי היטב. אחריו צעד בגאון האנטרקוט (גם בשיפוד) ואז כל השאר. השיטה של 100 גרם התגלתה כגאונית. לרוב אנו מתבקשים להתמודד עם מינימום של 300-400 גרם מסוג אחד בלבד של בשר, מה שלא מאפשר לטעום מגוון בשרים, והנה אנחנו עסוקים בנשנושים של חמישה סוגי בשר ונהנים מכל העולמות. כיף. בחרנו בתוספת של תפוח אדמה אפוי, שהוגש לוהט ובטעמי מדורה כמו שאני אוהבת.
למינגטון - קינוח אוסטרלי
לקינוח הלכנו, כמובן, על משהו אוסטרלי: "למינגטון"- עוגה שמקורה באוסטרליה והינה למעשה מעטפת כדורי שוקולד ממולא בקרם קוקוס, עטוף בקוקוס קלוי. לנו זה הזכיר קרמבו עם קוקוס. איך לא חשבו על השילוב הזה קודם? אפילו לא הרגשנו שמדובר בקינוח פרווה. 

אז נכון שעדיין לא עלינו על המטוס למשך יממה, נכון שלא חבקנו שום קנגורו או קואלה, אבל קשר כלשהו לאוסטרליה כבר יש לנו. הצעד הבא לא יאחר לבוא. אולי.

חשבון בבקשה:
סלט סידני בתוספת חזה עוף: 52 ₪
מגש 500 גר' מבחר בשרים: 224 ₪
קינוח למינגטון:38 ₪
סה"כ: 314 ₪ לשני אנשים

Bar-B-que (ברביקיו) המנופים 8, הרצליה פיתוח. 053-9376350

* תוכן שיווקי

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ברביקיו בהרצליה
053-9376350

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
נתח בשר במעשנה (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא