נגישות
נגישות

אל טרס: הכמות לא על חשבון האיכות

ביצועים ויזואליים חד פעמיים, מנות נדיבות ומשביעות ונוף משקיף אל הים התיכון. מסעדת אל טרס בהרצליה משלבת חזק בין העולמות ומציעה גרסת גורמה חדשנית לאוכל ערבי, ביתי ומודרני

מסעדות במרכז המסעדות של rest
תום צור
תום צור
תאריך פרסום: 03/04/2020, 0:00 תאריך עדכון: 04/04/2020, 22:04
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קובה נייה של אל טרס (צילום: באדיבות המקום) קובה נייה של אל טרס (צילום: באדיבות המקום)

המושג "אל טרס" בערבית פירושו מרפסת הממוקמת אל מול נוף מרהיב - תיאור מדויק של המסעדה החדשה שנפתחה במרפסת של מלון בוטיק בהרצליה פיתוח, המשקיפה על הטורקיז של הים התיכון. בחודשיה הראשונים לאחר ההרצה, אל טרס מציעה תפריט המתבסס על המפגש בין המטבח המודרני לבין המטבח הערבי מסורתי, ועגלת קינוחים שלא תשכחו בחיים.

עטר הבעלים מתגוררת במלון כבר שנתיים וחדרה משקיף על המרפסת המדוברת. היא התאהבה באווירה ובנוף הקסום והבינה את הפוטנציאל. במקביל היא חיפשה במשך שנים אוכל ביתי ומשביע בהרצליה ומאוד התקשתה למצוא נחמה בין כל מסעדות הגורמה. פשוט לא היה לה מה לאכול. היא זיהתה את הפונטציאל והחליטה שאם אין לה מה לאכול כנראה שרבים חשים כך, והגיע הזמן לפתוח מסעדת אוכל ערבי, ביתי, מנחם ומשביע שכמובן מורם לרמת גורמה.

אל טרס - כל הפרטים

שוברת את המלח
המטבח של אל טרס מאופיין במנות סופר מסקרנות מהמטבח הערבי עם ביצועים ויזואליים חד פעמיים. למשל מנת המדפון, שמתרגמת בעברית ל"קבור" - מנת דג משתנה (לפי מה שיצא טרי מהים) קבורה במלח ומבושלת בתנור בישול ארוך. המנה משלבת השראה טורקית וטאץ' מודרני. לשולחן יגיע השף עם פטיש בכדי לשבור את שכבת המלח שהתקשתה והתוצאה היא דג נימוח ועסיסי (120 שקלים).

קבב חאלבי של אל טרס (צילום: באדיבות המקום) קבב חאלבי של אל טרס (צילום: באדיבות המקום)

עוד מנה שחייבים לנסות היא מנת הפוחארה. פוחארה הוא למעשה כד כמו הטאג'ין רק מחימר שכבר כמעט ולא משתמשים בו היום במסעדות, אליו מכניסים תבשיל של ירקות עם אורז ובשר כבש. מנה מאוד עשירה ומשביעה בדיוק כמו החזון הראשוני של עטר הבעלים (80 שקלים או 120 שקלים למנה זוגית).

חדש, ישן ומקורי
דוגמה מצוינת לשילוב בין העולם המודרני העכשווי לבין האוכל המסורתי היא מנת המנספ - אוסובוקו טלה (שלא קיים במטבח הערבי מסורתי) על מצע של אורז שיושב על לאפה דרוזית, אליה נספגים כל הטעמים מציר הבקר. עם טיבול מיוחד של שום פטרוזיליה, לימון ויוגורט בצד. זאת לא מנה שהייתם רוצים לפספס (120 שקלים). במנות הראשונות תוכלו למצוא גם את הקרפצ'יו חציל, שהוא חציל קלוי עם סלסה עגבניות , פטה מעורבת, טחינה גולמית , סילאן ושיערות חלווה (44 שקלים).

בתפריט של אל טרס תמצאו גם סקשיין שלם לסלטים. עטר מקפידה לדבר במושגים של שפע, רוחב לב ומסורת מול מודרניות. על סלט הטבולה למשל היא שומרת מקורי כמו שהוא צריך להיות, עם בורגול קינואה, פילה הדרים, קשיו קלוי, נענע, חמוציות, רימונים (בעונה), בצל ירוק והמון פטרוזיליה (49 שקלים).

הכנאפה הכי אותנטית במרכז
אחרי שהבנו את הקונספט, אפשר להגיע לגולת הכותרת הבלתי מעורערת של אל טרס - בוטקה הקינוחים. הכל נעשה במקום ובעבודת יד מחומרי הגלם הכי אותנטים שתוכלו למצוא. בכנאפה לא תמצאו שום גבינה מלוחה או כל מיני וריאציות, אלא את הגינה המתוקה הערבית שמיועדת רק לכנאפה (32 שקלים). הם גם משתמשים בסמנה שזה סוג של חמאה שקיימת רק במטבח הערבי ומיועדת במיוחד למתוקים, שמים אותה גם בקדאיף המעלף חושים (32 שקלים) בין יתר הקינוחים.

כנאפה של אל טרס (צילום: באדיבות המקום) כנאפה של אל טרס (צילום: באדיבות המקום)

הגורמה של הרצליה
עטר מספרת שהיא רוצה שהאנשים יחזרו למקום נטו בגלל האוכל מעל כל דבר אחר, וזה גם מורגש בכל ביס שלוקחים. החזון שלה להפגיש את האוכל הערבי עם הגורמה של הרצליה פיתוח מוכיח את עצמו במנות וירטואוזיות, נדיבות ומעל הכל טעימות. כמובן שהנוף המדהים והקינוחים (אחח הקינוחים), הן גם סיבות מעולות ללכת לנסות את אל טרס. עכשיו אף אחד לא יכול להגיד שאין אוכל טוב ומסורתי בהרצליה.

אל טרס הרצליה - EL TERRACE - רמת ים 50, הרצליה פיתוח, 053-9349884

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של תום צור

בשרים בלחם בשר ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
ארנצ'יני פטריות ופרמזאן של ראיסה (צילום: באדיבות המקום)
סושי של יוקו סושי בר (צילום: באדיבות המקום)
בראנץ' במסעדת ארצי (צילום: עידן גור)
רול סושי בשינזו, ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
משפחת צדף: בית של אוכל בראשון לציון
שולחן במסעדת עלינא, אשדוד (צילום: באדיבות המקום)
מנה בדלידה, תל אביב (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא