נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פתגם אמריקאי ישן אומר שסיכויי הצלחתו של בית עסק תלויים בשלושה גורמים: Location, Location, Location. קפהדרציה אכן נמצאת במיקום מוצלח ומרכזי, אך מציעה הרבה יותר מכך - גם היסטוריה ושורשיות, גם אווירה נעימה וגם אוכל מצוין במחירים טובים.

קבענו פגישה עם חברים בקפהדרציה, וכבר ברחוב הכניסה לבית קפה אפשר לחוש בשינוי באווירה. רחוב המייסדים שמוביל לבית הקפה הוא הרחוב שהיווה את גרעין המושבה מסחה, ואפשר מיד לחוש בייחודו. בית הקפה עצמו מעוצב בסגנון מודרני ואקלקטי, המתכתב עם הסביבה. לבית הקפה חצר מקסימה המזכירה בתי קפה בעיירות אירופאיות. 

קפהדרציה חלוצה  
כפר תבור נמצאת כעשר דקות נסיעה מעפולה, עשרים דקות מהכנרת וכחמש דקות ממחלף גולני, כך שהיא נמצאת במיקום אסטרטגי בדרך לחופשה או נסיעה לצפון. המושבה נוסדה בשנת 1901 על ידי קבוצה של בני הדור השני מהעלייה הראשונה. בתחילה קראו לה התושבים בשמה המקורי - מֶסְחָה על שם הכפר שהיה בעבר במקום, אך בזמן ביקורו של מנחם אוסישקין נשאלה השאלה מדוע למושבה אין שם עברי. מיד הציע לתושבים לעשות שימוש בשם ההר הנשקף ממנה - הר תבור. למי שכבר נמצא באזור וחובב טיולים -  אפשר לטפס אל הר תבור ואל המנזר שבראשו המשקיף מגובה 588 מטרים אל סביבותיו\ או לטייל בנחל תבור המדהים במסלוליו ברגל, באופניים או ברכבי שטח.

כיוון שהיינו ארבעה אנשים החלטנו לקחת שתי מנות פתיחה ושלוש עיקריות ולחלוק אותם בינינו. לראשונות לקחנו  גרבלקס סלמון – רצועות סלמון בכבישה ביתית, מוגשות עם לחם, חמאה וגבינת שמנת – מנה מרעננת וטובה, אפשר להרגיש מיד ברעננות הסלמון הטרי, והכבישה הביתית היתה מדויקת. המנה השנייה הייתה פטריות בטריאקי – פטריות פורטבלו ושמפיניון במחבת עם טופו ובצל ירוק ברוטב טריאקי בוטנים. גם שותפיי לארוחה אהבו מאוד את המנה וציינו לטובה את הרטבים ואת הטעם הנהדר.

>> הירשמו למועדון הלקוחות של קפהדרציה

המבוגר עם טוויסט
לעיקריות, כאמור, החלטנו לקחת שלוש מנות על מנת להשביע את רעב החברים שיצאו להפסקה אחרי עבודה מאומצת על מכרז למכרה. אל השולחן הגיעו שלוש המנות. הראשונה היתה המנה הצמחונית: מחבת ירקות – תבשיל ירקות שורש על בסיס אורז, חלב קוקוס ונגיעות קארי – מנה קלאסית של דרום הודו, שהזכירה לכל אחד מאיתנו את תקופת הטיולים, ואת הטעמים והניחוחות. מנה צמחונית מצויינת עם טעמים חזקים וברורים.

המנה השנייה היתה קפהדרציה בורגר – המבורגר 220 גרם עם איולי יוזו תוצרת בית במרקם מעולה, חסה, עגבניה, בצל סגול ומלפפון חמוץ , מוגש עם סירות תפוחי אדמה צלויות בגרידת לימון ופטרוזיליה. האיולי וסירות תפוחי האדמה שדרגו את ההמבורגר והעניקו לו את התואר "מקורי".

שלישית הגיעה המנה הטובה ביותר לטעמנו - הנקניקיה של אלן. שתי נקניקיות בוטיק בעבודת יד של האשף אלן טלמור, לצד תבשיל כרוב כבוש עם חרדל גרגירים, תרד ופלחי תפוחי אדמה צלויים בחרדל דיז'ון. מיד היה אפשר להבחין שאלו נקניקיות שנעשו ביד אומן. השילוב של הכרוב, התרד ותפוחי האדמה ליד הנקניקיות יוצרות מנה מצוינת שמתאימה לצד בירה בכל שעה ביום.
מתאים לתושבי הסביבה ולמטיילים מכל הארץ, שמחפשים מקום עם אוכל מצוין. כפר תבור היא נקודת קסם באמצע הדרך, הרבה אחרי הפקקים, ככה שתחילת החופש היא כאן.

חשבון בבקשה
גרבלקס סלמון – 44 ₪ 
פטריות בטריאקי – 36 ₪ 
מחבת ירקות – 49  ₪ 
קפהדרציה בורגר – 52 ₪ 
הנקניקייה של אלן – 62 ₪ 
אספרסו ותה – 23 ₪ 
סה"כ – 266 ₪ 
חלקנו את המנות ויצאנו עם ארוחה טובה ולא יקרה עבור ארבעה אנשים.

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר