נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בשנה החולפת ניסו בעיריית חיפה להפיח חיים במתחם הנמל. נפתחו שם שורה של מסעדות, הותקנה תאורה, תוקנו המדרכות ונערכים באזור אירועי תרבות. אך למרות המאמץ הגדול, נדמה שמשהו לא עובד בנוסחה הנוכחית, והעיר התחתית לא מצליחה להתרומם. מסעדת ליבירה, לעומת זאת, דווקא כן. וכך קרה שגם בערב יום חול (שלישי) הייתה המסעדה, שיכולה להכיל עד 200 איש ברגע נתון, מלאה עד אפס מקום. רוצים להגיע? כדאי שתזמינו מראש.

כבר בכניסה קיבל את פנינו ליאוניד ליפקין, הבעלים של ליבירה ובעל החזון. קורות חייו המפתיעים כוללים קריירה כמהנדס חשמל בחברת חשמל, ותחביב צדדי של הפקת בירות וחקירת קליית קפה. במשך השנים החליט להפוך את התחביב לעיסוק המרכזי בחייו: הוא הקים יחד עם שותפו אריק סלרוב מבשלת בירה.

ואכן, הבירות הן כאן חלק בלתי נפרד התפריט: וייס בירה מחיטה מרעננת וזהובה, לאגר גרמני (דאבל פילס) זהובה והדרית, ביטר אייל האנגלית קרמלית פירותית, אייל בלגית ענברית מתקתקה והסטאוט המעושן בטעמי קפה ושוקולד. בהחלט היה קשה להחליט כי כולן היו נהדרות וברמה גבוהה ביותר ומאוד שונות זו מזו, אבל הסטאוט הייתה לטעמי הכי ייחודית, נעימה ומאוזנת, והייתה בעלת טעמים חזקים של קפה קרמלי, שוקולד, אגוזים ועישון עדין. וכאן זה המקום לציין שלמרות שהבירה היא בירת בוטיק אקסקלוסיבית ברמה גבוהה ביותר המחיר יותר זול מכל מקום אחר שתמצאו בחיפה: 24 שקלים לליטר ו-19 שקלים לשליש!

ליבירה (צילום: דניאל שכטר)התחביב הפך למקצוע. ליבירה (צילום: דניאל שכטר)

מלבד זאת קנקן המים שהוגש לשולחננו עם מעין עיטור של ראש אריה היה פשוט יפהפה. בירור קצר העלה שאת הקנקן הזה (שמכיל עד ליטר נוזל) אפשר למלא במקום ולקחת הביתה (הבירה אמורה להחזיק מעמד במקרר כשבועיים). כל זה רק עבור 25 שקלים (הבקבוק עצמו עולה 35 שקלים אך ניתן להגיע למקום איתו ולמלא שוב או לקבל החזר פיקדון עליו).

ואחרי שהבירה הוגשה החלו המנות הראשונות לזרום לשולחן. כדי לטעום כמה שיותר אפשרויות הזמנו חצאי מנות (עוד טריק שמקל על הכיס וגורם כנראה לעוד אנשים להגיע לכאן ובצדק). כך הוזמנו 4 חצאי מנות ראשונות ב64 שקלים. על השולחן היו לחמניות בירה עם חמאת אנשובי, כרובית צלויה עם שמנת מתובלת עשבי תיבול וצ'ילי, גרבלקס סלמון כבוש קרם פרש וסירופ וסבי ופטה כבד עם חמאה ופיסטוקים. כפינוק קיבלנו גם כנפיים מטוגנות בהדרים. כל המנות היו נהדרות ובעיקר הכנפיים שאי אפשר היה להפסיק לאכול אותן. תיזכר לטובה גם חמאת האנשובי שהפתיעה לגמרי בטעמה הממכר (ואני לא מחובבי הז'אנר).

ליבירה (צילום: דניאל שכטר)אי אפשר להפסיק לאכול. ליבירה (צילום: דניאל שכטר)

כבר מהראשונות היה ברור – לליברה מגיעים בשביל הבירה, אבל לגמרי נשארים בשביל האוכל. התפריט פה רציני וחבל לפספס אותו. לעיקריות הזמנו ספריבס בשום, ג'ינג'ר, לצד פירה וסלט תפוחים פיקנטי (88 שקלים) ואת היאנה בורגר עם קממבר, בייקון, רוטב ברביקיו ופירות יער (68 שקלים, מוגש עם צ'יפס). המנות היו מדהימות - לא פחות, והיאנה בורגר הוא סוג של עילוי לא ברור. כמו כבר יצא ברבים, ולמרות שהכנסה של מתוק ללחמנייה גורמת לנו להתגרד, השילוב בין פירות היער עם הבייקון עובד מצוין ואף מענג עד מאוד! לגמרי מומלץ.

ליבירה (צילום: דניאל שכטר)עובד מצויין. בשר בליבירה (צילום: דניאל שכטר)

למרות שהיינו מלאים, איכות האוכל המלוח גרמה לנו להתעניין גם באופציות המתוקות. "מכשפה שחורה" (32 שקלים) שהיא עוגת פאדג' עם סורבה מנגו ורוטב צ'ילי. לזכותה של המלצרית ייאמר שהיא שאלה האם אנחנו בסדר עם חריף, והאם נרצה את הרוטב בצד? אבל בהיותנו אשכנזים מלאי גאווה, ביקשנו את החריף בחזה מתוח. ובכן, הרוטב היה אכן חריף מאוד, אך ביחס לעוגה המתוקה יצר חוויה מופלאה בפה.

ליבירה (צילום: דניאל שכטר)לא לוותר על הקינוחים. ליבירה (צילום: דניאל שכטר)

כמובן שאי אפשר מתוק בלי קפה. ליאוניד, שהקפה הוא כאמור תחביב ישן שלו, הבין שהתמקדות בקלייה לא תאפשר לו להתרכז בניהול המסעדה. הוא בחר אם כך בבית קלייה מקומי, שמכין קפה ירוק וחזק. הלכנו על אספרסו (7 שקלים), שהוא בעצמו סיבה מספקת לחזרה לכאן. ואם קפה לא עושה לכם את זה, מומלץ לפקוד כאן את העסקיות המשתלמות – שכוללות מנת פתיחה, בירה ומנה עיקרית – במחיר המנה העיקרית; או כריך/מנה ראשנה + בירה ב-44 שקלים בלבד. השוס הגדול הוא שהעסקיות פועלות גם בימי שישי, החל מ-12:00 ועד 18:00. למקום שמדיניות הפינוקים היא ממש פקודה, כדאי בהחלט להגיע בהקדם.

חשבון בבקשה:

חצי סטאוט - 24 שקלים
חצי ביטר איל - 24 שקלים
4 חצאי מנות ראשונות - 64 שקלים
יאנה בורגר - 68 שקלים
ספיירביס - 88 שקלים
אספרסו - 7 שקלים
מכשפה שחורה - 32 שקלים

סה"כ - 307 שקלים (לא כולל שירות)

ליבירה - הנמל 26, חיפה, 053-9380940

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מפגש בנות מוצלח בקפה קפה סינמול
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי