נגישות
נגישות

מסביב לעולם בעיר אחת: איפה אוכלים בבאר שבע?

פיצות גורמה, אוכל אתיופי אותנטי, מופלטה עם כבד אווז וקבב ששמו הולך לפניו - כל ההפתעות הקולינריות והמסעדות המומלצות שמחכות לכם בבאר שבע

מסעדות בדרום חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 01/07/2018, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בדרך כלל שמה של באר שבע עולה לכותרות בהקשרים שכל קשר בינם לבין קולינריה מקרי בהחלט. אך מתברר שלבאר שבע יש לא מעט מה להציע בתחום האוכל ואפילו מפתיעה ומסקרנת במיוחד. לצד רשתות הענק כמו אגאדיר, ג'פניקה, בורגרים ובלאק, שפתחו סניפים בבירת הנגב בעשור האחרון, פועלות בעיר מסעדות אותנטיות לחלוטין, חלקן פתוחות כבר כמה וכמה עשורים. מתכוונים להגיע בקרוב לעיר ומפחדים שלא יהיה לכם איפה לאכול? הסירו דאגה מליבכם, אלו המסעדות שעבורן שווה לצאת לדרך.

מסעדות דגים מומלצות ברחבי הארץ
קרניבורים זה בשבילכם: מסעדות הבשר הטובות בארץ
5 בראנצ'ים מומלצים עם טוויסט

האותנטית

בעיר נטולת פוזה מתיימרת כמו באר שבע, אפשר להאמין למסעדה שמתהדרת בשם המבטיח: "האותנטית". המקום נפתח ב-2014 על ידי השף יקיר מסרטי, שמגיש במקום שני תפריטים: תפריט צהריים, שכולל מבחר מנות פועלים ממטבחי מרוקו וטוניס, ותפריט ערב שמורכב ממנות אותנטיות עם טוויסט מודרני. השילוב בין המטבח של אימא למגע הקסמים של מסרטי, הוא שילוב מנצח, כובש, ממכר ואפילו כשר.
אסור לפספס: "מופלטה כבד אווז של אימא חנה", היא מנה שפשוט לא פוגשים כל יום וחבל שכך.
האותנטית - שד' יצחק רגר 128, באר שבע  08-8695875

קאלדו ארט פיצה בר

בקאלדו ארט פיצה בר, שנפתחה ב-2012 והביאה לבאר שבע את בשורת פיצות הגורמה, תמצאו עשרות סוגים שונים של פיצה. התפריט הייחודי מחולק לקטגוריות בהתאם לתוספות (צמחוניות, מן הים וקרניבורים) ובנוסף לפיצות מגישים במקום גם מגוון ראשונות שוות ועיקריות מפתות כמו מיקס פירות ים ברוטב שמנת רוקפור, לזניה צמחונית או לחמעג'ון משובח. את המנות ילוו יין בוטיק או בירה מהחבית ואת הארוחה תסיימו עם קינוחים מפתים כמו פרפה נוטלה נדיר, עוגת מסקרפונה לוטוס או מלבי קוקוס טבעוני. במילה אחת: תענוג.
אסור לפספס: Caldo Special - פיצה מיוחדת במינה שכוללת שילוב נהדר בין חזה אווז מעושן, פפרוני, בייקון, פרוסות חלפיניו ורוטב ברביקיו.
קאלדו ארט פיצה בר - דרך מצדה 47, באר שבע 053-6130209

פיצה פטריות של קאלדו ארט פיצה (צילום: ספיר קוסה)רק להוסיף בירה. פיצה של קאלדו ארט פיצה בר (צילום: ספיר קוסה)

צלל

אווירה סופר אותנטית, מחירים הוגנים במיוחד ואוכל שאין כמותו ברדיוס די רציני, הפכו את מסעדת צלל לאתר עלייה לרגל עבור באר שבעים מביני עניין. המסעדה האתיופית המופלאה שוכנת בין סמטאות העיר העתיקה ויכול להיות שתתקשו לאתר אותה בפעם הראשונה. בפעמים הבאות, תצליחו לנווט את דרככם עם חוש הריח בלבד. את צלל הקימה מצלל (שושנה) סהלו, שהגיעה לישראל מאתיופיה ב-1980. החלום שלה הוא להקים רשת מסעדות שיקדמו את התרבות האתיופית בישראל ואנחנו לגמרי בעד. 
לא לפספס: את מנת הבקר ברוטב אדום. למכורים, ישנה אפשרות לקחת אינג'ירות הביתה.
צלל - בית אשל 37, באר שבע  054-7974959

הבית התימני האוריגינלי

את נתן כהן, השף והבעלים של הבית התימני האוריגינלי, יש סיכוי לא רע שאתם מכירים דווקא מהטלוויזיה: כהן הוא המתמודד ה"סורר" מהתוכנית "רויאל שף", ששודרה בערוץ יס קומדי", שסירב לנסות לעשות רושם על צוות השופטים. תחת זאת העדיף להפגין את כישורי הסטנדאפ שלו ולהישאר נאמן לעצמו. בבית התימני האוריגינלי, כהן מעלה מדי יום הצגה של איש אחד, בליווי מטעמים תימניים כמו מפרום, תבשיל מוח ועוף שעובר עישון בטאבון. הן ההצגה והן המנות המוקפדות, הן משהו ששווה לחזור בשבילו שוב ושוב.
לא לפספס: את מרק הרגל התימני, שלפי השמועות ניחן בסגולות ריפוי (אם לא של הגוף, אז לפחות של הנפש).
הבית התימני – הרצל 25, באר שבע  077-4601005

השיפודיה של שופן

בעשור וחצי שחלפו מאז שנפתחה השיפודיה של שופן, היא הספיקה למצב את עצמה כאחת ממסעדות הבשרים הכשרות המובילות בדרום. עם יותר מ-20 סוגי סלטים, 13 סוגי שיפודים ועוד הרבה בשרים על האש ומנות מוקפצות, לא פשוט לבחור מנה מהתפריט העשיר. אך האמת היא שזה לא משנה מה תבחרו לאכול, בכל מקרה תצאו שבעים בלשון המעטה ומרוצים עד השמיים.
אסור לפספס: את מנת צלעות הכבש, שמגיעה עם שתי טבעות כבד אווז. ללקק את הצלחת!
השיפודיה של שופן - נורדאו מקס 5, באר שבע 053-4872373

פרגיות בשיפודיה של שופן (צילום: באדיבות המקום)תמיד תצאו שבעים. פרגיות בשיפודיה של שופן (צילום: באדיבות המקום)

הודו הקטנה

בוגר נוסף של התכנית "רויאל שף" - חנוך סטמקר, כבש את לב הצופים לא רק בזכות כישורי הבישול, אלא גם בזכות האישיות הצבעונית והמיוחדת שלו. בנוסף יכול מאוד להיות שיצא לכם לאכול אצל סטמקר במסעדת סאב קוץ' מילגה המיתולוגית, שפתח בתל אביב, לפני שעבר להתגורר בבאר שבע. במסעדת הודו הקטנה, מגיש סטמקר, מנות הודיות מסורתיות כמו מלאי קופטה, פראתה וכמובן, טאלי. התפריט נותר כמעט ללא שינוי מאז הפתיחה ב-2007, כי סוס מנצח אין שום סיבה להחליף. הודו הקטנה, הפכה תוך זמן קצר מאוד להצלחה מסחררת ולדעת רבים היא זו שהפיחה חיים ברחוב רינגלבלום, שבזמנו היה רחוב מוזנח ומפוקפק והיום הוא תוסס ומלא חיים.
אסור לפספס: ביס אחד מ"בטר פניר מסאלה", יעיף אתכם תוך שנייה בחזרה להודו, גם אם מעולם לא יצא לכם לבקר בה.
הודו הקטנה - רינגלבלום 15, באר שבע 08-6489801

יקוטה

בעידן שבו אלפי מסעדות נסגרות מדי שנה, חייבים להוריד את הכובע בפני מסעדת יקוטה, שמצליחה לשגשג כבר יותר מחמישה עשורים. על צוות הטבחים מנצח היום השף והבעלים בבר בן מויאל, בנה של יקוטה, שהקימה את המקום ב-1965. בבר הגיע עם המשפחה ממרוקו לישראל כשהיה בן שנתיים והתחיל לעבוד במסעדה כשהיה בן שש. היום הוא מגיש לקהל הסועדים הנאמן של המסעדה את המיטב של המטבח המרוקאי הביתי: החל ממגוון סלטים טריים וכלה בחריימה המתבקש, המוגש כמובן בטג'ין המסורתי. הסועדים הנאמנים של יקוטה מרגישים במקום כמו בבית. המעניין הוא שבדיוק כך מרגישים גם מבקרים המגיעים באקראי למקום.
אסור לפספס: את תבשיל זנב השור, עם קוביות הבשר שפשוט נמסות בפה.
יקוטה - מורדי הגטאות 27, באר שבע  053-9441674

קבב אמונה

את הרשימה בחרנו לסיים עם המוסד הבאר שבעי המפורסם ביותר, הלא היא מסעדת קבב אמונה, שסיפורה מתחיל בתחילת שנות ה-60. את המקום הקים שמעון אמונה ז"ל, שהיה ידוע יותר בכינוי "שמעון קבבי". אמונה עלה לישראל מפרס ופתח את המקום באותה סימטה שבה הוא פועל גם היום. במהלך השנים המסעדה התרחבה לכיוון המדרחוב וכיום אמנון, בנו של שמעון, ממשיך את המסורת המפוארת שהתחיל אביו. אמנם התפריט המצומצם התרחב אף הוא במהלך השנים, אך הקבב העשיר בפטרוזיליה טרייה, עדיין נחשב לגולת הכותרת ועדיין מהווה תענוג קולינרי אמיתי.
אסור לפספס: מנת הקבב היא חובה. יתר המנות, הן זכות.
קבב אמונה - קק"ל 58, באר שבע 053-9367642

כדאי לנסות גם:
כרמים - כרמים הבאר שבעית, היא האחות הקטנה של מסעדת כרמים, שנפתחה ב-2002 במושב סגולה. מגע הקסם של השף והבעלים סהר רפאל (המוכר לכם מתוכנית הריאליטי "המטבח" ומהתוכנית הפופולרית "קרב סכינים"), מורגש בכל אחת מהמנות בתפריט ובמיוחד במנות הפסטה המושקעות.
דרך חברון 66, באר שבע, 053-9367409

שירי'ס בורגר – שירי'ס בורגר היא המבורגריה איכותית שנפתחה לפני חמש שנים. המסעדה שייכת למשפחת שירי, הבעלים של הקצבייה המפורסמת ביותר בעיר, שהוקמה ב-1958, מה שמבטיח לסועדים הקפדה יתרה על איכות הבשר. בביקור הבא, לכו על המבורגר טלה 300 גרם ותהיו לנו בריאים.
קק"ל 79, באר שבע, טלפון: 053-9387528

מנת קיש של כרמים (צילום: באדיבות המקום)מנות מרגשות. כרמים (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת