נגישות
נגישות

מצפורים ופורים בגלבוע - השילוב המושלם לפורים בטבע

איפה חוגגים פורים בטבע? איך משלבים תחפושות וטיולים? היכן תמצאו את האוכל הכי טעים לסעודת פורים? לקראת חג הפורים ליקטנו עבורכם את מיטב הגורמה של אזור הגלבוע

מיטיבי לסת חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 10/03/2022, 9:32
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדור מיטיבי לסת של זאפ רסט בשיתוף קק״לֹ, מציג לכם את אחד המסלולים הכי מרהיבים המתאימים בול לחגיגות פורים בטבע – טיול מצפורים בגלבוע. אזור הגלבוע הוא המקום הנכון להיות בו בחודש מרץ, ובו תוכלו ליהנות מהקומבינציה המושלמת של טיול פורים בטבע על רקע פריחת אירוס הגלבוע, שאם לא תגיעו ממש בימים אלו לראותו, תאלצו לחכות לשנה הבאה! לא כדאי לפספס את זה - מהמצפורים שנבנו ע״י קק״ל ומשקיפים על נופיו המרהיבים של הגליל, דרך הירדן, הרי גלעד, ההרים המרשימים – הר ברקן, מלכישוע, ג׳ילבון, ועד היער שנשתל ע״י קק״ל בשנות ה-50.

את כל הטוב הזה תקבלו במסלול הרכוב של קק״ל ׳מצפורים בגלבוע׳ שמספק הנאה צרופה של ׳סלפי׳ בתחפושת על נוף מהאגדות וקולינריה מושלמת עם טעם של עוד. אז כל שעליכם לעשות זה לתכנן את הטיול לאחד מימי פורים שנחגג השנה בין ה-16-18/3, לבחור תחפושת לדרך, להצטייד בנייד טעון שיספק רגעים מופלאים, ולבוא רעבים לקראת הגורמה שבדרך!

צילום ארכיון הצילומים של קק"ל, ארכיון הצילומים של קק"לדרך נוף הגלבוע. צילום: צילום ארכיון הצילומים של קק"ל, ארכיון הצילומים של קק"ל

מסעדות לתחילת מסלול לעדלאידע של הטבע!

כדי שלא תתחילו את הטיול על בטן ריקה, כדאי שתציידו את עצמכם וקיבתכם היטב לקראת הסיור הרכוב שלנו לגלבוע, כי הרי איך אפשר להיות ׳צוהלת ושמחה׳ אם אין אוכל משובח בסביבה?

חומוס אליהו – המאנץ׳ המושלם לתחילתו של טיול פורים

מה יותר כיף מאשר להגיע לנקודת התצפית הבאה ו׳לפתוח שולחן׳ עם חומוס טרי טריֿ, טחינה, סלט ירקות קצוץ דק, קופסת חמוצים וזיתים ופיתות חמות מהטאבון? בחומוס אליהו תוכלו להצטייד בכל חומוס שרק חלמתם למצוא כשהמומלץ הוא חומוס סביח עם חציל מטוגן וביצה או חומוס שווארמה טבעוני, סלט טרי ומתובל היטב, חומוס נימוח, שלא תוכלו לחדול ממלאכת הניגוב מרוב שהוא טעים, וגם שתי מנות צ׳יפס פריך וקינוח מלאבי מקומי. כי אם כבר מטיילים בחג, אז שיהיה בסטייל!

חומוס אליהו, יוקנעם עלית.  053-9426920

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

תאי צ׳ין – למטיילים המתפנקים בפורים בטבע

הגעתם לשיא גובהו של הגלבוע ובא לכם לטרוף את הנוף ולהתפנק על אוכל שיעצים את חוויית הטבע ומה יותר כיף ממגש סושי לחימום האירוע והלב? בתאי צ׳ין תמצאו מנות אסיאתיות המשלבות בין המטבח התאילנדי לסיני עם תפריט מגוון המורכב ממנות קלאסיות של מטבחים אלו – מנות ווק עם אטריות הנעשות בעבודת יד, מאכלי ים ודגים, מרקים וגם סוגים רבים של סושי המגולגל במקום תחת ידיהם המיומנות של עובדי המקום שמגיעים היישר מסין.

ראשונה מומלצת היא הפאנום פן – אגרול קמבודי מטוגן העשוי מדפי אורז ממולאים בבשר טחון, בעיקריות כדאי לקחת את מנת הנודלס ׳אפגני קוקוס׳ המוקפצת על בסיס חלב קוקוס וכשהיא נארזת היא מושלמת לשליפה בטבע, ואת קומבינציית הסושי הזוגית עם 24 סוגי סושי שרק חלמתם לקבל תחת קורת גג אחת. לקינוח, מומלץ לקחת צנצנות טירמיסו ואוראו וליהנות מהן על רקע נופי הגלבוע ועמק יזרעאל.

תאי צ'ין, כיכר בן גוריון 1, קריית טבעון. 053-9441329

צילום: תאי צ'יןצילום: תאי צ'ין

לאן הולכים?

היום נחקור את עומקו ורוחבו של אחד הרכסים היפים בארץ, הלא הוא רכס הגלבוע שאורכו כ-12 ק״מ. אליו נעלה דרך כביש 669 המפלס דרכו בין הקיבוצים בית אלפא וניר דוד, או דרך כביש 675. המדרון הצפוני של הר הגלבוע הוא אחד המרשימים שיש בארץ, מדובר בקיר זקוף שנוצר כתוצאה משבר גאולוגי שיצר מתלול המתנשא לגובה של 300 מ׳ מעל העמק שלמרגלותיו. נוכל להגיע למצפור הר שאול, ואם נלך מעט אחורה בזמן לימי התנ״ך, שהרי בגלבוע נערך הקרב בין שאול המלך לפלישתים. הפלישתים ניצחו את שאול והוציאו את בניו להורג – יהונתן, אבינדב ומלכישוע, ואילו שאול העדיף להתאבד מאשר ליפול כשבוי לידיהם. קק״ל ארגנה במקום רחבת תצפית יפהפייה ובמקום תמצאו שביל העובר ביער אורנים המעניק הצצה לנופי עמק חרוד. המצפור הוא בדיוק המקום להפסקת אוכל, אז הגיע הזמן להוציא את הסנדוויצ׳ים המופלאים או את ההמבורגר שהבאתם מבעוד מועד.

צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל, ארכיון הצילומים של קק"למצפור הר שאול. צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל, ארכיון הצילומים של קק"ל

קפהדרציה – פדרציה קולינרית על מסיכות, רעשנים שעושה זמירות וריקודים!

כמה פעמים בחיים יצא לכם לצאת במחולות מרוב שהאוכל היה טעים? הנה, במיוחד לפורים, אנחנו מספקים לכם מקום שכזה עם תכנית מוקפדת – אתם עוצרים בקפהדרציה, לוקחים אוכל בטייקאווי ומוציאים אותו בזמן המסלול כדי להנעים את זמנכם או עושים הפסקת אוכל במצפור. בתפריט תמצאו מגוון של ארוחות בוקר, תבשילים, פסטות, מרקים וסלטים, אך יש כמה מנות בולטות במיוחד שמתאימות לאכילה בטבע, לפיקניק הכי מושלם שיש לימי חג הפורים. הקרניבורים שביניכם יוכלו לארוז את הקפהדרציה בורגר – 220 גרם של בשר משובח המוגש עם תפוחי אדמה אפויים ומתובלים. המפונקים במיוחד יוכלו לקחת לדרך את קרואסון החמאה עם סלמון מעושן, מיונז כמהין וביצת עין, ואוהבי הסנדוויצ׳ים יוכלו ליהנות עד השמיים מכריך קורנביף או כריך מפניק עם גבינת בושה המופלאה.

קפהדרציה, המייסדים 32, כפר תבור.  053-8095159

צילום: קפהדרציהצילום: קפהדרציה

משתה פורים בטבע – כי  איך אפשר אחרת?

לאחר הפיקניק ישנם מספר מצפורים שממש כדאי לעצור בהם כדי לעשות סלפי מושלם של התחפושת שלכם על רקע נופים מתחלפים של מיטב נופי ארצנו:

  • מצפור ויניה כהן – כהן היה אחד מהאידאולוגיים המפורסמים של קיבוץ עין חרוד מאוחד, והמצפור על שמו מעניק תצפית מרשימה להר שאול ועמק חרוד.
  • מצפור יצחק חידו – חידו היה יערן קק״ל שעבד בעיקר ברכס הגלבוע למשך 45 שנה. המצפור על שמו יספק לכם נוף מדהים של הרי נצרת, הר דבורה, הר תבור וגבעת המורה יחד עם נופי הכנרת וכוכב הירדן.

צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל, ארכיון הצילומים של קק"למצפור ויניה כהן. צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל, ארכיון הצילומים של קק"ל

  • מצפור דובי וערן שמיר – מצפה בגובה של 600 מטר המעניק את אחת התצפיות היפות בארץ ונקרא על שם אב ובנו – דובי נולד בקיבוץ אליהו ונהרג בתאונת אימונים כסמג״ד בצבא, ערן בנו נהרג ב- 1997 בפעילות מבצעית של סיירת צנחנים בה שרת בתפקיד סגן מפקד.

זוכרים את צנצנות הקינוח שלקחם לדרך במסעדת תאי צ׳ין? אז כל שנותר לכם לעשות הוא לבחור את אחד המצפים, לשבת אל מול הנוף המדהים הזה, להוציא את הקינוחים ולקנח עצמכם מול נופים עוצרי נשימה.

צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל, ארכיון הצילומים של קק"למצפור יצחק חידו. צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל, ארכיון הצילומים של קק"ל

מיטיבי לסת – מה אוכלים בסוף מסלול?

אז נכון שזה טיול רכוב ולא הלכתם כמו מוצ׳ילרים בדרום אמריקה אבל, וזה אבל גדול, עדיין מגיעה לכם ארוחה מושלמת ובמיוחד כשמדובר בחג פורים -  אתם ראויים לארוחת מלכים, משתה כיד המלך שיגרום לכם להזמין את ושתי או אסתר (לבחירתכם) לריקוד ואלס סוער מרעב. לשם כך, בחרנו לכם שני מקומות עם אוכל גורמה משובח וטעים כמו משלוח מנות קולינרי של עצמכם כדי לעשות לכם טוב לנשמה.

דיאנא  - מסעדת בשרים לסיום טיול פורים עם המשפחה

אחד המקומות שחובה לאכול בהם בנצרת היא מסעדת דיאנא של השף ספאדי דוחול, שמביא פרשנות משלו למטבח הערבי. כל התבשילים נעשים מחומרי גלם טריים ומקומיים בשילוב של תבלינים ומיני צמחים הצומחים באזור ביתו של דוחול. התפריט עמוס במנות בשר נפלאות של דגים, בשרים ותבשילים, כשהמומלצות שלנו היא קבב טלה על מקלות קינמון, שיפודי אוכף טלה פשוט מושלמים ושווארמה שעושה כואב בלב מרוב שהיא טעימה בטירוף. כמובן, אל תוותרו על פלטת הסלטים של דוחול עם מגוון שלם של טעמים. אם שבעתם אז חובה לקחת לדרך את הכנאפה המתקתקה שנעשית במקום ולאכול אותה בדרך חזרה הביתה, כתוספת חובה לנוף היפה שמבעד לחלון.

דיאנא, פאולוס השישי 51, נצרת. 053-9441630

צילום: דיאנאצילום: דיאנא

לונא ביסטרו – כי אין כמו אוכל ערבי אותנטי לסעודת פורים משפחתית

לונא היא הרבה יותר ממסעדה ערבית או מסעדת בשרים ולו רק בגלל הסיפור שמאחוריה; במקום לא תמצאו שף אחד או שפית אחת, כי אם קבוצת נשים המתגוררות בנצרת ומגיעות למקום מדי בוקר ומבשלות ממיטב תבשיליהן, אוכל ערבי אותנטי עם נגיעות מודרניות משלהן, פרשנות עכשווית למנות קלאסיות מהמטבח הערבי. בתפריט תמצאו מגוון סלטים משגעים, מנות ביניים כמו סיגר שווארמה עוף שהוא לא פחות משלמות אחת בסיגר, עלי גפן שיזכירו לכם מהו ממולא מושלם ובעיקריות, אל תפספסו את מנת הסינטה במילוי עלי גפן, שתגרום לכם לרצות לחבק את עמכם על שהזמנתם את השלמות הזו לסיומו של פורים בטבע!

לונא ביסטרו, זיאד תופיק 53, נצרת. 04-8888626

צילום: לונא ביסטרוצילום: לונא ביסטרו

עדלאידע בעפולה לסיום טיול פורים מושלם

כדי שתרגישו את פורים בטבע כהלכתו, הטיפ שלנו לחג הוא לסיים את טיול הגלבוע בעדלאידע של עפולה הסמוכה לנצרת, כי בשבוע פורים עפולה מתהדרת בשלל אירועים מגניבים שכדאי להכיר.

ביום ג׳ 15.3 תתקיים העדלאידע של העיר לאורכו של רחוב ארלוזורוב בין השעות 13:00-17:00. בית העירייה ׳יתחפש׳ לארץ לעולם לא של פיטר פן, אם אתם הורים אז זו בהחלט הדרך הנכונה להרוויח קצת שקט לפני הנסיעה חזרה הביתה.

עבור בני הנוער שבחבורה, אם יש כאלה, באותו ערב תתקיים הופעה ומסיבת תחפושות במתחם השוק הישן החל מהשעה 21:00, בין 16-17/3 יתקיים בפארק העירוני של עפולה הפנינג שלם של הופעות אוכל והפתעות.

ואם ׳על הדרך׳ נעשיתם מעט רעבים, אז מומלץ לסיים את יום הטיול שלכם במסעדת הבשרים ״הקצב והשף״ – מסעדת בשרים גורמה שנוסדה על ידי ארבעה חברים שפשוט מכורים למנגל ובשרים משובחים, ולכן האוכל המוגש במסעדה שלהם יוצר חוויה קולינרית מושלמת לחובבי הבשר. בתפריט תמצאו את כל סוגי הבשר שרק רציתם לקבל כשהמנות המומלצות שלנו הן אסאדו פרה מהמעשנה או פילה נברסקה מהקצבייה, מנות טעימות ועסיסיות שסוגרות יפה את הפורים הטבעי שלכם.

הקצב והשף, קהילת ציון 14, עפולה. 053-8007419

צילום: הקצב והשףצילום: הקצב והשף

רוצים לדעת עוד על המסלול? איך מגיעים, מהיכן נוסעים ומה רואים?

כנסו ללינק הבא:

https://www.eyarok.org.il/trip.aspx?id=320

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
חומוס אליהו ביקנעם
053-9426920
תאי צ'ין בקריית טבעון
053-9441329
קפהדרציה בכפר תבור
הזמנת שולחן
053-8095159
דיאנא בנצרת
הזמנת שולחן
053-9441630
לונא ביסטרו בנצרת
04-8888626
הקצב והשף, מסעדה וקצבייה בעפולה
053-8007419

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה