נגישות
נגישות

חולה על כדורגל: איפה אוכלים אחרי המשחקים?

המבורגר עסיסי אחרי שהפועל ניצחה בטרנר? או ארוחה אסיאתית עם החבר'ה אחרי המשחק בסמי עופר? לא משנה אם יצאתם שמחים עד הגג או עצבנים על השופט, אספנו עבורכם מגוון מקומות מומלצים לארוחה טובה בקרבת האצטדיונים המרכזיים בארץ

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 12/11/2018, 15:14
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 לא משנה אם הקבוצה ניצחה או לא. פלטת בשרים ברובינשטיין (צילום: באדיבות המקום)

גם לאוהדי הכדורגל שמגיעים לעודד את הקבוצה שלהם, לעיתים מרחוק, מגיע לאכול ולאכול טוב. ליקטנו כמה אפשרויות קולינריות לפני או אחרי משחק כדורגל בערים שיש בהן אצטדיונים גדולים ופעילים למדי: באר שבע, אשדוד, נתניה וחיפה.

באר שבע
ממש בצמוד או אפילו קרוב לאצטדיון טרנר בעיר לא תמצאו מסעדה שממש שווה להתעכב עליה, אבל בזכות הכבישים העוקפים אפשר להגיע תוך כמה דקות למרכז מקס (ביג) ברחוב ההנדסה ובו יש כבר שפע של אפשרויות קולינריות.

קפאסה
קפאסה היא מסעדה ים תיכונית מקבוצת קמפאי הבאר שבעית והיא פעילה כבר יותר מחמש שנים. התפריט הוא לגמרי אחד המגוונים שראינו ויש בו המון אפשרויות לכל טעם: המבורגרים, פיצות, דגים, מנות בשר, מיני פאייה, פסטה, סלטים, מרקים ושלל ראשונות. כך למשל לאוהדים שלא ממש רעבים יש פוקצ'ת הבית עם מטבלים (19 שקלים), למי שכבר מתעורר אצלו התיאבון יכול ללכת על קרפצ'יו סלמון אטלנטי (42 שקלים), עראייס של קפאסה עם בשר טלה וטחינה (48 שקלים) הסיגרים של קפאסה שממולאים במעורב ירושלים (35 שקלים), או שווארמה דגי ים (105 שקלים).
קפאסה - חיל ההנדסה 6, מרכז מקס (ביג), באר שבע, 053-7101826


 האוהדים כבר בדרך. לחמא ירושלמית בקפאסה (צילום: גליה אבירם)

צ'י צ'י Chi-Chi

צ'יצ'י הוא בר-מסעדה בסגנון אסיאתי, המשלב אווירה, משקאות ואוכל המיועד (גם) לאוהדים נלהבים שבדמם עדיין זורם אדרנלין. מדובר בחלל מעוצב, במרפסת עם וייב אנרגטי ומנות קלילות כמו באו עם שפונדרה צלויה בתבלינים (36 שקלים), באן בורגר (44 שקלים), סשימי מוסר ים (56 שקלים), סמוסה בניחוח הודי (36 שקלים), הו צ'י מין סטייל נגטס – נתחי פרגית מוגנים במעטפת פריכה (58 שקלים) ושלל קוקטיילים שיחליקו בגרון (45 שקלים).
צ'יצ'י, חיל ההנדסה 1, מרכז מקס (ביג), באר שבע, 053-9379182

נסיכת הדרום: מסעדות מומלצות בבאר שבע

אשדוד
באשדוד יש אמנם אצטדיון אבל הוא די ישן וצפוי להיבנות בעיר אצטדיון חדשני ומבטיח עד 2022, כך שלצד המסורת הקולינרית המרגשת בעיר, תהיה גם לאוהדי הכדורגל חובבי הז'אנר עדנה.

פבלה
בר-מסעדה עם מגוון מנות בסגנון ים תיכוני וקוקטיילים מקוריים, ואווירה שמחברת בין אנשים ומוזיקה לטינית ובלקנית שמחה. במנות של פבלה (פירוש השם שכונה, קצת מזכיר את עולם הכדורגל הישראלי) אפשר למצוא מנות כמו ארטישוק קרצופי - ארטישוק איטלקי, זיתי טאסוס, שרי פרמזן ובזיליקום (54 שקלים), מוסר ים איטלקי המוגש עם עגבניות שרי, אספרגוס, יין לבן, חמאה ושום (117 שקלים) ואם הקבוצה שלכם ניצחה ובא לכם להתפנק (או לחילופין הפסידה ובא לכם אוכל מנחם) אז לכו על וופל בלגי המוגש לצד בננות, פקאנים, ריבת חלב וגלידת טופי קראנץ (45 שקלים). יש גם שניצלים, פסטות, דגים צלויים, המבורגרים, סטייק אנטרקוט ועוד.
פבלה - מרטין בובר 1, אשדוד, 053-7932929


 אפשר להתנחם גם בהפסד. וופל בלגי בפבלה (צילום: גל זהבי)

הולנד צ'יפס

אין שידוך טוב יותר מכדורגל וצ'יפס (וגם בירה), וכדי באמת לשבוע לקראת משחק ארוך או בסיום המתח תוכלו לאכול במקום פיש אנד צ'יפס בסגנון הולנדי, שמוכן על ידי בני זוג סטיבן ואיזבל ריאוול שעלו מהולנד והביאו איתם את הבשורה. יש כמה גדלים ומסלולים, החל מ-40 שקלים למנה קטנה של פיש אנד צ'יפס עם רטבים ושתייה בדיל עסקי (מוגש כל היום), ועד 60 שקלים למנה גדולה.
הולנד צ'יפס - רוגוזין 74, אשדוד, 053-5495379


 מתבקש אחרי משחק. הולנד צ'יפס (צילום: social_groove)

פיתה בסטה

פיתה טובה היא בדיוק מה שצריך כדי להמשיך בתנועה כשממהרים להגיע למגרש או הביתה. בפיתה בסטה מכינים כמעט כל מה שאפשר להכניס לתוך פיתה, למשל Steak & Egg - רצועות מנתח אנטרקוט, ביצת עין שמתפוצצת, נגיעות קרם לימון, צ'ימיצ'ורי טרי, עגבניות, בצל סגול וטחינת הר ברכה (45 שקלים), פיתה כבדה – עם כבדי עוף צלויים על גריל , עטופים בנגיעות סילאן ובצל ירוק, קרם לימון פרש, צ'ימיצ'ורי וטחינת הר ברכה (32 שקלים), נקניקיית מרגז פיקנטית עם ביצת עין, קרם לימון, צ'ימיצ'ורי, עגבניות וטחינה הר ברכה (32 שקלים) ואסאדו מפורק שבושל שמונה שעות במרינדה סודית, נגיעות קרם לימון, עגבניות, צ'ימיצ'ורי, בצל מטוגן וצנונית (36 שקלים). יש גם מנות ללא בשר כמו תסביך - ביצה קשה ששכבה בסלסת עגבניות, חציל קריספי, קרם לימון עדין, מלפפון חמוץ, עגבניות וטחינת הר ברכה (25 שקלים), בוריקה של פעם (25 שקלים) וקציצות ירק (25 שקלים).
פיתה בסטה - הבנאים 1, אשדוד, 053-9377116


 רגע לפני שממהרים הביתה אחרי משחק. אסאדו בפיתה בסטה (צילום: עדן נצר)

לעוד מסעדות מומלצות באשדוד

ירושלים

קפה אסיה
אין המון אופציות קולינריות בירושלים במהלך סופי השבוע, אבל מה שקיים – בהחלט מספק חוויה מצוינת ומשחק הוא רק תירוץ טוב לנצל את ההזדמנות ולבקר. אחת האפשרויות המרעננות היא קפה אסיה שהחליפה את לבן בסינמטק הוותיקה והמוכרת (השייכת לאותה משפחת מסעדות של קבוצת אדום). גם קפה אסיה, כמו קודמתה במקום – לא כשרה ופתוחה גם בשבת. בניגוד למצופה, אין פה רול סושי אחד אלא אוכל מהמזרח הרחוק שמחולק לקטגוריות של אוכל רחוב, מנות קארי, מנות ווק, מרקים, מנות באידוי (מיני כיסונים בעיקר) וסלטים טריים ומתובלים. כך למשל באן במילוי דג פריך עם צ'אטני נענע ומנגו ובצל כבוש (46 שקלים), סלט לאב גאי ובו פרגית קצוצה, שאלוט, מלפפון, נענע, בזיליקום, כוסברה וקריספי שאלוט ברוטב דגים וליים (46 שקלים); שיפודי סאטה עוף במיקס תבלינים אינדונזיים ורוטב בוטנים (56 שקלים); ועוד.
קפה אסיה - דרך חברון 11 (בתוך הסינמטק), ירושלים, 02-6737393
 אופציה קולינרית לסוף שבוע. גאו בקארי אדום בקפה אסיה (צילום: דן דבנר)

הסדנא

לא רחוק ממסעדת קפה אסיה החדשה תמצאו אפשרות ותיקה יותר ומבטיחה לא פחות וגם היא מבית טוב – קבוצת מחניודה המשובחת. הסדנא פתוחה בשבת, היא משפחתית מבחינת אווירה ואפשרויות, יש מלא נתחים שמנמנים לרעבים ובכלל יש תפריט מגוון וחלל נעים לכל הרכב. היא אולי מעט יותר פנסית מהמקובל בז'אנר של מסעדות אחרי או לפני משחק כדורגל אבל אנחנו בעד איכות – גם בצלחת וגם על המגרש. בגזרת המנות הראשונות יש מנות עממיות ונגישות כמו עראייס - מיקס חריפים, טחינה וחמוצים ביתיים (54 שקלים), מנת הפולנטה המהוללת המוגשת עם פורטבלו, אספרגוס, פרמז’ן ושמן כמהין (56 שקלים), שרימפס בייקון בליווי שמנת סרירצ'ה, סלסת עגבניות שרופות וקריספי טורטייה (69 שקלים) ועוד. בגזרת העיקריות יש מנות בשר, דגים או פירות ים, למשל סלמון על עצם – בסגנון אסיאתי (124 שקלים), ריזוטו פטריות (86 שקלים), המבורגרים (מ-58 שקלים), אנטרקוט 330 גרם (156 שקלים), פרגית במשקל 300 גרם (78 שקלים) ושלל נתחים במשקל.
הסדנא - דרך חברון 28, ירושלים, 053-9344990

ממחניודה עד המוציא: מסעדות החובה של ירושלים

נתניה

רובינשטיין
האצטדיון החדש בנתניה נמצא בצמוד לאזור תעשייה פעיל ושוקק. הוא אפילו נמצא מרחק הליכה של כעשר דקות מאחת ממסעדות הבשר הטובות בשרון, רובינשטיין, המציינת 11 שנות פעילות בימים אלו. בתפריט תמצאו המבורגרים יצירתיים, פלטות של נתחים מיוחדים וגם מנות בשר כמו תבשילים, נקניקיות בייצור עצמי (גם מבשר לבן), כריכי בשר, ספריבס מעושנות ועוד. אם הקבוצה שלכם ניצחה תוכלו לפתוח שולחן עם אחת מפלטות הבשרים העשירות המיועדות לקרניבורים אמתיים וקשוחים: פלטת הטחונים – המבורגר איטלקי, המבורגר רובינשטיין, המבורגר מקסיקני , צ'וריסוס וקבב (280 שקלים); פלטת קצבים 1.2 ק"ג עם נתחים לבחירה מהמגוון הקיים (325 שקלים); הפלטה האדומה שהכוללת אנטריקוט, סינטה, פילה ונתח קצבים (470 שקלים); ופלטת בקר 1 ק"ג עם אנטריקוט, סינטה ופילה (370 שקלים) ועוד מנות ספיישל מגוונות המתחלפות מידי יום.
רובינשטיין - גיבורי ישראל 17, נתניה, 053-9442773


 פלטות בשרים יצירתיות. נתחי בשר ברובינשטיין (צילום: באדיבות המקום)

פאפא ג'ונס פיצה

ממש במרחק שתי דקות הליכה משערי האצטדיון הנתנייתי ובצמוד לכביש החוף, ניצב מתחם סינמה סיטי המשולב במרכז קניות ובמתחם מסעדות. אחת מהן שייכת לרשת הפיצריות פאפא ג'ונס Papa John's המחזיקה בעולם יותר מ-5,400 סניפים ונחשבת הרשת השלישית בגודלה בעולם. פיצה מטבעה היא אוכל מנחם וממלא, ואם תוסיפו לזה מרכיבים כמו רוטב העגבניות המפורסם העשוי מעגבניות קליפורניה שנארזו עד שש שעות מרגע קטיפתן, את הבצק המשובח שנאפה לפי מתכון סודי במפעל הבצק של הרשת, תערובת שלושת הגבינות שיש על כל פיצה והפלפל החריף שמגיע לצד הפיצה - תקבלו ככל הנראה יופי של ארוחה לפני או אחרי משחק. מלבד מרגריטה קלאסית יש שלל פיצות מיוחדות כמו איטלקית חריפה, דיאבלו (שעוד יותר חריפה), יוונית, בשרית ועוד. ניתן לשבת במתחם או לקחת לדרך (89.90-29.90 שקלים לפיצה).
פאפא ג'ונס - המחקר 3, סינמה סיטי פולג, נתניה, 053-9383019

חיפה

בלאק
אצטדיון סמי עופר בחיפה הוא By far היפה והמשוכלל בארץ. הוא מפואר ומשוכלל והשהות בו היא חוויה, אך דווקא המיקום שלו מאפשר להגיע מהר ולאכול טוב לפני או אחרי המשחק. הקרבה למנהרות הכרמל מובילה תוך פחות מחמש דקות נסיעה הישר לחניון של גרנד קניון חיפה ולזרועות של סניף BLACK בקניון. בין שלל החידושים בתפריט שבאמת מדבר לכל סוג של סועד ואוהד נמצא המבורגר מבשר ואגיו משובח שמאופיין באחוזי שומן גבוהים ולכן גם בעסיסיות. מומלץ לבקש אותו בלחמניית בריוש שסופגת היטב את הרוטב (67 שקלים). אפשרות נוספת ומרגיעת מצפון בהשוואה לוואגיו היא סלט קצ'פורי רענן - ארטישוקים על פלאנצ'ה עם קרוטונים, מלפפונים, חסת אייסברג, כרוב אדום, ובוטנים קצוצים ברוטב נענע וחמאת בוטנים (55 שקלים).
מסעדת Black - גרנד קניון חיפה, קומה 3, 053-4294236; מסעדת Black, קניון הסינמול (לשעבר לב המפרץ), קומה 2, 053-9442857


 הכי כיף המבורגר אחרי המשחק. המבורגר וואגיו בבלאק (צילום: באדיבות יחצ)

מינה טומיי

מי האמין שבמרחק נסיעה קצרצר מאצטדיון סמי עופר יוצאים למסע קולינרי לחמישה יעדים באסיה? התפריט של המסעדה מאגד מנות מחמישה מטבחים אסיאתיים: הודו, וייטנאם, קוריאה, יפן ותאילנד, כולם בהתאמה לחך הישראלי וכולם עתירי תבלינים וניחוחות אקזוטיים. מהמטבח ההודי אפשר לדגום כרובית אפויה בטנדורי עם צ’ילי, עשבי תיבול חלב קוקוס, קארי ונאן שום (44 שקלים); צ'יקן טיקה (74 שקלים) ומלאי כופתא (42 שקלים). מהווייטנאמי אפשר להזמין ברוקולי ביף - נתחוני בקר, בצל לבן, ברוקולי, ג'ינג'ר, שום, בצל ירוק, רוטב צדפות וציר בקר (59 שקלים) ופאד קונג נודלס עם עוף או שרימפס, אווז מעושן, אטריות אורז, עשבים טריים ובוטנים (64-59 שקלים). חוץ מזה יש כמובן שלל מוקפצים, גיוזות, סושי, מרקים, סלטים ועוד מכל טוב המזרח הרחוק.
מינה טומי - פלימן 8, מרכז קסטרא, חיפה, 053-9427657


 
מסע קולנירי ברחבי אסיה. כרובית טנדורי במינה טומי (צילום: אפיק גבאי)

פלאפל פינת גורמה: 10 מסעדות מומלצות בחיפה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח