נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"אי שם בלב פרח מלבלב"  ליווה אותי ברדיו כל הדרך להר החוצבים בירושלים. רק מאוחר יותר הבנתי כמה השיר הזה נכון לגבי מסעדת ריקוטה החלבית, הממוקמת בלב אזור ההיי טק. פנינה איטלקית מעוצבת בפשטות, בעלת גזוזטרה מרשימה העונה לשם ריקוטה, מהווה מקום מפלט מושלם מהחיים הסוערים בחוץ. המסעדה כשרה למהדרין אבל ממש לא מושתתת רק על הקהל החרדי ובכל רגע נתון תוכלו לפגוש בה שלל אנשי עסקים, משפחות דתיות וחילוניות, סטודנטים ועוד.

טיול בשביל החלב
אני נמנה עם אוהדי המטבח החלבי וכפועל יוצא ברור שחג השבועות הוא הפייבוריט גדול שלי בכל הקשור לאוכל. קצת סותר את היותי ארגנטינאי, אני יודע, אבל בואו נודה על האמת - מאכלים חלביים זה טעים. למזלי, בריקוטה מצאתי עושר של מנות חלביות ודגים, עטופות כולן בז'אנר איטלקי מחבק - פסטות, פיצות, פוקאצ'ות, טירמיסו ועוד. יש לציין כי בריקוטה ישנה משמעת בכל הקשור לתפריט ואין פרט הרשום בתפריט שיעז להיות חסר בצלחת.

אנחנו בחרנו להתחיל עם מרק הבצל הטעים שהגיע מלווה בקרוטונים וגבינה מגורדת (28 ₪) וחלומי פריטי (32 ₪), שהן למעשה מקלות חלומי מצופות פירורי לחם על מצע רוטב עגבניות. מיותר לציין שהן נאכלו בשניות ושיגרו אותנו מיד לפיאצה בלב נאפולי. על הדרך נשנשנו גם פטריות קסטלינה ממולאות בגבינת עזים וריקוטה על מצע פסטו (32 ₪). מושלם.

עיקר העניין
לעיקריות ביקשנו לטעום מניוקי הפסטו הרך והמענג (55 ₪) ודג הדניס שנאפה בתנור לבנים (89 ₪). הלשון שלי שאלה את עצמה למה מגיע לה כל הטוב הזה כשהדניס האפוי בשלמותו, מלא בשיני השום, שרי ופסטו עשה את דרכו לקיבתי. מדובר במעדן אמיתי ובמנה מנצחת שכל מה שרציתי אחריה זה להדביק נשיקה לדניס/ תנור הלבנים והשף ולהודות להם על מנת גורמה משובחת שהוסגרה רק ע"י העצמות שנותרו בצלחת.

על הקונצרט הקולינארי באותו ערב ניצח קובי, מנהל המשמרת, שבקלות ניתן להבחין במקצועיותו ובאכפתיות שלו. נוכחותו ניכרת בכל פינה ובכל מנה, באופייה של המסעדה ובהתנהגותם החמה של צוות המלצרים. אף מנה לא מתעכבת ואין לסועד אפילו שנייה לחוש רעב, דבר שאין לזלזל בו.

אריוודרצ'י, עד הפעם הבאה
לקינוח, ביקשנו לטעום מקרם הברולה הקליל והמהפנט (29 ₪) ומהוופל הבלגי בתוספת גלידה שלא משאיר אותך אדיש (36 ₪). מעדן. המנות גדולות יחסית וגם הקינוחים מושקעים כך שאין סיכוי לצאת רעבים.

מהראשונות ועד הקינוחים, ריקוטה מציבה סטנדרט אחר לקולינריה והנסיעה להר חוצבים בהחלט משתלמת. ריקוטה מאפשרת לקיים גם אירועים משפחתיים כגון מסיבות וימי הולדת ויכולה להכיל עד כ- 150 מוזמנים בחלקה הפנימי. החודש אף חוגגת מסעדת ריקוטה שנה להיווסדה ולנו נותר רק לאחל עוד הרבה שנות קולינאריה משובחות. אז אם אתם בסביבה או באים במיוחד, אתם מוזמנים ליהנות מאוכל ישראלי, טאץ' איטלקי, אוויר ירושלמי והרבה קסם.

חשבון בבקשה
פטריות קסטלינה - 36 ₪
חלומי פריטי - 36 ₪
מרק בצל - 32 ₪
דניס בתנור- 97 ₪
ניוקי פסטו- 59 ₪
קרם ברולה - 31 ₪
וופל בלגי - 39 ₪
שני בקבוקי קולה - 24 ₪
סה"כ - 354 ₪ לזוג סועדים מאושרים מאוד

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ריקוטה בירושלים
053-4246139

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר