נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לסבידה הגענו בצהרי יום שני, כשהשמש בדיוק באמצע השמיים. בעכו, עיר הסולטאנים, הדגים ומספרי הסיפורים, המסעדה הוותיקה היא חלק בלתי נפרד מהנוף הקולינרי פה. לא סתם סבידה עברה דירה מהשוק הטורקי המתחדש לרחוב הראשי (סלאח א- דין, שרק עליו ועל פועלו בעיר אפשר לדבר עכשיו המון, אך ניגש לענין) - חרף החלל המגניב שבו הייתה ממוקמת קודם, כעת היא נהנית מיותר מטר רבוע. המקום מלא בחבלי דייגים, ונותן הרגשה שנכנסנו למקום שחי את הים, בצורה מועדנת ויפהפיה. יש פה גם חצר כיפית עם בריזה בערבים בהם המקום פתוח. וכאן בסבידה יודעים חום ולחות מהם - ברגע שהתישבנו הוגש לשולחננו קראף מים צונן מלא מים וקרח. מחווה שכזו נחרטת אצלי לעדי עד, מעטים המקומות בהם אתה לא צריך לבקש (שלא לומר להתחנן) לכוס מים, שבמקרה הטוב תגיע לפני האוכל. לא רק את החום הם מבינים אלא את החיך המזרח תיכוני, ומצליחים לשלב אותו עם מנות שהן יותר מתוחכמות ממסעדת דגים רגילה שאנו מכירים ובמחיר של מסעדת דגים רגילה למעשה. אבל כאן בהחלט שום דבר לא רגיל.

סבידה - לכל הפרטים

התפריט המדליק
התפריט מורכב בדרך כלל (גם סופ"ש גם צהרים וגם בערב) מסלטים מדהימים עליהם אפרט בהמשך, דג שלם (זה משתנה בהתאם לדיג היומי) ופילה דג (שגם הוא משתנה) .סדר ההגשה הוא מים מים מים כמובן! אני הזמנתי גם שפריץ בצד (למי שלא פולני זקן כמוני אסביר – יין עם סודה) , בן זוגי הלך על בירה מהחבית צוננת קלילה שממש מתאימה למקום – BELL שהיא בירה נהדרת! ולאחר מכן הגיעו הסלטים, סלט ג'רג'יר (או בשמו הספרותי עברי – גרגר נחלים) מטריף עם המון לימון וטיפה אגוזים, גזרים עם סומסום שחור, קולורבי חמוץ, עדשי פנינה עם כוסברה, טחינה נהדרת ולחם שילך טוב עם החריף החריף אש שהוגש לצידו. וכמעט שכחתי תפוח אדמה בסגנון מדורתי משהו, שחור ומפוחם פתוח לשניים מתובל בלא מעט חמאה מלח ובצל ירוק, באמת שלא חשבתי שתפוח אדמה יכול להגיע לשיאים כאלו.

שיאים של טריות. סבידה (צילום: גילי פוקס)

לפני הגעת הדגים הגיעו מנות הספיישל, שהן תוספות נפרדות לתפריט של הסלטים והדג שלם והפילה. לשולחננו הגיעה פלמידה ופלמוד (שהוא האח הקטן של הפלמידה נעים להכיר) כבושים (40 שקלים)  וגם סביצ'ה (30 שקלים)  פלמידה, הדגים הכבושים הגיעו עם אננס טרי אמיתי (ואני חדה בענין הזה סמכו עלי) כוסברה אבוקדו ועוד דברים נהדרים. מנה נהדרת. המלצרית הפתיעה אותנו עם ספיישל נוסף של קלמארי ממולא קישואים עם לבנה – המנה היתה מאוד מרעננת ומפתיעה! בסבידה יש סדר ולאחר הספיישלים הגיע הבורי השלם, הבורי היה מדהים, גדול ויפהפה.

מבינים את המזרח התיכון. סבידה (צילום: באדיבות המקום)

בכניסה למסעדה אם תכנסו ותסתכלו שמאלה לחלון ממנו יוצאות כל המנות, תראו זכוכית ומעבר לה מעין מנגל עם רשתות מותאמות לדגים, הבורי על מנת להצלות על האש חתוך לחציו ומוגש ישר מהאש, התיבול של הבורי היה מדהים, לא הבנתי בדיוק מה הוא מעין תערובת קארי אולי, וזאת היתה מנה שכמעט מלאה אותנו לגמרי וכבר חשבנו ששכחו את הפילה, אך לאחר זמן מה הבנתי שיש תכנית וזמן לכל מנה, והיתה המתנה שנסיים את הבורי.  אחרי הבורי הנהדר, הגיע הפילה, שהיה נראה כמו מנת שווארמה בצלחת משודרגת ברמה הגבוהה ביותר, נתחי דג הטרחון היו נראים ממש כמו חתיכות שווארמה, מונחות על רוטב טחינה עם עמבה, מקושטות בים צנוברים, פטרוזיליה, בצל עם סומק ועגבניות. שלמות. (בשורוק).

שלמות. קלאמרי של סבידה (צילום: גילי פוקס)

המלבי שהפתיע
לקינוח יש במקום רק מלבי, התפריט של ה-100 שח לאדם שכולל את הדג השלם, הפילה והסלטים בפתיחה כולל גם קפה שחור מעולה, אך המלבי מגיע בתוספת של 20 שח לאדם. מראש הודעתי שאני לא אוהבת מלבי, המלצרית אמרה – תנסי כדאי לך יש לנו מלבי טוב, ואני בשלי – רק לפני שבועיים הצליחו שוב לגרום לי לטעום מלבי, ושוב קיללתי את הרגע, לא יעזור, אני לא מהזאנר של הרוטטים. אצל בנזוגי הכל הולך והוא הזמין לו מלבי, הוא טעם והתלהב לא יכולתי לעמוד בפיתוי, המלבי הגיע בכוסית ומעל ריבת תותים ביתית עם שקדים, מי הורדים  כמעט ולא מורגשים (אם בכלל) ואין רטט בכל ביס, המלבי הזה היה מושלם, כל כך עדין ועדיין שומר על לוקליות ומספר את המקום של המזרח התיכון, של עכו, של הדייגים אך בצורה נקייה, נעימה ומשודרגת. אם כל המלבים היו ככה, היתי כבר מזמן מצטרפת לחסידי המלבי!

בקיצור המקום הנהדר הזה נותן לך הרגשה ששווה לגור פה במזרח התיכון, בעכו, קרוב לים תיכון עם הדגים המדהימים בו, אבל עוד יותר שווה לגור קרוב לסבידה – בה כל מנה מקבלת טוויסט עם הרבה מחשבה ובמחיר משתלם בהחלט!

חשבון בבקשה:
תפריט של סלטים עם דג שלם ודג פילה עם קפה בסוף – 100 שקלים לאדם סהכ 200 שקלים
שפריץ – 20 שקלים
בירת בל מהחבית-20 שקלים
מלבי – 20 שקלים
דג כבוש  - 40 שקלים
סביצה – 30 שקלים
סהכ- 330 שקלים (לא כולל שירות)

סבידה -  סלאח א דין 14, בעיר העתיקה, עכו, 053-7104154
להזמנת שולחן בסבידה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מפגש בנות מוצלח בקפה קפה סינמול
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי