נגישות
נגישות

ארוחה בחוות התבלינים בגלבוע

שי ואשתו הגיעו לארוחה בפעם השנייה בחוות התבלינים בגלבוע. מעבר לנוף המדהים והאווירה הכפרית, המנות מעניינות, ומבוססות על חומרי גלם איכותיים מהסביבה, כך שהכל טרי טרי

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
שי ירון
תאריך פרסום: 28/12/2016, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הכל התחיל מיום ההולדת של אשתי. חיפשנו אחר מקום נעים עם נוף, שירות מוקפד ואוכל טוב. דרישות רבות מחייבות חיפוש מעמיק, וכך נזכרתי בארוחה מדהימה שחווינו לפני כמה שנים בחוות התבלינים בגלבוע. לאחר בדיקה קצרה שמחנו לגלות שהמקום מארח ערבי קונספט בימי רביעי בערב. 
יצאנו לדרך בערב סוער וגשום, וככל שהתרחקנו מאורות העיר ויצאנו לדרכים הצדדיות כך הפכה האווירה לשקטה ושלווה יותר למרות הסערה שבחוץ. הקסם הצפוני של אזור הגלבוע החל לפעול: כפרים וקיבוצים, שטחים חקלאים וכבישים ללא פקקים.

נוסדה לפני יותר מ-20 שנה 
המסעדה עצמה שוכנת בחווה שבה חיה משפחת מס. אבי המשפחה בנה את המסעדה בעצמו מהמסד עד הטפחות, הכל מעץ טבעי ובסגנון כפרי. משפחת מס מפעילה את המקום משנת 1994, כך שלמסעדה יש ותק העולה על 20 שנה. הישג לא מבוטל בתחום, וכל זאת במבנה המקורי עם האופי, האווירה הייחודית ומנות דגל שעבורן אנשים מגיעים שוב ושוב. לצד המסעדה שוכן גן תבלינים המכיל עשרות סוגים שונים של צמחי מרפא ותבלין.
חוות התבלינים בגלבוע

מיד בכניסה למסעדה הבחנו בשולחן פנוי בקרבת הקמין, התיישבנו והזמנו את יין הבית. כנהוג בהרבה מסעדות כפריות באירופה, גם כאן היין המוביל הוא יין הבית: יין צעיר עם גוף קליל ונעים, המבוסס על כרמי המשפחה השוכנים סביב החווה (ייצור ובקבוק על ידי יקב מוביל). לצידו הזמנו את פוקצ'ת הבית בליווי מטבלים. כיוון שבעבר החווה שכנה באזור יחסית מבודד, חלק גדול מהאוכל מבוסס על ייצור עצמי, כך גם הפוקצ'ה, שמיד אפשר להבחין בהבדל שבין מאפה טרי לאותם מאפים המגיעים מספק חיצוני.

השלמנו את ההזמנה למנות ראשונות:  פולנטה עם נגיעות גבינת פטה, פטריות טריות ושמן כמהין. מנה מושלמת של פולנטה רכה ואוורירית עם ניחוח חזק של שמן הכמהין. מנה שנותנת קפיצה לכמה דקות לצפון איטליה ולמטבחים הקפדנים של אירופה.

הזמנו גם את אחת ממנות הדגל המפורסמות של המסעדה - "פלאפל" פטריות - כדורי פטריות ובטטה מטוגנים עם הפתעת גבינת עיזים, על טחינה קארי, מוגש עם סלט עגבניות שרי, בצל אדום ובזיל.  פרשנות מדהימה לפלאפל הישראלי המוכר, שכוללת טעמים ישראלים מקוריים עם שילוב של קארי.
בשלב זה אפילו אשתי הודתה שעד כה זו אחת הארוחות הטובות שהיא זוכרת. מנות פתיחה המבוססות על חומרי גלם איכותיים המיוצרים באזור הקרוב, עם שילובי טעמים בינלאומיים ושירות קשוב באווירה כפרית ונעימה. 
חומרי גלם איכותיים והרבה ייצור מקומי

פרמז'ן ותרד בר
לקחנו את הזמן והזמנו עוד כוס מיין הבית. אחר כך חזרנו לתפריט כדי להזמין את העיקריות,. אשתי בחרה במנת הניוקי ערמונים ופטריות - ניוקי נעשה בעבודת יד במקום, פטריות מוקפצות במחבת, בצל מקורמל וערמונים טריים ברוטב שמנת, גבינת פרמז'ן ותרד בר. ואני הזמנתי מדליוני פילה בקר על קרם כמהין ושומר צלוי, בציר ערמונים ובצלצלי פנינה, מנת של בשר איכותי שנעשה היטב ומתאים מאוד למזג האוויר החורפי.

שבעים ומאושרים הזמנו קנקן תה צמחים מגינת התבלינים; תה מלא ריחות וטעמים מקומים וטריים.

מנה מנצחת
לאחר התלבטות קשה, הפולנטה ניצחה. המרקם של הפולנטה ביחד עם ארומת הכמהין ונגיעות הגבינה יוצרים את האחת המנות המושלמות שאכלתי בשנים האחרונות. למי מתאים – המקום מתאים מאוד לארוחות זוגיות, אבל גם המשפחות והמטיילים ימצאו כאן תפריט מגוון מאוד וארוחות ילדים. למקום נכנסים אורחים רבים מחו"ל, שכן הלונלי פלנט גם הוא ממליץ על המסעדה. בחווה יש גם גן אירועים קסום המתאים לאירועי אביב, קיץ וסתיו, המאפשר אירוע שקט ונעים ונוף מדהים כלול במחיר – אירוע שעליו האורחים ידברו גם הרבה לאחריו.

עוד משהו: לפני שנכנסים בחזרה לרכבים, תעצרו להסתכל על הנוף, תנשמו עמוק ותהיו עוד רגע עם החברים והאוהבים שלכם במקום קסום עם נוף ושקט, ותזכרו שיש לנו ארץ נהדרת.

חשבון בבקשה:
פוקאצ'ה רוזמרין עם מטבלים - 20 שקלים
פולנטה איטלקית - 44 שקלים
"פלאפל" פטריות - 45 שקלים
ניוקי ערמונים ופטריות - 83 שקלים
מדליוני פילה בקר על קרם כמהין - 132 שקלים 
קנקן תה צמחים - 12 שקלים 
שורה תחתונה: 336 שקלים לארוחה זוגית נהדרת

חוות התבלינים בגלבוע, מעלה גלבוע. 053-9441671

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
חוות התבלינים בגלבוע במועצה אזורית הגלבוע
053-9441671

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי