נגישות
נגישות

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

איך נולד מוסד קולינרי? כיצד הופך בית קפה מרוחק בשבי ציון, למוקד עלייה לרגל? כבר 12 שנה, שמועדון ארוחת בוקר במושב הצפוני, הפך יעד פופולארי למבקרים מכל רחבי הארץ והביא עמו בשורה לכל חובבי ארוחות הבוקר, אבל לא רק.

לפני 12 שנה נפתח "מועדון ארוחת בוקר" במושב שבי ציון הצפוני. את המסעדה הקימו יחד, גלעד מטרני והשף מוריס זריהן, בעבר השף של מתחם הצימרים לאלפיון העליון "פנחס וגסטון". השניים פתחו את המקום במבנה אבן, לא רחוק מהים, והשאר היסטוריה. לאחר שנתיים של פעילות הבינו שזה מרכז העיסוק שלהם, השאירו את העיסוקים מאחור והתמקדו ב"מועדון ארוחת בוקר".

צילום: גלעד הר שלג

זה היה, כך נראה, הימור נכון. מאז הפך מועדון ארוחת בוקר למוקד עלייה לרגל של תושבי האזור, מטיילים מהארץ ומחו"ל. סופי השבוע עמוסים במיוחד, בפרט בימי הקיץ, אז משתרך באזור תור של אנשים הממתינים להיכנס בשערי המקום. הקרבה לים, רק כ-200 מטר מקו החוף, פינת המשחקים לילדים, האווירה המשפחתית והתפריט המגוון הם רק חלק מהסיבות להצלחה.

נראה, כי מועדון ארוחת בוקר מצליח לשמר את האווירה המשפחתית החמימה, שמטרני וזריהן הטביעו בה. אולי זה קשור לנוף, לפיסת הים הצמודה, למבנה הכפרי, או לפשטות במובן הטוב של המילה – וללא ספק זה קשור גם לאיכות המנות ולשירות הנעים שתקבלו אם תגיעו לשם.

צילום: גלעד הר שלג

אף שבעבר כלל התפריט בעיקר ארוחות בוקר מסוגים שונים, בשנים האחרונות הורחב התפריט קולינרית מעבר לארוחות בוקר ונוספו גם מנות צהרים שמתכתבות עם תפריט הבוקר המעולה. התפריט כולל בין השאר גם קרואסונים מעולים והבולט בהם קרואסון עם סלט ביצים וסלמון. בין המנות המשובחות ניתן למצוא סשימי טונה, כדורי ארנצ'יני בניחוח איטלקי, סקורדליה יוונית או "איסטנבול"-קציצות כרישה על אורז אדום. חובבי הבשר יכולים ליהנות מבשר בריסקט בכריך או עם לינגוויני וכמובן מהמבורגר מעולה, שכבר קנה לעצמו שם. כיאה למסעדה ידידותית לילדים, התפריט כולל גם מנות המיועדות לאוכלוסייה זו, פסטה, צ'יפס או פיצה.

במועדון ארוחת בוקר מקפידים על הכנה מקומית של מרבית הדברים, החל מהגרבלקס שמוגש עם המנה הסקנדינבית. לא עוד סלמון מעושן מהחנות אלא גרבלקס מסלמון עשוי "הום מייד", כבוש בחומרי הגלם הטובים ביותר. גם מאפה הבולגרית, שנחשב לאחת המנות הפופולאריות, נעשה כולו במקום. ניכר כי הדקויות האלו חשובות לבעלי המסעדה, וללא ספק מדובר בהקפדה המייחדת את מועדון ארוחת בוקר, השומרת על אופי המקום ובסופו של דבר זו המשפיעה על החוויה בכללותה.

 צילום: גלעד הר שלג

א'-ו' 08:00-16:00

ש' 09:00-17:00

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
18
פחות אהבתי
2
Newsletter Icon