נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בראנץ' במסעדת ארצי (צילום: עידן גור) בראנץ' במסעדת ארצי (צילום: עידן גור)

מסעדת ארצי ממוקמת בין המדשאות הירוקות של מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, למרות שציוצי הציפורים והשקט הפסטורלי המאוד לא אופייניים עלולים לגרום לכם לשכוח שאתם בעיר הגדולה. החלל מעוצב כמעין בקתה לבנה וקסומה על המדשאות, ומתאפיין בגווני אפור- לבן וקווים נקיים, וכשמזג האוויר מאפשר יש גם מקום לשבת ממש על הדשא. יוסי גטניו, הבעלים ובעל קייטרינג בוטיק הצליח לרתום את הקסם הירוק והשקט של אזור המוזיאון, לטובת ביסטרו חדש ומבטיח העונה לשם המתבקש - ארצי.

התפריט הוא תוצאה של שיתוף פעולה עם השף המוערך אייל לביא שהרכיב תפריט של אוכל קליל ועדכני שמיועד כמובן לא רק לאורחי המוזיאון אלא גם למשפחות, אנשי עסקים באזור ואניני הטעם שמחפשים את תחושת הכפר בתוך העיר.

סופשבוע רגוע בארצי
במהלך ימות השבוע תמצאו בארצי תפריט בוקר ובראנץ' וכן תפריט צהריים-ערב מסקרן, וביום שבת יש תפריט מיוחד לסוף השבוע. אנחנו הגענו בדיוק בזמן להרצה הראשונה של בראנץ' סופהשבוע - מוגש בימי שישי בין השעות 9:00-15:00 ובשבת מ-9:30-12:00. הבראנץ' מוצע במחיר קבוע של 78 שקלים לסועד וכולל מגוון מאז'טים לפתיחה שניתנים למילוי ללא הגבלה, מנה אחת עיקרית מבין מגוון מנות מקוריות ושתייה חמה. כל מה שצריך ביום שישי בבוקר כדי להתחיל את הסופ"ש.

מלבד הקפה שכה היה נחוץ לנו, התחילו להזרים לשולחן מאז'טים בכלים יפיפיים (או מי גאד אפשר להתחתן עם הכלי של החמאה?) - לאבנה טמרה עם במיה מוחמצת, פטה צאן וקונפי שום, שעועית בובאס, סלקים אדומים מבושלים, סלט קינואה וחמוציות, ציזיקי עם עדשים שחורות, גבינת אמנטל איכותית וסלאמי סרוולט. לצד זה הגיעו שני סוגי לחמים לא פחות ממדהימים מ100% שיפון או כוסמין. הלחמים נאפים על ידי קונדיטורית במיוחד עבור המקום וזה ניכר באיכות של הלחם. הכוסמין נורא מזכיר את לחם נלסון של לחמנינה, אם כי מעודן יותר בטעם שלו ומחמיא בצורה מושלמת לכל המטבלים.

פואה גרא במסעדת ארצי (צילום: עידן גור) פואה גרא במסעדת ארצי (צילום: עידן גור)

אומלט פטריות או סטייק אנד אגס?
החלל במסעדה מעוצב כך, שכל המאז'טים ממוקמים על בר באמצע המסעדה, וכשמבקשים תוספת המלצרים פשוט עוברים בבר וממלאים את הכלים. בנוסף המטבח של המסעדה פתוח ורואים את המנות מתבשלות עד לצלחת מה שהופך את הישיבה בביסטרו לחוויה קולינרית אותנטית. לאחר ששבענו לגמרי ממנות הפתיחה והלחמים המדהימים, הגיעה שעתינו לבחור מנה עיקרית.

לא מדובר במשימה פשוטה במיוחד, כיוון שהתפריט המוקפד של ארצי מתמודד בהצלחה גדולה עם האתגר של להמציא את ארוחות הבוקר מחדש. בחרנו בביצים עלומות על לחם תירס עם סלמון ביתי מוחמץ ואומלט הקממבר עם פטריות צלויות, שהיו אכן בחירות מעולות. בפעם הבאה ננסה גם את הסטייק אנד אגס על לחמניית הבריוש ואת הביצים עלומות על טאבולה של אורז מלא כי כשראינו אותן מגיעות לשולחנות אחרים תחושת הפומו שטפה את גופינו. חומרי הגלם של המנות שומרים על שיא הטריות, ורואים בכל פרט בתפריט שיש גם מחשבה על בריאות ואכילה נכונה מבלי להתפשר לרגע על הטעם או הפינוק.

מסעדת ארצי במוזיאון תל אביב (צילום: באדיבות המקום) מסעדת ארצי במוזיאון תל אביב (צילום: באדיבות המקום)

ביסטרו על הדשא
לסיכום, ארצי החדשה מצליחה להחיות מחדש את הקולינריה של האזור. היא אמנם נפתחה רק לפני כחודשיים אך כבר מתפריט ההרצה ניתן לראות את הפוטנציאל האדיר שטמון בה. היא לא מרגישה לרגע כ"מסעדה של המוזיאון" אלא מסעדת ביסטרו חדשנית ומפתיעה העומדת לגמרי בפני עצמה. הייתה לנו את חווית הבראנץ' המושלמת שהחיסרון היחיד בה למעשה הוא שלא נשאר לנו שום מקום לארוחת השישי.

ארצי - חיים לבנון 2, תל אביב, 053-9416602

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של תום צור

בשרים בלחם בשר ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
שייטל כבוש של אל טרס (צילום: באדיבות המקום)
ארנצ'יני פטריות ופרמזאן של ראיסה (צילום: באדיבות המקום)
סושי של יוקו סושי בר (צילום: באדיבות המקום)
רול סושי בשינזו, ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
משפחת צדף: בית של אוכל בראשון לציון
שולחן במסעדת עלינא, אשדוד (צילום: באדיבות המקום)
מנה בדלידה, תל אביב (צילום: באדיבות המקום)
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?