נגישות
נגישות

חמים וטעים: 7 מסעדות מומלצות על קו הים של תל אביב

קלאסיקות יווניות בקלמטה, דג שלם בבני הדייג, קוקטייל מרענן בגזוז ביץ' או ארוחה מוקפדת עם חברים בהולה? 7 מסעדות שוות שכוללות אוכל טוב, נוף כחול ואווירה של חופש בתל אביב

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 24/04/2019, 0:00 תאריך עדכון: 29/05/2019, 12:40
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בני הדייג (צילום: אלירן אביטל) דגים ושפריצים של גלים. ארוחה בבני הדייג (צילום: אלירן אביטל)

המסעדות על קו המים בתל אביב ויפו, ולמעשה בכל העולם, נחלקות בגדול לשני סוגים: מסעדות שממוקמות ממש על החוף, כאלו שכוללות חול בין הבהונות (ובמקומות נוספים) עם אווירה משוחררת, או מסעדות שמעט רחוקות מהמים ומהחול אבל הנוף והבריזה כלולים בחוויה. התיירים הרבים שישטפו את תל אביב בחודש מאי צפויים לגדוש את כל האופציות שיש לים הלוהט להציע, אבל מי הן המסעדות השוות ביותר שמספקות חווית ים תיכון בלתי מתפשרת? אספנו מבחר הצעות כדי שתדעו איפה הכי נעים וטעים להעביר ארוחה עם נוף כחול ושקט בלב. קיץ, הנה אנחנו באים.

קלמטה
הטוענת לכתר המסעדה עם הנוף הכי יפה בארץ נמצאת במבנה אבן בן כ-500 שנה בכיכר קדומים ביפו, השמועות גורסות בתוקף ששמעון פרס ז"ל אהב לאכול ליד השולחן הממוקם ליד החלון הכי יפה במסעדה, המשקיף לנמל יפו היפה, ומה שהיה טוב לאזרח מספר 1 לשעבר – טוב גם לנו. קלמטה מזוהה עם אוכל יווני עם נגיעות ים תיכוניות ויש אפילו שף חדש ומבטיח: אבי כהן, שעבד בעבר במסעדות שוות בעיר כמו אונמי, טפאו, הרבט סמואל ועוד.
מה אוכלים בקלמטה? המנות מבוססות על חומרי גלם איכותיים ועונתיים אבל תמיד אפשר לסמוך על זה שיש קלאסיקות כמו צזיקי, ממרח פלפלים וגבינת פטה, עלי גפן ממולאים, דגים קטנטנים מטוגנים ועוד שלל מנות מדגים טריים בהן קבב דגים, סביצ'ה, דגים שלמים ומחבת פירות ים. גם מבחר מנות הבשר כאן נאמן לז'אנר הים תיכוני, בהן מוסקה, גירוס, סופלקי ועוד. האווירה נינוחה וכוללת מוזיקה יוונית ודרינקים בניחוח אניס. אל תשכחו להכין את היד לניגובים.
קלמטה - כיכר קדומים 10, יפו העתיקה, 053-9426824

מסעדת קלמטה (צילום: אנטולי מיכאלו) שף חדש וקלאסיקות יווניות. קלמטה (צילום: אנטולי מיכאלו)

יאסו
המסעדה היוונית השמחה יאסו נמצאת מול הים, עם הנוף והבריזה מינוס החול. הטברנה המודרנית של השף אביב משה מציעה תפריט של אוכל יווני קלאסי עם נגיעות עכשוויות ועונתיות, הופעות מוזיקה יוונית ואווירה כיפית ושמחה.
מה אוכלים ביאסו? לאחרונה השיקו במקום תפריט חדש ומרענן, בדגש על פרודוקטים ים תיכוניים טריים. בין המנות שתוכלו לחלוק - חציל מפויח על טחינה הר ברכה, סלט משוויעה, בצל בסומק, לאבנה נענע, אבקת לימון פרסית, פלפל חריף וביצה (54 שקלים); קרפצ'יו דג ים עם קרם לימון כבוש, מטבוחה, ביצה רכה וחצילים שרופים (62 שקלים); ויש אפילו דיל ערב שווה שנקרא דיל שקיעה - במסגרתו מקבלים ב-98 שקלים לסועד מנה ראשונה, מנה עיקרית ולחם פראנה.
יאסו - הירקון 105, תל אביב, 053-8095195

מסעדת יאסו בתל אביב (צילום: עמית זאנטקרן) הטברנה המודרנית של אביב משה. שולחן ביאסו (צילום: עמית זאנטקרן)

בני הדייג
נמל תל אביב הוא בהחלט אזור לקחת אליו תיירים שמבקרים בארץ. עם זאת, האופציות הקולינריות שם די מאתגרות ונוטות לרשתות גנריות של בתי קפה ומסעדות. אופציה טובה ומקומית היא מסעדת בני הדייג שבה אפשר לפתוח שולחן ולהעניק לאורחים שלכם חוויה של מים, שמים ואוכל שבא מהים לצד ניגובים מפנכות קטנות וטעימות.
מה אוכלים בבני הדייג? מנות של דגים טריים או פירות ים (מ-89 שקלים למנה) במבחר צורות הכנה - מהם תיהנו אחרי מגוון של סלטי הבית הגודשים את השולחן. זה המקום לאכול בו לברק, מוסר ים, ברבוניות, דניס, פירות ים ויש גם אנטרקוט. ביום עם קצת רוח תזכו אפילו לרסיסי מי מלח מרעננים שכלולים בחוויה.
בני הדייג - כ"ג יורדי הסירה 1, נמל תל אביב, 053-9444154
להזמנת שולחן בבני הדייג

מציצים
מסעדת חוף מציצים, הפועלת בכל ימות השבוע מ-7 בבוקר ועד מאוחר בערב, מציעה חווית ישיבה כיפית ממש על החוף. האווירה משוחררת, המקום שוקק ומציע כמה אפשרויות ישיבה (בפנים, במרפסת או על החול ממש).
מה אוכלים במציצים? התפריט עשיר במנות מגוונות מכל הטעמים והעדות, בהן לא מעט מנות סופר-ישראליות / מזרח-תיכוניות שתיירים בטח ירצו לדגום כמו חומוס, פלאפל, לאבנה, ארוחות בוקר ישראליות,פופקורן שרימפס, קלמארי, סלטים רעננים, כריכים וטוסטים, קבבונים ושווארמה, שייקים ומיצים ועוד. שימו לב, בסופי שבוע ובחגים יש מינימום הזמנה של 30 שקלים לסועד.
מציצים - חבקוק 1, חוף מציצים, תל אביב, 053-4274215

גזוז ביץ'
בפורמט דומה למציצים – רק בלי הסרט המיתולוגי ברקע – פועלת מסעדת גזוז ביץ' בחוף ירושלים, ממש על קו החול והמים. על החול הוצבו שולחנות עץ, יש מוזיקה שמחה והמסעדה פתוחה משעות הבוקר ועד הלילה, עם תפריט שמשתנה במהלך היום.
מה אוכלים בגזוז ביץ'? ארוחות בוקר, טאפאסים קלילים, קסרול פירות ים טריים, מנות בניחוח מקומי כמו סלט בטטה, סרדינים טוניסאיים, פרחי כרובית מטוגנת, קוסקוס פירות ים וגם קלאסיקות בינלאומיות כמו המבורגרים, פיצות, פסטות וכדומה לצד קוקטיילים, בירות ויינות ישראליים.
גזוז ביץ' - הרברט סמואל 51, חוף ירושלים, תל אביב, 053-9377407

המבורגר בגזוז ביץ (צילום: גל זהבי) מנות כיפיות לצד הדרינקים. המבורגר בגזוז ביץ' (צילום: גל זהבי)

הולה
אם אתם מחפשים את הנוף לים אבל באווירה מוקפדת בהרבה, בלי חול שעף לכל עבר ובלי כפכפי אצבע, תוכלו לבחור בארוחה בחלל של מסעדת HOLA של השף ויקטור קלוגר וחלונות ענק לטיילת ולים. הקונספט קצת שונה - אין מנות ראשונות, עיקריות או מנות ביניים - כל המנות בינוניות או גדולות ואפשר להרכיב ארוחה ולחלוק אותה בין החברים. במתחם המסעדה יש גם בר או לאונג' ובר מרווח למעשנים.
מה אוכלים בהולה? מנות בגוון בינלאומי ונגיעות ים תיכוניות כמו סלט שוק עם גבינת המאירי (58 שקלים); קוקי סן ז'ק וכבד אווז (82 שקלים), שרימפס צרוב עם פריקי (112 שקלים), קבב דגים (63 שקלים), פילה ברווז ישראלי (108 שקלים) ועוד.
הולה - הירקון 87, תל אביב, 053-9386007
מה אוכלים בבראנץ' של הולה?

ברנץ' בהולה (צילום: שי אפשטיין) מנות מוקפדות וחלון לים. בראנץ' בהולה (צילום: שי אפשטיין)

מנטה ריי
מסעדת מנטה ריי היא מסעדת דגים ופירות ים ותיקה שפועלת בסמוך למתחם הדולפינריום (לשעבר). התפריט מתבסס רובו ככולו על מה שנותן הים ואפשר לאכול פה כמעט בכל שעה ביום – מארוחות בוקר ועד ארוחות ערב.
מה אוכלים במנטה ריי? זה המקום לשלוק אויסטרים (כשיש), דגים שלמים כמו מוסר ים, דניס, לברק, טונה אדומה, לברק ועוד, עם שלל תוספות מעניינות ואקזוטיות. גם פירות ים טובים תמצאו כאן בהם סקאלופס, תמנונים ושרימפס, מרק דגים בויאבס וגם מנות בשר למי שלא מתחבר לים בצלחת אלא רק באווירה.
מנטה ריי - יחזקאל קויפמן 7, תל אביב, 053-4247717

איפה עוד? יש שורה של מסעדות חוף הפזורות לאורך חופי העיר ולעיתים פעילות רק חלק מהשנה, מהאביב עד הסתיו, בהן קליפסו של השף עומר מילר בחוף פרישמן שמציעה אוכל מתוחכם ולא רק חומוס-צ'יפס-סלט שאנחנו מכירים ממזנוני חופים; ולה לה לנד בחוף גורדון המציעה תפריט ענף מארוחות בוקר וכריכים, דרך חומוס ומסבחה ועד מנות של דגים וסטייקים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח