נגישות
נגישות

זה פישי: 13 מסעדות דגים מומלצות ברחבי הארץ

מפילה דג בקדרת פטריות, דרך סושי טרי ועד לקובה ממולא בפירות ים שעדיין לא פגשתם - יש אינספור אופציות למנות דגים מעולות, ויש כמה מסעדות בארץ שיגישו לכם אותן הכי טוב שאפשר - קבלו 13 מסעדות דגים שאסור לכם לפספס

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 15/07/2018, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עדיין לא ברור אם דייג אוהב דגים, אבל מה שבטוח זה שהישראלי המצוי מאוהב בהם. אז נכון - ענף הדייג מצוי במשבר הקשה ביותר בתולדותיו. אבל זה לא מפריע לרמה של מסעדות הדגים לעלות משנה לשנה. בכתבה שלפניכם תמצאו את 13 מסעדות הדגים הטובות ביותר שפועלות כיום בישראל. 

המדריך המלא למסעדות איטלקיות ברחבי הארץ
המסעדות הכשרות הכי טובות בארץ
מסעדות בשרים מומלצות בכל הארץ

פסקדו – אשדוד

את הרשימה המכובדת שלנו בחרנו לפתוח במסעדה שנחשבת בעיני רבים למסעדת הדגים הטובה בישראל. פסקדו היא נצר למשפחת דייגים בת שלושה דורות שנפתחה ב-2009 ותוך זמן קצר הפכה לחביבת חובבי הדגים. שלושה עקרונות עומדים מאחורי המקום המצליח: חומרי גלם טריים בלבד, הכנה פשוטה וטעמים עזים. מאחורי המסעדה המובילה עומד השף יחיאל זינו, שלא מפסיק להפתיע את הסועדים שעולים אליו לרגל, בכל ארוחה מחדש. בין אם מדובר בדג עונתי ומיוחד במינו, בשיטת הכנה מקורית או בשילובי טעמים לא שגרתיים, אצל זינו כל האלמנטים מתחברים בסופו של דבר לארוחה שמהווה חוויה בלתי נשכחת.
לא לפספס: מנת עדינה, מדויקת וטעימה שעונה לשם קוביות מונג'ק, ממחישה נהדר את ההבדל בין מסעדה טובה למסעדה מצוינת ובין שף לא רע לשף מעולה. ועל כך נאמר: טעימה שווה רבבות של מילים.
פסקדו, מרטין בובר 1, אשדוד. 053-9381040

פסקדו (צילום: באדיבות המקום)טעימה אחת שווה אלף מילים. פסקדו (צילום: באדיבות המקום)

קלואליס הכשרה – תל אביב

ויקטור גלגר, שעלה לישראל בגיל 19 מארגנטינה, מכין מטעמים מבעלי הסנפיר והזימים כבר קרוב לשלושה עשורים. בין היתר הוא כיהן כשף הראשי של 206 דגים, כשף הראשון של במבו דג וכן כשף הראשון של דלידג. ב-2001, אחרי שצבר מספיק ניסיון, פתח במתחם הבורסה של רמת גן את מסעדת קלואליס שהציבה רף גבוה במיוחד למסעדות הדגים הישראליות (ולמעשה למסעדות הישראליות באופן כללי). ב-2017 קלואליס נסגרה ובמותה השאירה אחריה את אחותה הצעירה, שבאה לעולם ב-2015 במלון הילטון התל אביבי. האחות הצעירה והכשרה מגישה את מנות הדגל המזוהות עם גלגר ובכלל זה דג ים ממולא בדוקסל, מנת הטאג'ין המפורסמת וצלע טלה בצלייה איטית וממשיכה את המסורת המשפחתית המפוארת של חתירה לשלמות.
לא לפספס: פילה דג ים בקדירת פטריות פורצ'יני, שימאגי ופורטובלו עם קצף פורצ'יני וסלקים היא מהמנות היותר יקרות בתפריטי ארצנו, (235 שקלים לסועד) אבל באותה נשימה נציין שהיא שווה כל שקל.
קלואליס הכשרה, הירקון 205, תל אביב. 053-9444012
להזמנת שולחן בקלואליס

קלואליס הכשרה (צילום: באדיבות המקום)האחות הצעירה והמוצלחת. קלואליס הכשרה (צילום: באדיבות המקום)

ניסו הדייג – אשקלון

ניסו הדייג הוא ניסו נחום, שעוסק בדייג כבר קרוב לשלושה וחצי עשורים, כך שניתן לומר שהוא יודע דבר או שניים על דגה טרייה. את המסעדה המצוינת שהקים במתחם המרינה של אשקלון הוא מנהל כעסק משפחתי בשיתוף פעולה עם בניו ובתו והאווירה המשפחתית מורגשת כבר מהרגע הראשון שבו נכנסים למקום המרשים. בתפריט המגוון של ניסו הדייג תמצאו בנוסף לעסקיות משתלמות, ראשונות מיוחדות ומנות דגים משובחות, גם מבחר מנות בשריות, לאלו שלא יכולים בלי.
לא לפספס: הפיש & צ'יפס של ניסו הדייג היא בין מנות הפיש & צ'יפס היותר מושלמות במחוזותינו.
ניסו הדייג, בת גלים 3, אשקלון. 053-9366191

הלנה בנמל – קיסריה

הלנה בנמל נפתחה ב-2004 על ידי דניאל זך (כרמלה בנחלה, אסיה מוניקה) ואורי ירמיאס (אורי בורי) כשעל צוות הטבחים הופקד השף עמוס שיאון, שמוביל את המסעדה גם בימינו. לאורך שנות פעילותה קטפה בקלילות מגוון תארים ופרסים. כך למשל היא הופיעה במדריך הקולינריה שפרסם משרד החוץ הצרפתי ב-2015 (La Liste), רבים מחשיבים אותה כאחת המסעדות הרומנטיות בארץ ומלבד זאת מדובר באחת ממסעדות הגורמה הטובות ביותר בישראל. אמנם הלנה בנמל היא לא מסעדת דגים קלאסית, אך הקרבה לים, הדניס המצוין וקדירת פילה המוסר, סייעו לה לעשות את דרכה לרשימה שלנו.
לא לפספס: מנת המולים השחורים בסיידר תפוחים הום מייד ובייקון, היא בין המנות ששמו את הלנה בנמל על מפת הקולינריה העולמית.
הלנה בנמל, הגן הלאומי קיסריה. 053-9443013
להזמנת שולחן בהלנה

הלנה בנמל )צילום: באדיבות המקום)רומנטיקה על הים. הלנה בנמל (צילום: באדיבות המקום)

דולפין – חיפה

דולפין החיפאית היא מוסד קולינרי נוסף שפועל כבר קרוב לארבעה עשורים. בשכונת בת גלים שעל הים, הנהנית מפריחה בשנים האחרונות, מסעדת דולפין היא כבר מזמן חלק מהנוף. למעשה חיפאים רבים שסעדו במקום עם הוריהם, מגיעים היום לאכול בדולפין עם ילדיהם. לצד הדגים האיכותיים, פירות הים המובחרים, מגוון הסלטים והמנות הבשריות, תמצאו בתפריט של דולפין קינוחים מתקופה אחרת כמו קרם בוואריה ושקדים במים. נוסטלגיה חיפאית במיטבה. 
לא לפספס: אחת ממנות הדגל של המקום היא שרימפס ברוטב רוקפור. אנחנו מעדיפים להזמין דווקא שרימפס ג'מבו בגריל (ומטיאס מעושן עם בצל למנה ראשונה). 
דולפין, שדרות בת גלים 13, חיפה. 053-4293374

אורי בורי – עכו

אורי בורי, הלא הוא אורי ירמיאס, הוא בין האושיות הקולינריות החשובות ביותר בישראל ותאמינו או לא, אבל את דרכו בתחום התחיל בסניף של רשת קפולסקי שפעל בנהריה. את המסעדה המיתולוגית שלו פתח ב-1989 גם כן בנהריה ואחרי תשע שנות פעילות החליט להעביר אותה לעיר העתיקה של עכו. מאז הוא הספיק לפתוח בין היתר את הלנה בנמל, את אסיה מוניקה ואת מלון הבוטיק אפנדי, להכין גלידות לא פחות ממושלמות באינדומלה, להוציא ספר בישול מכונן ואפילו לגדל אצות טריות שצפויות לכבוש את הארץ. אך עם כל הכבוד לשלל הפרויקטים וההרפתקאות, אורי בורי היא ללא ספק המוסד הקולינרי שמזוהה איתו יותר מכל.
לא לפספס: כשיש לכם עסק עם מקצוען, אין סיבה שלא לתת לו לעשות את העבודה שלו בשקט ולכן ההמלצה שלנו היא פשוט ללכת על ארוחת טעימות. ההנאה יותר ממובטחת.
אורי בורי, עכו. 053-9373277

אורי בורי (צילום: באדיבות המקום)לכו על ארוחת הטעימות. אורי בורי (צילום: באדיבות המקום)

לה סרדין – אילת

לה סרדין היא מסעדה צעירה יחסית, שנפתחה רק בשנת 2014. יחד עם זאת, תוך זמן קצר הצליחה למצב את עצמה כאחת ממסעדות הדגים הפופולריות ביותר בעיר. בתפריט העשיר של לה סרדין תמצאו מספר מנות בשריות כמו מדליוני פילה בקר, סטייק אנטריקוט וסטייק פרגית ובנוסף גם מבחר פסטות איכותיות. אך אין ספק שאת ההצגה גונבות מנות הדגים שמככבות הן בעיקריות והן בראשונות. התמחור ההוגן, השירות המקצועי וההקפדה על הפרטים הקטנים והגדולים כאחד, הופכים את לה סרדין לאחת המסעדות השוות ביותר בעיר הדרומית ביותר.
לא לפספס: דגי רשת קטנים מטוגנים, שמהווים את הנשנוש האולטימטיבי לצד בירה קרה, מול הנוף המושלם של המרינה באילת.
לה סרדין, טיילת מלון המלך שלמה, אילת. 053-9379151

מנת דג לה סרדין (צילום: באדיבות המקום)תמחור הוגן והקפדה על פרטים. לה סרדין (צילום: באדיבות המקום)

מאנטה ריי – תל אביב

מאנטה ריי, המסעדה המפורסמת של אבי ועפרה גנור (הטאבון, לילית, יונה), נפתחה בקיץ של 1998, מה שאומר שהשנה היא חוגגת שני עשורים של פעילות קולינרית. בשנותיה הראשונות הובילו אותה שפים מפורסמים כמו רועי סופר (סרדיניה, פנגיאה, בינדלה), רובי פורטנוי (פרי הארץ, סילו) וגולן גורפינקל (דלאל) ואילו ב-13 השנים האחרונות חובש את כובע השף במטבח של מאנטה ריי, השף רונן סקינזיס. תחת ידיו הכישרוניות יוצאות מדי יום מנות מופלאות שמשתלבות נהדר עם התפאורה של הים התיכון כשבין היתר מדובר בפילה טונה אדומה ברוטב ג'ינג'ר וגזר ופילה דניס על אורז אורגני אדום עם אננס ברוטב חמאת צ'ילי.
לא לפספס: נתחים של לוקוס מפולט על קרם בטטה סגולה ושבבי שאלוט. מנה שהיא שיר אהבה לים.
מאנטה ריי, יחזקאל קויפמן 7, תל אביב. 053-4247717

על המים – הרצליה

בעידן שבו גם מסעדות לא רעות בכלל סוגרות את הדלת, לא נותר אלא להוריד את הכובע בפני המסעדה ההרצליינית, שמאז 1987 מראה לכולם מאיפה הדג מטיל את מימיו. ב-2007, אחרי שלושה עשורים שבהם אינספור פירות ים עברו במטבח של על המים, יצאה המסעדה לדרך חדשה בהובלת השף מאור כהן ופתחה את הדלת גם לקהל שומרי הכשרות. מאור כהן, שרכש את ההשכלה המקצועית שלו בין היתר בלומינה של מאיר אדוני, מגיש בעל המים תפריט מרתק הכולל מגוון מנות סושי איכותיות, מבחר ארוחות בוקר מושקעות ובראנץ' ששווה להגיע במיוחד בשבילו להרצליה. 
לא לפספס: סלמון באפונה (קרם ראטה, ירוקים במחבת, חמאת יוזו וריקוטה). שם פשוט וצנוע שניתן למנה אדירה ומלאת מרקמים וטעמים. 
על המים, רמת ים 4, הרצליה פיתוח. 053-9443332

על המים (צילום: באדיבות המקום)יש גם סושי. על המים (צילום: באדיבות המקום)

שילה – תל אביב

את מסעדת שילה, הנחשבת לאחד המוסדות הקולינריים החשובים ביותר בתל אביב, פתח השף שרון כהן (פלורנטין האוס, שיפודי אירופה, קפה אירופה) כדי שלסטודנטים יהיה איפה לאכול בעיר. למעשה בתחילת הדרך, שילה תפקדה יותר כבאר עם מעט מנות אוכל מאשר כמסעדה. היום, אחרי קרוב לעשור וחצי, שילה נמצאת מן הסתם במקום שונה לחלוטין. במסעדה המשגשגת והמבוקשת שלו, מגיש כהן דגים ופירות ים טריים הזוכים לטיפול מינימלי ומהיר המאפשר לאיכות הגבוהה ולטריות לדבר בעד עצמן. ובטח לא יפתיע אתכם לגלות שיש להן הרבה מה להגיד. 
לא לפספס: קבב לוקוס בתבשיל פירות ים ועגבניות שרופות הוא אחת המנות הטובות ביותר בתפריט והבחירה ממש לא קלה. 
שילה, בן יהודה 182, תל אביב. 053-9443260

אלמרסא – עכו

אלמרסא היא חלום שהתגשם עבור השף עלאא מוסא ומרואן סואעד, חברי ילדות שהחליטו להרים את הרף הקולינרי בעכו בכמה וכמה ס"מ. את אלמרסא (המעגן) הם פתחו ב-2012 מול חומות העיר העתיקה והים התיכון ולמרות שאת תחילת הדרך ליוו לא מעט חששות, תוך מספר שנים הם הצליחו לצבור קהל לקוחות נאמן שהלך והתרחב בהדרגה. את הניסיון שלו בעולם הקולינרי רכש מוסא בשבדיה, שם עבד במשך ארבע שנים במסעדות עטורות כוכבי מישלן כמו operakällarenו-F12 אבל מה שרבים לא יודעים זה שאת דרכו בעולם המסעדנות החל בכלל כשוטף כלים במסעדת אורי בורי. באלמרסא הוא משלב בהצלחה בין המסורת לקדמה ובין מזרח למערב ובהזדמנות זו נאחל לו בהצלחה עם הבייבי החיפאית החדשה שלו, שעונה לשם לוקס.
לא לפספס: קובה עכאויה ממולאת בפירות ים ומוגשת על סלט עדשים שחורות, לבנת עיזים וקרם חומוס עדין. אגדה בצלחת.
אלמרסא, נמל הדייגים 13, עכו. 053-9438661
להזמנת שולחן באלמרסא

אלמרסא (צילום: באדיבות המקום)אל תפספסו את הקובה. אלמרסא (צילום: באדיבות המקום)

מרגרט תייר – יפו

את המקום שבו פועלת מרגרט תייר, רכשו ויקטור ומרגרט תייר אי אז ב-1972 במטרה לפתוח בו מסעדה. אך רצה הגורל ובשנים הראשונות לאחר הרכישה, שימש המקום כמטה של תנועת הפנתרים השחורים. המסעדה נפתחה בסופו של דבר רק בשנת 1977 ועד לפטירתו של ויקטור, ניהלו אותה בני הזוג במשותף. ב-1993 החליטה מרגרט להמשיך לבדה את הדרך שהתחילו יחד ועד היום היא מובילה את המוסד הקולינרי ביד רמה ובטוחה. והרי לכם אנקדוטה: מרגרט היא סבתה של ליהיא גרינר.
לא לפספס: הסרדינים הממולאים של מרגרט הם פנינה קולינרית של ממש, אבל ההמלצה שלנו היא ללכת דווקא על קבב הלוקוס. בין היתר כיוון שמרגרט היא זו שהגתה את המנה הפופולארית.
מרגרט תייר, רציף העלייה השנייה 8, יפו. 053-9440119

השקד – תל אביב

את הרשימה המכובדת בחרנו לסיים עם המסעדה הוותיקה ביותר בחבורה, מסעדת השקד שהוקמה ב-1964 על ידי אברהם ואסתר שולביץ, זוג ניצולי שואה שעלו ארצה ב-1948. את השינוי המשמעותי ביותר עבר המקום כחמישה עשורים לאחר הפתיחה, כשנאלץ לפנות את מקומו לטובת פרויקט גינדי שהוקם על חורבות השוק הסיטונאי. בנם וממשיך דרכם של אסתר ואברהם, חיים שלו, החליט להקים את המקום מחדש מעבר לכביש ולקחת את התפריט לכיוונים חדשים, תוך כיבוד המסורת והמנות המיתולוגיות. וכך, לצד מנות כמו כבד קצוץ, סלט ביצים ומטיאס כבוש, נוספו לתפריט מנות כמו קרפצ'יו מוסר ים, קלמרי במילוי שרימפס ופלאפל לוקוס. מסעדת השקד היא מהמסעדות המיוחדות האלה שלא מאמינות במיתון, במשברים ובתירוצים ושנראה כי יישארו כאן לנצח. אמן.
לא לפספס: לא משנה מה תזמינו (כי באמת שכל המנות נהדרות), אבל אל תעזו לשוב הביתה מבלי לדגום את הבוואריה של סבתא אסתר.
השקד, החשמונאים 99, תל אביב. 053-9444157

השקד (צילום: באדיבות המקום)לא מאמינים במיתון. השקד (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קלואליס, מלון הילטון בתל אביב
053-9444012
ניסו הדייג  באשקלון
053-9366191
דולפין בחיפה
053-4293374
מאנטה ריי בתל אביב
053-4247717
על המים בהרצליה
053-9443332
אלמרסא בעכו
053-9438661

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח