נגישות
נגישות

אסדו-בר: הבשר הארגנטינאי מעולם לא היה ישראלי יותר

כשמשפחת רויזנר עלתה לישראל היא לא חשבה פעמיים לפני שהחליטה להביא את התרבות הקולינרית לישראל. במסעדה שלהם אסדו-בר, הם מגישים את מיטב המאכלים הארגנטינאים ונתחים מרהיבים שאסור לכם לפספס

מסעדות בצפון המסעדות של rest
גילי פוקס
תאריך פרסום: 06/11/2018, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 ברוכים הבאים למסעדה. צלעות באסדו-בר (צילום: באדיבות המקום)

על מסעדת אסדו-בר שמעתי שנים. לדעתי, לא יכולה להיות כניסה מרשימה יותר מלראות כ-10 נתחי ענק של עגלים מוצבים מסביב לאש שבוערת כבר שעות מראש והריח שנישא באוויר מגזרי עצי ההדר יחד עם שומן האסאדו, פשוט ממיס את הלב. ביקרתי כבר בכמה וכמה מסעדות בארץ ואסאדו כזה לא ראיתי בשום מקום - חד משמעית. המסעדה פתוחה כבר 17 שנה ומנוהלת על ידי משפחת רויזנר שעלתה לישראל מארגוואי והחליטה להביא איתה את הטעם המיוחד של הבשר. הריח כובש את המסעדה וכשנכנסים אליה מרגישים למעשה כאילו נכנסנו לביתה החם והמזמין של המשפחה.

נגיעות של ארגנטינה
העיצוב ביתי וחמים, יש אמנות דרום אמריקאית על הקירות ובכל רגע נתון אחד מבני המשפחה יבואו וחייכו אליך בחמימות וישאלו מאיפה באת ומה שלומך. הם ישר יגרמו לך להרגיש כאילו הם המארחים שלך ואתה למעשה יושב בסלון ביתם. כשהגענו למקום ביום שישי ב-17:00, שעה לא כל כך לגיטימית לארוחת שחיתות שכזו, המקום היה מלא ופגשנו את דמיאן בן המשפחה. הוא המליץ לנו על מנות ראשונות ועיקריות והכי חשוב - על הדרך בה רצוי לאכול אצלם - בצורת שיתוף, כל השולחן סועד יחדיו.

המנות הראשונות הגיעו, לפני הכל הוגשו לנו כמובן סלטים בתיבול דרום אמריקאי, הרבה שום וחומץ כמו שאני אוהבת, סלט גזר, כרוב, צימצורי - הכל ביתי לחלוטין, עם לחם נהדר שמעליו מתפצפץ המלח הגס. לאחר מכן הגיעו נקניקיות צ'וריסוס מדהימות, חריפות ולא חריפות (36 שקלים), שקדי עגל מעולים (49 שקלים) וגבינת הפרובולונה (44 שקלים) שהוגשה בכלי יעודי אותנטי לחלוטין שבנוי משקערוריות רבות בהן הותכה הגבינה המופלאה הזו עם צמחי תבלין שיש למשפחת רויזנר.

הכל נעשה על ידי המשפחה, אפילו המתכון של הצ'וריסוס המצויינות הן של אבא רויזנר. הוא אחראי על התיבול במסעדה והוא רוקח בעצמו את המרכיבים עבור כל מנה. אפילו החציל בטחינה היה שונה במסעדה הזו מבכל מקום אחר, כי גם החציל בילה מעל הגריל וכל הפחמים כאן הם כמו שהזכרתי מעצי הדר, ולכן הארומה שמתפזרת בחלל היא מופלאה. תוך כדי הזלילה, דמיאן מסביר שככה נראות הארוחות המשפחתיות שלהם, כמו קרנבל גדול. יש גיוון וכל אחד לוקח לו מה שהוא רוצה ולמעשה אלו מנות הפתיחה הקלאסיות של כל דרום אמריקאי.

כל שולחן צריך מנגל
אז התחלנו באופן מבטיח: גם שקדים גם צוריסוס, גם גבינות, חצילים, מה חסר? ואז הגיעה המנה העיקרית - מנגל קטן שעומד במרכז השולחן וכל יושביו יכולים לחלוק את מגוון הבשרים שעליו - במקרה הספיציפי הזה מדובר רק בי ובבן זוגי (ולא היתה לנו שום בעיה עם זה). על המנגל היו טיבונים של טלה (144 שקלים), הכי עסיסיים שטעמתי אי פעם ומנת הדגל כמובן, הסיבה שלשמה הגענו - האסאדו עגל המפורסם (119 שקלים). האסאדו היה נימוח, מתקתק ומלוח, עשיר בשומן ומפוצץ בהמון טעם. הארומה של האש והעצים עשתה את שלה במשך 8 שעות והחוויה היא ייחודית מאין כמותה. לא יכולנו לסיים את כמות הבשר המכובדת שהוגשה, אך במידה ומישהו מגיע ומזמין מנגל שכזה - 3 אנשים בכיף יכולים לחגוג עליו.

 מקפידים גם על ההגשה. סטייק באסדו-בר (צילום: באדיבות המקום)

אווו דולסה דלצ'ה יקירתי
כל המוצ'ילרים שטיילו בדרום אמריקה (כמוני) וכל הדרום אמריקאים בכלל שגרים בארץ, יודעים שכשמגיעה המנה הסופית היא תגיע עם ריבת חלב. דמיאן פינק אותנו באלפחורס שסבתו היקרה הכינה. הסבתא הצעירה בת ה-86 לא יכלה לקשקש איתנו הערב כי היא בטיול איפשהו בחו"ל. בין טיול לטיול היא נותנת גיחות למסעדה ומכינה להם את האלפחורס הכי ביתיות, אווריריות ומקוריות שאכלתם - כנראה שזה מה ששומר עליה בכושר. לצד האלפחורס הוגש לנו מעין קינוח שניתן לו השם מונט בלנאק, אבל מבחינתי הוא זכרון מתוק של הטיול בדרום אמריקה. הקינוח הוא למעשה כוס ענקית שבה יש שכבות קצפת ריבת חלב, שוקולד ומרנג מטורף. יש האומרים "קח מוצר טעים עם עוד מוצר טעים ותערבב, בטוח שיצא משהו טוב", אבל בואו נודה, מי לא היה שמח לקבל עכשיו קינוח שכזה ולהתמוגג ממנו?

הקינוח הבא היה המקום בו כמעט נשברנו. אך אני חייבת לציין שדמיאן היה מאוד מרוצה מהקיבולת שלנו וההספק. הקינוח הנוסף היה קרם ברולה. עכשיו אתם בטח חושבים "עוד קרם ברולה, מה הביג דיל?" אז אסביר בקצרה -  זה היה מצויין. הקרם הום מייד, כמו כל הארוחה המופלאה במקום, וקרם ברולה בקלות יכול להפוך להיות לא טוב. הוא היה מקצועי ברמות הגבוהות ביותר וכצפוי - חוסל. כל הקינוחים נעים סביב ה-29-36 שקלים לקינוח.

בכניסה למסעדה ישנה חצר ביתית וכיפית בה ניתן לערוך ארועים עד 120 איש ולהרגיש ממש כמו בחצר ביתכם. המסעדה פתוחה רק בסופ"שים – חמישי עד שבת. הכי מומלץ להגיע לכאן בחמישי בערב, אז משפחת רויזנר פותחת את הסופ"ש עם בשרים עסיסיים מסביב לאש, והאווירה של חמישי בערב היא רומנטית וקסומה - בילוי מופלא ומדויק לפתיחת הסופ"ש.

חשבון בבקשה:
פרובולונה - 44 שקלים
לחם הבית - 14 שקלים
צוריסוס חריפות - 36 שקלים
צוריסוס לא חריפות - 36 שקלים
שקדי עגל - 49 שקלים
חציל על האש עם טחינה - 28 שקלים
אסאדו עגל 300 גרם - 119 שקלים
טיבון טלה 450 גרם - 144 שקלים
3 קינוחים בשווי 90 שקלים
סה"כ: 560 שקלים

אסדו-בר אלונים, העמקים, 053-9378410

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מפגש בנות מוצלח בקפה קפה סינמול
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי