נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סלט פפאיה בניטן תאי (צילום: תמוז רחמן) בנגקוק בתל אביב. סלט פפאיה של ניטן תאי (צילום: תמוז רחמן)

המסעדות התאילנדיות בארץ בכלל ובתל אביב בפרט הן פופולריות ואהובות במיוחד. החום והלחות אצלנו, הדומים לאלו השוררים בתאילנד, פלוס החיבה לחריף, גורמים לנו לעוף על הקולינריה התאילנדית, ולחזור לטעום מהחמוץ-חריף-מתוק שוב ושוב. יצאנו למסע בעקבות המסעדות התאילנדיות הטובות של תל אביב.

איפה אפשר ליהנות מסושי גם במהלך ההריון?
מסעדות אסיאתיות שאתם חייבים להכיר

בית תאילנדי

חלוצת הקולינריה התאילנדית בארץ ובין המסעדות הכי טובות בישראל שכבר פועלת 23 שנה, נצח במושגי קולינריה מקומית, מצליחה עדיין להיות נחשקת עד כדי אין-להשיג-שולחן-פנוי-בחודשים-הקרובים. מאז 1996 מציעים בני הזוג לק ויריב מלילי תפריט נאמן למקור של מתכונים וחומרי גלם ייחודיים בדגש על טריות ועונתיות וגם הרבה צבע. במטבח של בית תאילנדי משתמשים בבשר בקר, עוף, בשר לבן, דגים ופירות ים לצד פירות טרופיים כמו מנגו, בננה, פפאיה, אננס, קוקוס ביחד עם ירקות טריים וחלוטים ועשבי תבלין רעננים.

מה אוכלים? בין היתר מגישים כאן טום טאם - רצועות פפאיה ירוקה, עגבניות שרי, לוביה (בעונה), בוטנים כתושים, רוטב דגים, שום ולימון (46 שקלים); לאב פלה - פיסות לברק מטוגן עם נענע, כוסברה, בצל סגול, שום, למון גראס, פלפל חריף ואבקת אורז קלוי (68 שקלים); קונג פהה - שרימפס קריסטל חלוטים קלות, עטופים בפריק נאם פלה שום ונענע (48 שקלים); נאה יאנג - נתח בקר רך צלוי ברוטב חריף ואורז דביק (68 שקלים); פאד קפאו טלה - שרימפס, קלמרי, מולים מוגשים על אורז עם ביצת עין או חביתת ירק (106 שקלים); ועוד.
בית תאילנדי - בוגרשוב 8, תל אביב, 053-9438959

גנג מאן טהד טהו בבית תאילנדי (צילום: יונתן בן חיים) טרי, עונתי ומלא צבע. גנג מאן טהד טהו של בית תאילנדי (צילום: יונתן בן חיים)

טייגר לילי

טייגר לילי היא מסעדה תל אביבית בת שני סניפים שמביאה למסעדה המעוצבת את אוכל הרחוב התאילנדי, בפרשנות מודרנית של השף יניר גרין. גרין מתעקש על חומרי גלם איכותיים וטריים מארץ המקור כולל כמה פרודוקטים שמייצרים עבור המסעדה במיוחד (למשל אטריות טריות).

מה אוכלים? אם פאד תאי רום מיט - מולים, שרימפס וקלמרי בווק עם אטריות אורז דקיקות, עלי פאק צ'וי ושאלוט ברוטב צדפות ושום (50 שקלים); מרק טום יאם - פירות ים / עוף / טופו עם פטריות שמפניון, עגבניות שרי, שאלוט, צ'ילי, שורש גלנגל, למון גראס, כפיר ליים, כוסברה וחלב קוקוס (74 שקלים); פאת פת - תבשיל חלב קוקוס בקארי אדום עם בקר /  עוף / בשר לבן עם פלפל אדום, בזיליקום ושעועית ירוקה לצד אורז מאודה (76 שקלים); פלא ננג מנאו - דניס שלם מאודה על מצע למון גראס ברוטב לימון תאילנדי, צ'ילי ושום (104 שקלים); מנות ווק ומנות קארי ועוד.
טייגר לילי - TIGER LILLY - הברזל 32, רמת החייל, תל אביב, 053-8096525
טייגר לילי - tiger lilly - אלוף קלמן מגן 3, מתחם שרונה, תל אביב, 053-9380556


פאת פת בטייגר לילי (צילום: נתי חדד) אוכל רחוב בסטייל. פאת פת של טייגר לילי (צילום: נתי חדד)

קואה קון לק

השלב הבא של בית תאילנדי ושל הבעלים, לק ויריב מלילי, היא השקת חדר פרטי וסודי לארוחות בשם קואה קון לק (המטבח של גברת לק, בתאית). מאחורי דלת ברזל גדולה ברחוב בן יהודה בתל אביב (ליד בית תאילנדי) מגלים המבקרים אוכל תאילנדי המוגש בחלל אינטימי שבמרכזו מטבח פתוח ושולחן משותף לארוחה מובנית ומורכבת מטעימות מהיסטוריית הקולינריה התאית כולל מתכונים נדירים מבית סבתא של לק (סונן) מלילי ומאכלים נדירים מתאילנד. הארוחה מורכבת משמונה עד 12 מנות המוגשות לשולחן בארבעה-חמישה סבבים ובנוסף עוד שלוש-ארבע סוגי מתוקים תאילנדים. האורחים יושבים יחד וחולקים מנות אותנטיות תוך בחירה באחד משלושה מסלולים של תמחור 460 / 360 / 280 שקלים.
קואה קון לק - בן יהודה 39, תל אביב, 03-5178568

מנה בקואה קון לק (צילום: יהונתן בן חיים) מתכונים נדירים בחדר סודי. מנה של קואה קון לק (צילום: יהונתן בן חיים)

קאב קם

עוד לפני שנולדה קואה קון לק השיקו בני הזוג מלילי את מסעדת קאב קם ברחוב לינקולן. זו הגרסה הקלילה והחברתית של בית תאילנדי. הרעיון הוא מנות חלוקה ומנות קטנות שאוכלים עם חברים לצד דרינקים ומוזיקה, מעין שילוב של בר ושל מסעדה.

מה אוכלים? מנות כמו סופ מקאה - נתחי פילה לוקוס פריכים עם מחית חצילים מצ'אנג מאי, קריספי סקין וביצת שליו רכה (52 שקלים); גאי יאנג - שני שיפודי כרעי עוף בקארי אדום תאי לצד רוטב תמרינדי חריף (46 שקלים); מיאנג פלה - נתחי לברק צלוי בתוך שתי סירות חסה, למון גראס, בזיליקום, קשיו ותמרינדי (48 שקלים); קא מו - רגל חזיר בבישול ארוך עם 9 תבלינים פאק צ'וי ועלי חרדל כבושים על אטריות באמי (86 שקלים), ועוד.

בימים אלו משיקים בקאב קם אפרטיבו - 30% הנחה על האלכוהול והאוכל בימים ראשון-חמישי בשעות 20:00-18:00.
קאב קם - Kab Kem - לינקולן 11, תל אביב, 053-9386649

אפרטיבו בקאב קם (צילום יונתן בן חיים) מנות קטנות עם חברים. אפרטיבו בקאב קם (צילום יונתן בן חיים)

ניטן תאי

השף שחף שבתאי אמנם נולד בקיבוץ בצפון, אבל את מה שהוא עושה במסעדת ניטן תאי לא כדאי לפספס. את המסעדה הקימה נעמי (נאם) שעשתה מסע חיים לא פחות ממרתק מכפר תאילנדי קטן ללב תל אביב ואת האוכל התאילנדי המלכותי והמושקע כאן רוקח שחף, המחזיק ביותר מ-10 מסעדות בעולם. שחף מומחה בבישול אסייתי בדגש על המורכבות שיש באוכל תאי מרובה ההשפעות והסגנונות.

מה אוכלים? התפריט התאי של ניטן תאי מורכב מטעמים ורבדים, לפי חלוקה של מים, זריחה, צליל ואחרים. בין המנות טונג קאם – רול בקר (85 שקלים); מרק קוקי עם אודון תאילנדי (48 שקלים); סי סי קארי – בר ים מאודה עם עגבניות תאילנדיות, כפיר ליים, צ'ילי וקוקוס (136 שקלים); סלט בלדו – עוף חרוך, חלב קוקוס, למון גראס וליים (86 שקלים); ועוד.
ניטן תאי - הארבעה 21, תל אביב, 077-9969093

סלט בלאדו בניטן תאי (צילום: דרור עינב) נא לא לפספס. סלט בלאדו של ניטן תאי (צילום: דרור עינב)

איסאן

השפית פריה (המכונה גם מאי) הגיעה לארץ מחבל איסאן בצפון-מזרח תאילנד, אזור חקלאי ופחות מתויר בתאילנד. היא פתחה מסעדה בשולי שוק הכרמל בתל אביב המגיש אוכל רחוב תאילנדי מדויק, בלי פרשנות מקומית או פיוז'ן כזה או אחר.

מה אוכלים? סום טאם - סלט פפאיה ירוקה, עגבניות, שום, ליים, סוכר דקלים, בוטנים, צ'ילי חריף ברוטב דגים או סויה (34 שקלים); לאב - בשר / עוף / בשר לבן / פטריות עם סלט עם בצל סגול, בצל ירוק, כוסברה, נענע, ליים ואורז קלוי טחון ברוטב דגים או סויה (37 שקלים); נאם טוק - נתחי סינטה צרובה, בצל סגול, בצל ירוק, כוסברה, ליים, צ'ילי יבש ואורז קלוי טחון ברוטב דגים או סויה (מ-45 שקלים); מרק טום יאם (מ-52 שקלים); מאסאמן - עוף / בשר / טופו / בשר לבן בתבשיל חלב קוקוס בקארי מאסאמן עם תפוחי אדמה, בטטה, בצלים, בוטנים וכפיר ליים לצד אורז מאודה (מ-55 שקלים); וגם שלל מנות ווק וגריל הנעשות כולן במקום.
איסאן - Eisan - רבי עקיבא 22, תל אביב, 053-9369139

מנה במסעדת איסאן (צילום: אסף קרלה)                       ישיר מתאילנד. מנה במסעדת איסאן (צילום: אסף קרלה)

נאם

מסעדת נאם שהחלה את דרכה בצפון דיזנגוף כבר אוחזת בשלושה סניפים בעיר ובשירות משלוחים, והיא כמו משב רוח רענן בריזורט תאילנדי, מה שאומר בילוי שכולל גם אווירה לצד אוכל רחוב תאילנדי. המנות בה חריפות ופחות מאופיינות בצילחות של מסעדות שף מוקפדות.

מה אוכלים? שיפודי סאטה – פרגית במשרה כורכום ואננס עם רוטב קארי, קוקוס ובוטנים (39 שקלים); לאפ גאי – עוף קצוץ עם נענע, כוסברה, כפיר ליים, אורז קלוי ועוד (49 שקלים); פאד תאי קלאסי עם עוף / בקר / שרימפס / טופו (67 שקלים); מאסאמן קארי (75 שקלים); ועוד.
נאם - nam - יקותיאלי יוסף 6, נמל תל-אביב, 053-9367347, נאם - Nam - דיזנגוף 275, תל אביב, 053-9373384, נאם קינג גורג - המלך ג'ורג' 84, תל אביב, 053-9417010

התאילנדית בסמטת סיני

כשנפתחה התאילנדית בסמטת הר סיני בתל אביב (ובאנגלית - Thai at Har Sinai), שם מקורי לכל הדעות, היא הייתה ה-it girl הכי מדוברת בתל אביב ותור ארוך נשרך בפתחה. אחרי כמה חודשים ירדה קצת ההתלהבות, כנראה בשל רמת החריפות והאי-התחנפות לחך הישראלי. כך או כך מדובר במסעדה תאילנדית פופולרית ואותנטית.

מה אוכלים? סלט סום טאם קלאסי וחריף (33 שקלים) או סום טאם בגרסת חבל איסאן (54 שקלים); גאי יאנג – כרעי עוף במרינדה תאילנדית צלויים בגריל (84 שקלים); מרק טום יאם גאי (מ-69 שקלים); ועוד.
התאילנדית בהר סיני - הר סיני 1, תל אביב, 053-9387733

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בית תאילנדי תל אביב בתל אביב
053-9438959
טייגר לילי  בתל אביב
הזמנת שולחן
053-8096525
קאב קם תל אביב בתל אביב
053-9386649
איסאן בתל אביב
053-9369139
התאילנדית בהר סיני בתל אביב
053-9387733

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח