נגישות
נגישות

חוגגים עם הדוד סם: מסעדות אמריקאיות מומלצות

מהנתחים המעושנים של אלבמה, לפנקייקים המושחתים של פנקייק רטרו ובר: אלו המסעדות שבהן תוכלו לחגוג השנה את ה-4 ביולי עם אוכל משובח היישר מארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 24/06/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כריך של שרה'ס פלייס, רעננה (צילום: באדיבות המקום) כריך של שרה'ס פלייס, רעננה (צילום: באדיבות המקום)

יום העצמאות האמריקאי הוא הזדמנות מצוינת לבחון את יחסי הגומלין המורכבים שמנהלים המטבח האמריקאי והמטבח הישראלי בימים אלה. מצד אחד, בעשור האחרון התרחש במחוזותינו הלבנטיניים תהליך מואץ של אמריקניזציה שבא לידי ביטוי במנות ענקיות, פריחה של מסעדות ברביקיו, חיבה מיוחדת לקינוחים מוגזמים והפיכתו של ההמבורגר למאכל הלאומי. מצד שני, המטבח הישראלי הצליח לכבוש את אמריקה ועדות לכך ניתן למצוא במסעדות הרבות שנפתחו בארה"ב על ידי שפים ישראלים כמו ארז קומרובסקי, מאיר אדוני, ניר מסיקה, אייל שני והרשימה עוד ארוכה. ­­­

מסעדות אמריקאיות. הרשימה המלאה

ההצלחות של המטבח הישראלי באמריקה והמטבח האמריקאי בישראל, ממחישות היטב את החכמה הגלומה בפתגם "הדשא של השכן תמיד ירוק יותר": האוכל האמריקאי התקבל כאן בזרועות פתוחות משום שהוא נהנתני, מוגזם ולעיתים אף מופרך והמטבח הישראלי לעומת זאת, זוכה לפופולאריות אדירה בשנים האחרונות כיוון שהוא נחשב לבריא ומזין במיוחד.

לכבוד הרביעי ביולי, יצאנו לסיור בין מסעדות מובילות שמגישות מנות מנצחות מהמטבח האמריקאי, לתפארת מדינת ישראל.

אלבמה – נתניה

מסעדת אלבמה היא הסנונית שבישרה את טרנד מסעדות הברביקיו במחוזותינו. היא נפתחה ב-2007 על ידי היזם והמסעדן המחונן דובי שטיינברג (B12, נתנבורגר), ששב משהות ממושכת באלבמה, שם התאהב במטבח המקומי מעל הראש.

אלבמה ממוקמת בין מוסכים ואולמות אירועים, מאז שנפתחה מעולם לא השקיעה ביחסי ציבור והסועדים שלה מתבקשים להביא את השתייה מהבית או מהקיוסק הסמוך. ובכל זאת, אם תרצו להזמין מקום, תצטרכו להמתין לפחות שלושה חודשים. כי בדיוק כמו האווירה ששוררת במקום, כך גם הבשרים המעושנים של אלבמה: ייחודים לחלוטין ומצדיקים נסיעה מיוחדת מכל מקום בארץ (ואפילו מחו"ל).

תנור העישון של אלבמה מחולק למספר מדורים, כשבכל אחד מהם ישנה טמפרטורה שונה, המתאימה לנתחים שונים. ההמלצה שלנו: לכו על ארוחת טעימות הכוללת את כל הנתחים בתפריט ובכלל זה צוואר לבן, אסאדו סינטה, נתח קצבים ושייטל (215 שקלים). הארוחה כוללת בנוסף תבשיל קדירה עם בשר ותפוחי אדמה מהמעשנה, כרוב כבוש וסלט ירקות.  

אלבמה - פנקס דוד 47, נתניה, 053-4362880

הבשרים של הרווי'ס, ירושלים (צילום: באדיבות המקום) הבשרים של הרווי'ס, ירושלים (צילום: באדיבות המקום)

Harvey's – ירושלים

במעשנה של מסעדת Harvey's, נעשה שימוש בעצים כמו מייפל, אלון ודובדבן, המעניקים לנתחים המובחרים טעמים ממכרים במיוחד. Harvey's הביאה את בשורת הבשרים המעושנים לי-ם לפני כשלוש שנים ומאז נהנית מזרם בלתי פוסק של סועדים שמגיעים אליה במיוחד מכל רחבי הארץ.

במעשנת הגדולה של Harvey's, תמצאו אנטריקוט שמעושן במשך 4 שעות תמימות בעצי היקורי, בריסקט שנח לו בשלווה לא פחות מ-14 שעות בארומה של עצי אלון והיקורי ובשר צלעות שמעושן במשך 18 שעות שלמות בעץ מסקיט. בנוסף למנות קלאסיות ותוספות קלאסיות כמו תבשיל שעועית ובשר מעושן (32 שקלים) או סלט קולסלואו (12 שקלים), מציעים ב-Harvey's את הקינוח המזוהה יותר מכל קינוח אחר עם המטבח הטקסני והכוונה היא לפאי הפקאן כמובן (42 שקלים).

הרווי'ס ירושלים - Harvey’s - בן שטח שמעון 7, ירושלים, 053-9443882

שרה'ס פלייס, רעננה (צילום: באדיבות המקום) שרה'ס פלייס, רעננה (צילום: באדיבות המקום)

שרה'ס פלייס – רעננה

שרה'ס פלייס פעלה במשך שנתיים ברחוב אחוזה 130, כשבמקור היא הייתה מסעדה קטנה עם לא יותר מ-30 מקומות ישיבה. לפני כארבע שנים היא עברה למשכנה החדש ולמרות שכיום היא יכולה להאכיל בקלות כ-70 סועדים, עדיין שוררת בה אותה אווירה ביתית ומשפחתית שאפיינה אותה מיומה הראשון.

בשרה'ס פלייס מגישים מגוון רחב של מנות המזוהות עם המטבח האמריקני כמו עוף מטוגן דרומי שמוגש לצד רוטב הבית ולימון (M – 48 שקלים, L – 69 שקלים, XL – 91 שקלים), קורן-דוג (זוג נקניקיות קנקר בקראסט פולנטה בליווי רוטב בפאלו ורוטב ראנצ' – 36 שקלים) ובורגר ברביקיו (המבורגר 220 גרם בגלייז BBQ ביתי בתוספת גבינה טבעונית, קריספי טלה וטבעות בצל אקסטרה קריספי. מוגש עם רוטב איולי בזיליקום בלחמניית המבורגר מייפל – 72 שקלים).

אבל עם כל הכבוד להמבורגרים המושקעים ולשאר המנות בתפריט העשיר, את ההצגה גונבים בכל ארוחה מחדש הכריכים המופלאים בסגנון מעדניות הדלי הניו יורקיות ובכלל זה כריך הקורנביף, הפסטרמי בקר וההודו. לצד קינוחים מושחתים כמו מחבת שוקולד וחמאת בוטנים רותחת עם מרשמלו חרוך וגלידת לוטוס שמוגשת עם כפיות לוטוס לטבילה (סקיפי דיפי – 36 שקלים), מציעים בשרה'ס פלייס גם מנות אחרונות אמריקאיות קלאסיות כמו פאי תפוחים ביתי עם כדור גלידת וניל (פאי תפוחי – 38 שקלים).

שרה'ס פלייס - Sara's Place - אחוזה 88, רעננה, 053-9373282

המבורגר של רובן (צילום: באדיבות המקום) המבורגר של רובן (צילום: באדיבות המקום)

רובן – רשת ארצית

למרות שישנן תיאוריות בשפע, איש לא יודע באמת מי היה האדם שהביא לעולם את אחד הכריכים האמריקאיים המפורסמים ביותר בעולם. יש הטוענים כי מדובר בארנולד רובן, יהודי גרמני שהפעיל את מעדניית רובן בניו יורק, אחרים טוענים בלהט שהיה זה דווקא רובן קולקופסקי, יהודי ליטאי מנברסקה וישנן כמובן עוד מספר תיאוריות שמבטלות את אלו האחרונות מכל וכול. מה שבטוח זה שמדובר באחד הכריכים העשירים, הטעימים והמענגים ביותר שיצאו מהמטבח האמריקאי.

רשת רובן ידעה לא מעט תהפוכות ומשברים בעשור וחצי האחרונים. אך כיום היא נמצאת בשיא פריחתה ומפעילה עשרה סניפים בפריסה ארצית. הסניף ה-11 צפוי להיפתח ממש בקרוב בשכונת נווה שאנן בחיפה. בין הלהיטים שמככבים בתפריט נמליץ לכם לערוך היכרות עם סלופי ג'ו למתקדמים (סלופי ג'ו מוקפץ עם פטריות בג'בטה עם איולי כמהין – 61 שקלים), רובן (200 גרם סלייסים דקים של קורנדביף מעושן, חסה, בצל, כרוב כבוש, חרדל ואיולי שום – 56 שקלים) והמבורגר של חברים טובים ממש (בורגר 225 גרם, איולי כמהין, עלים ירוקים, בצל סגול, כבד אווז וכרוב כבוש – 82 שקלים).

רובן, כל הסניפים

כנפיים של דיקסי גריל בר (צילום: באדיבות המקום) כנפיים של דיקסי גריל בר (צילום: באדיבות המקום)

דיקסי גריל בר – תל אביב  

עדות לפופולאריות האדירה של מסעדת דיקסי גריל בר, שנפתחה לפני קרוב לשלושה עשורים, ניתן למצוא ברשימת תוצאות החיפוש בגוגל, כשמחפשים את הביטוי "הכנפיים של דיקסי": אלפי התוצאות מסגירות את העובדה כי מדובר באחת המנות המצליחות ביותר בישראל. אך כפי שוודאי אין צורך לגלות לכם, במסעדה האמריקאית שהקים חיים כהן ב-1993, מגישים הרבה יותר מכנפיים מושלמות.

בין השאר בתפריט של דיקסי גריל בר מככבות מנות אמריקאיות קלאסיות כמו כריך אנטריקוט פילדלפיה (עם גבינה שוויצרית, בצל ופלפל בתוספת צ'יפס – 74 שקלים), Eggs Benedict (עם רוטב הולנדייז ובתוספת הום פרייז/ירקות טריים – 56 שקלים) וסלט קיסר דיקסי (עגבניות שרי, פרמזן וקרוטונים עם חמאת אנשובי – 47 שקלים). זה האחרון אגב, בא לעולם ב-4 ביולי 1924 במסעדת Caesar's שבמקסיקו.

דיקסי גריל בר - תוצרת הארץ 3, תל אביב, 053-9443543
להזמנת שולחן בדיקסי גריל בר

סטייק דנבר קאט של פרה פרה, גדרה (צילום: דרור ורשבסקי) סטייק דנבר קאט של פרה פרה, גדרה (צילום: דרור ורשבסקי)

פרה פרה – גדרה

אמנם הנתחים המובחרים של מסעדת פרה פרה בגדרה מגיעים מפרות ישראליות בלבד, אבל הסטייקים המוגשים במקום אמריקאיים למהדרין. הכוונה היא למשל לניו יורק סטייק (38 שקלים ל-100 גרם) דנבר קאט (44 שקלים ל-100 גרם) ופורטר האוס (51 שקלים ל-100 גרם). כל הנתחים ללא יוצא מן הכלל עוברים תהליך יישון בשיטת Dry Aged בין 60-21 יום ומוגשים עם העצם.

בנוסף לנתחים אמריקאיים ומנות אמריקאיות קלאסיות כמו המבורגרים שונים או כריך סלופי ג'ו (53 שקלים), מציעים בפרה פרה גם מבחר קינוחים אמריקאיים שבאו לעולם בארצות הברית של אמריקה כמו קראק פאי (קרמל מלוח ושמנת אוורירית) ופאי לימון מפורק עם מרנג מושחם (42 שקלים). 

לכבוד ה-4 ביולי, מסעדת פרה פרה מזמינה אתכם ליהנות מארוחה זוגית אמריקאית טיפוסית: שדרת צלעות אחורית של פרה במשקל של כ-1.5 ק"ג המבושלת במשך שעות ארוכות ברוטב ברביקיו עד שהבשר נימוח לחלוטין ונפרד מאליו מהעצמות (בק ריבס), שתי כוסות שתייה קלה וזוג תוספות לבחירה. כל זה תמורת 320 שקלים ועד גמר המלאי כך שמומלץ מאוד להזמין את המנה בזמן שאתם משריינים לעצמכם מקומות ב-4 ביולי הקרוב.

פרה פרה גדרה - הביל"ויים 7, גדרה, 053-9374515
להזמנת שולחן בפרה פרה גדרה

הסנדוויץ' של אלביס ברטרו פנקייק (צילום: יח"צ) הסנדוויץ' של אלביס ברטרו פנקייק (צילום: יח"צ)

רטרו פנקייק ובר – ראשון לציון

את המסע המושחת שלנו נסיים עם רשת רטרו פנקייק בר, שהוקמה על ידי דורון שוורץ, שבעבר כיהן כאחד מקברניטי בית הפנקייק המקורי. רטרו פנקייק ובר התחילה את דרכה בראשון לציון ב-2014 ולאחר מכן התרחבה לכפר סבא ב-2016. סניפי הרשת מעוצבים בסגנון דיינר אמריקאי משנות ה-60 ומציעים מגוון אדיר של פנקייקים מתוקים ומלוחים המשלבים בין המטבח האמריקאי למטבח המקומי. הכוונה היא למשל למנות כמו פנקייק כנאפה עם גלידת פיסטוק (48 שקלים) ופנקייק רטרו, שמגיע עם נתחי סלמון מעושן, גבינת שמנת, גבינה צהובה, בצל סגול, פלפל קלוי, חסה וביצת עין מעל (54 שקלים).

בסניף כפר סבא, המציע שורה ארוכה של מנות בשריות, תמצאו בתפריט גם מנות אמריקאיות נוספות כמו סלופי פילדלפיה (רצועות רוסטביף על הפלנצ'ה עם בצל מטוגן, פלפל קלוי, ירקות ורוטב רויאל. מוגש על טורטיה עם תוספת צ'יפס או פוטטו מתובל – 69 שקלים) ועוף מעושן עם ציפוי פריך (קריספי צ'יקן, מוגש תוספת לבחירה – 49 שקלים).

את ה-4 ביולי יציינו השנה בסניף כפר סבא עם הופעה של זק אילון ושלישיית בוגלו  במופע קאברים של שירי רוק אנד רול ומיטב הלהיטים של אלביס פרסלי. כמו כן לרגל המאורע ישיקו בסניפי הרשת מסלולי פנקייקים אתגריים בהרכבה עצמית (מותנה בהזמנה מנה עיקרית/מינימום 50 שקלים לסועד שאינו במסלול):

  • מתחילים – 2 פנקייקים + 2 תוספות לבחירה ב-40 שקלים
  • מתקדמים – 3 פנקייקים + 3 תוספות לבחירה ב-60 שקלים
  • אלופים – 4 פנקייקים + 4 תוספות לבחירה – 80 שקלים

בנוסף בשני סניפי הרשת יציעו באופן חד פעמי ב-4 ביולי מנה חגיגית במיוחד העונה לשם "הסנדביץ' של אלביס": זוג פנקייקים עם בננות מקורמלות, חמאת בוטנים, דבש, בייקון צלוי וגלידת בננה. עלות התענוג: 30 שקלים בלבד.

רטרו פנקייק ובר - Retro Pancake & Bar - מזל אליעזר 11, ראשון לציון, 053-9366339

רטרו דיינר בר - התע"ש 24, כפר סבא, 053-4274262

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
רטרו פנקייק ובר בראשון לציון
053-9366339
רטרו דיינר בר בכפר סבא
053-4274262
פרה גדרה בגדרה
053-9374515
שרה'ס פלייס ברעננה
053-9373282
דיקסי גריל בר בתל אביב
053-9443543
הרווי'ס בירושלים
053-9443882
רובן  בחיפה
04-6277067
רובן בחיפה
04-6208584
רובן באשדוד
053-9383220
רובן Ruben חדרה בחדרה
04-9005888
רובן בפתח תקווה
053-9349690
רובן בירושלים
02-6475500

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח