נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במקום בו שכנה טאייוואן ההיסטורית בחיפה, נפתחה באפריל שעבר מסעדה סינית – יפנית חדשה בשם טאיפיי. המיקום שבחרה לעצמה האסייתית החדשה לא יכל להיות מושלם יותר, מתגלה בשיא תפארתה במושבה הגרמנית למרגלות הגנים הבאהיים. השעה, שעת ערביים מאוחרת, קצת לפני שהשמש נעלמת לחלוטין, כשמשב אוויר קל וקריר מגיע מהכרמל ומצב התאבון - "יש, ברוך השם".

כמו יום ולילה
את טאיפיי פתחו טל ואחיו - יום (ולא לילה, בדיחה של טל) וונג. השניים הגיעו עם משפחתם מויאטנם הרחוקה הישר אל ארצינו הקטנטונת, לפני 35 שנה. ביחד, מנהלים השניים את המקום ביד רמה, כאשר נוסף על הניהול השוטף, שניהם גם מבשלים (יום מתרכז יותר בכל הנוגע לסושי וטל במרקים) וגם מבדרים את האורחים. השאיפה ברורה – להשאיר את המקום ברוח אופיו הקודם (טאייוואן) ולכן, רבות מן המנות המנצחות הן מנות שנשארו מהתפריט הקודם, האהילים הסיניים האדומים והמוכרים עדיין תלויים מעל השולחנות, נעימות מן המזרח הרחוק עדיין מתנגנות ברקע וכל מנה מוגשת למרכז השולחן, כשמתחתיה נרות השומרים על חומה של המנה.

מנה מנצחת
ועם זאת, טאיפיי היא לא סינית רגילה, ולו רק כי יש בה נגיעות יפניות. בתפריט העצום של המסעדה קיימים מספר עמודים המתארים שלל סוגי הסושי המוצעים, כגון סשימי, אינארי (כיסוני טופו), ניגירי, הוסומאקי, אודומאקי ואפילו מנה של סנדוויץ סושי. אך לא ביפן חשקה נפשינו אלא באוכל ה"רגיל" והמוכר של הסינית. תחילה הזמנו מרק חמוץ חריף (24 ₪), מרק שהיה שונה ממרק החמוץ חריף המוכר, אך עם זאת היה מעולה ופיקנטי. האגרול (23 ₪) הוגש בדיוק כפי שאגרול צריך להיות – קריסיפי ומלא ירקות. גם במנות העיקריות בחרנו בגישה פחות נועזת והובלנו על ידי המומלצות ביותר - צאו מיין עוף (63 ₪) ובקר עם פטריות ובמבוק (58 ₪). הצ'או מיין, למי שעוד לא התנסה, היא מנה מדהימה של נודלס קריספי המוקפצים בסויה לצד סוגי ירקות רבים ולפעמים גם בקר או עוף. וכך היה – קריספי, מוקפץ, טעים וממלא בצורה מפתיעה. הבקר עם הבמבוק והפטריות הגיע ברוטב סמיך ומתקתק ועם המון במבוק! (אני אישית מעדיפה במבוק בטבע ולא בצלחת, אך בנזוגי התמוגג ולא השאיר אף לא שביב של במבוקון בצלחת).

לאחר ששבענו, מלצרינו החינני המליץ לנו על קינוח הבית (22 ₪), שכאילו נוצר עבורנו, מיועד לאנשים לא החלטיים, שלא יודעים אם הם מעדיפים בננה מטוגנת, או אולי ליצי מטוגן? או אולי בעצם סלט פירות העונה? המנה שנבחרה הייתה קינוח המשלב כמעט את כל הקינוחים שיש לטאיפיי להציע בצלחת אחת, ואיזו צלחת זו הייתה. צלחת גדולה שבליבה גלידת פיסטוק, מסביבה בננה מטוגנת עם ליצי ומעל, סלט פירות העונה טובל בדבש! התוצאה – רמות סוכר גבוהות בדם ואושר צרוף.

עצה מחכם סיני
בטאיפיי קומה שניה המכילה חדרים אינטימיים ל- 14 ו- 24 איש, שניתן לערוך בהם אירועים בהזמנה מראש. בשעות הצהריים מוצעת ארוחה עסקית הכוללת מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח לפי מחיר המנה העיקרית. בנוסף אם ישנם נושאים לא פתורים בחייכם, כמו אהבה, פרנסה ומשמעות החיים, טל הבעלים ישמח לצייד אתכם בחוכמה סינית עתיקה, למרות גילו הצעיר. אנחנו תפסנו אותו במצב רוח מבדר ומלא בדיחות, שמענו על הרגשתו לאחר שנמחקו לו זיכרונות מהנייד ("הרגשתי כאילו עברתי אירוע מוחי, כל מי שהתקשר או שלח הודעה קיבל ממני מענה של – מי זה!?"), או תובנותיו לגבי השטות האחרונה ביו-טיוב ("אם כל העמים היו חרוצים כמו הסינים והיפנים, למי היה זמן לחשוב על ההמצאות שהומצאו מתוך עצלנות?"). אין ספק שדמותו הצבעונית היא חלק בלתי נפרד מהמקום המיוחד הזה. לסיכום, אם חשקה נפשיכם בערב רומנטי ומיוחד, מול נופם עוצר הנשימה של הגנים הבאהיים, לצד אוכל מגוון, טעמים מיוחדים וחוכמה סינית שתאיר את דרככם – טאיפיי היא המקום. ניתן גם ליהנות מהאוכל המצויין גם בבית / במשרד ולהזמין משלוחים חיפה

חשבון בבקשה
מרק חמוץ חריף 24 ₪
מרק טום ים שרימפס 30 ₪
אגרול ירקות 23 ₪
צאו מיין עם עוף 63 ₪
בקר במבוק ופטריות 58 ₪
קינוח הבית 22 ₪
סה"כ 220 ₪ לארוחה זוגית

 

רוצים להזמין שולחן במסעדה? לחצו כאן!

 


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר