נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת גאורגיה היא המקום שהכי קרוב לגאורגיה מחוץ לגבולות גאורגיה, והיא במקרה ממוקמת ברחוב הכי יפה בחיפה (ולדעתי בין הרחובות היפים בארץ). המסעדה שוכנת לה בצניעות רבה ברחוב יפה נוף בקרבת מרכז הכרמל, פונה אל הנמל ועמק זבולון, ממנה ניתן להשקיף עד ראש הנקרה, ולראות ממעוף הציפור את חיפה על כל שכונותיה.

מה שאיציק ממליץ
מבחוץ נראית כמו מסעדה רגילה לכל דבר, מבפנים – עולם אחר. על הקירות לבוש גרוזיני מסורתי: כובעים, גלימות וכלי נגינה מיוחדים. על הקירות תמונה שחוזרת על עצמה עם בקבוק יין גרוזיני מסורתי ולצידו שני שופרות מהם שותים את היין בגרוזיה, ומתחת כתוב בשפה הגרוזינית "גאורגיה". אין ספק שמבלי לאכול עדיין, החך מתכונן לסעודה לא שגרתית, התפאורה והמוסיקה הייחודית ברקע מעוררות תיאבון גם הן.
פתיחים ייחודיים. גאורגיה
פגשנו את איציק, מנהל המסעדה. היינו חייבות הסבר על התפריט העשיר שהכיל מילים ושמות רבים, אותם לא הבנו. איציק המליץ לנו על כמה מנות גרוזיניות אסליות ואנחנו הלכנו עם בחירותיו.
קודם כל לפני הכל, שתינו מיץ אגסים מוגז שמגיע מגאורגיה.. לאחר מכן הוגשו לנו חמוצים: כרוב סגול, עגבנייה כבושה ממולאת בשום, רוטב שזיפים פיקנטי ורוטב עגבניות פיקנטי. החמוצים היו טעימים ומאוד לא רגילים.

ליד החמוצים הוגש לחם גרוזיני מעולה שנעשה במאפיה גרוזינית. היה לו מעטה קריספי ומבפנים הוא היה רך ונימוח.

לפני שאמשיך לתאר כאן את שלל המנות המיוחדות והאותנטיות, חייבת לציין שהייחוד הגדול ביותר במסעדה היא הטבחים – גאורגים שהגיעו לארץ בכדי לבשל פה אוכל גאורגי אותנטי. במסעדת גאורגיה אין טבחים ישראלים ממוצא גרוזיני, יש גרוזינים מגאורגיה שהגיעו לישראל ומתפרנסים מבישול. לכן אין פלא שהכל פה כל כך ייחודי, לא מזכיר שום מטבח שנפגשתי בו בארץ ומתוקתק עד לפרט הכי קטן. הכל פה נעשה במחשבה רבה.

לכל מנה יש את המוסיקה שלה כאשר מגישים אותה. הנעימות הגאורגיות משרות שלווה, ויחד עם התיבול הייחודי שולחות את הסועד אל מעבר לים, הרחק הרחק מכאן, למקום מיוחד וטעים מאוד.
למנה ראשונה הגיעו אלינו מיקס סלטי גאורגיה (49 ₪). סלט שעועית ירוקה טחונה, לימון וכוסברה; סלט עוף; סלט סלק; חציל ממולא אגוזים וסלט חצילים עם רימונים שנקרא גם בדריג'ני.

עזבו אתכם גיוזה. החינקלי הוא המלך
ליד הסלטים הוגש לנו חינקלי (35 ₪) שהוא, למי שלא מכיר, כופתאות ממולאות בשר . החינקלי הזה משאיר אבק לגיוזה האסיאתית שאני מכירה. הוא מתבשל במים רותחים, הבשר מתבשל למחצה לפני שנכנס לבצק, ובתוך המים הרותחים ממשיך להתבשל כ-12 דקות, בהם כל התיבול יחד עם האדים הופך לרוטב מלא טעם, כך שהודרכנו לאכול בזהירות רבה ובעזרת הידיים את החינקלי הזה כי הוא מלא רוטב. לצידו גם הוגש רוטב שום מעולה.

לאחר מכן הגיע אלינו בלינצ'יקי (27 ₪) שהוא גם בצק ממולא בשר אבל בצורת סיגר ומטוגן (לא מבושל). עוד מנה מעולה קלילה וטעימה מאוד.
חינקלי מעולה. גאורגיה
ולמנה עיקרית הגיעו אלינו המרקים , שהם ללא ספק היו המנצחים בארוחה זו. מרקים כה עשירים ומלאים טעמים, מרגישים כאילו בושלו יממה וספגו טעמים של שלל תבלינים וירקות. אז עבורי הטוב ביותר היה החרצ'ו (49 ₪), מרק בשר עשיר עם גריסים וירקות ירוקים. חמצמץ עם טעם עמוק של בשר. הזכיר לי מעט את הצ'ורבה הרומני למי שמכיר.

מעין העדיפה את הסליאנקה (49 ₪) שגם הוא היה נהדר. מרק עם בשר אך פחות חמצמץ, עם שום ובצל והרבה תיבול גאורגי כמו כל המנות המיוחדות פה.

כאן כבר החלטנו לעצור, ולהזמין חשבון. הנוף המשכר, המוסיקה הנעימה, האוכל הכה מיוחד והטעים הפכו את הצהריים האלה לצהריים נהדרים. אם חשקה נפשכם להגיע לגאורגיה אבל אתם כרגע כאן, פשוט סעו לחיפה לרחוב יפה נוף למסעדה המדהימה הזו ולא תצטערו.
 
חשבון בבקשה:
מיקס סלטים – 49 ₪
מרק חרצ'ו – 49 ₪
מרק סליאנקה – 49 ₪
חינקלי – 35 ₪
בילינצ'יקי   - 27 ₪
סה"כ: 209 ₪ לשני אנשים

גאורגיה, יפה נוף 99, חיפה. 053-5495165

* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מפגש בנות מוצלח בקפה קפה סינמול
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי