נגישות
נגישות

מסעדת עלינא: השוק בא לאשדוד

ארוחות שרינג מקוריות, חגיגות האפי האוור מידי יום ועיצוב ישן-חדש להשלמת האווירה. מסעדת עלינא פותחת שוק בלב הקניון באשדוד ומזמינה את כולם לחגיגה טעימה במיוחד

מסעדות בדרום המסעדות של rest
תום צור
תום צור
תאריך פרסום: 03/02/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שולחן במסעדת עלינא, אשדוד (צילום: באדיבות המקום) שולחן במסעדת עלינא, אשדוד (צילום: באדיבות המקום)

בלב הקניון הפתוח ביג פאשן באשדוד, נפתחה לאחרונה בר-מסעדה חדשה ומפתיעה - עלינא. פירוש השם בערבית אומר "עלינו" - וזה בדיוק המסר של המסעדה - אתם רק תביאו את עצמכם, החגיגה עלינו. עם קונספט שרינג ייחודי, מנות מסקרנות וקוקטיילים מפתיעים, עלינא מכניסה את השוק אל תוך לב הקניון.

שוק בלב העיר אשדוד
הרעיון שעומד בבסיס המקום הוא חמארה-בוטיק עם אוכל מזרחי ים תיכוני מוקפד שנעשה בגריל פחמים באווירה מרימה עם קנקני בירה ומבצעי צ'ייסרים. בעלינא לקחו השראה משווקים ברחבי הארץ כמו מחנה יהודה ושוק הפשפשים במטרה לייצר אווירה תוססת ולא מחייבת לבאי הקניון ותושבי האזור. זה בדיוק המקום לפתוח בו שולחן עם חברים, או לחגוג ימי הולדת ואירועים משמחים אחרים.

החלל בעלינא מורכב מחדר מעוצב באווירה ויטאג'ית-מודרנית עם עששיות וכלי בישול עתיקים תלוים מהתקרה ואוסף של כובעי קאובוי על הקיר, ומרפסת כיפית שפונה למדרחוב הקניון. גם העיצוב וגם המוזיקה שומרים על אווירת השמייח הכללית ובעיקר השירות האדיב והמחויך.

לחיי השרינג המגוון
התפריט גם הוא שומר על אווירת החגיגה עם קונספט שרינג מקורי. ניתן לבחור בין שלוש מנות ב-89 שקלים לבין חמש מנות ב-135 שקלים. לזוג למשל יספיקו שלוש מנות למרכז השולחן במקום להסתפק במנה לכל אחד. אפשר ורצוי להתחיל עם "פרנת הפתיחה" שמגיעה עם סלסת עגבניות, מטבוחה, טחינה, זיתים וחמוצים ב-32 שקלים. 

מלבי במסעדת עלינא, אשדוד (צילום: באדיבות המקום) מלבי במסעדת עלינא, אשדוד (צילום: באדיבות המקום)

מבין מנות השרינג מנת הדגל הבלתי מעורערת של המקום היא מנת הסינייה קבב, קבבוני טלה שנטחנים במקום יחד עם חציל, עגבניה ובצל צלויים על הגריל בטחינה, סומק ופטרוזיליה (49 שקלים אם תרצו להזמין אותה בנפרד). מנה מנצחת נוספת בין מנות השרינג היא סלט "אצא לי השוקה" - סלט רצועות חזה עוף בתבלינים, חסה, נבטים, כרוב סגול, גזר, גמבה, עגבניות שרי ובטטה קריספית בתיבול וינגרט הדרים (43 שקלים כמנה נפרדת). כמובן שיש גם מגוון של קינוחים משתנים ומפתיעים.

האפי האוור טעים במיוחד
אם מסיבות שאינן ברורות אתם לא בעניין של הרבה אוכל במרכז השולחן, ניתן גם להזמין ממבחר עיקריות. המומלצות במיוחד הן מנת ההמבורגר 230 גרם שנטחן במקום ונצלה על גריל הפחמים ומוגש עם איולי צ'יפוטלה ביתי (49 שקלים) או "סנדוויץ שוק הכרמל" פרנה חמה עם שקשוקה, טחינה, אריסה ולימון כבוש (37 שקלים). תוכלו גם לקבל 30% הנחה על המנות העיקריות בשעת ההאפי ההוואר בכל יום חול בין 17:00-20:00. בשעות האלה גם תהנו מ-1+1 על בירות מהחבית במחירים שנעים בין 26-29 שקלים לחצי ליטר וכמובן שיש גם קנקנים לפותחי השולחנות בין 49-54 שקלים לקנקן.

שמח אמיתי לא עושים רק עם בירות, ובעלינא יש תפריט אלכוהול מגוון ודיל צ'ייסרים קבוע של 4 ב-49 שקלים. תוכלו לבחור בין סוגים שונים של ערק, וויסקי בלק לייבל או ג'יימסון וכל החשודים המידיים כמו רום, קמפרי, טקילה, וודקה ואן גוך ועוד. כמו כן, מגוון יינות מיקב בנימינה במחיר שנע בין 29-34 שקלים לכוס, ויש גם תפריט קוקטיילים מקוריים. גם טעימים וגם מצטלמים מדהים לאינסטגרם. מומלץ במיוחד הוא ה"פלאיה פפיה" עם רום, פסיפלורה, אבטיח ומנגו שמגיע עם בקבוק קורונה בתוכו בעיצוב מקורי ובלתי נשכח ב-46 שקלים.

סינייה במסעדת עלינא, אשדוד (צילום: באדיבות המקום) סינייה במסעדת עלינא, אשדוד (צילום: באדיבות המקום)

כשרה, שמחה ומלאת אווירה
לסיכום, עלינא היא בר-מסעדה שבאים בה ליהנות - מושלמת לערב עם החברים ואידיאלית לחגיגות ימי הולדת או שמחות אחרות. ניתן גם לקבוע אירועים סגורים בתיאום מראש. המסעדה שומרת כשרות (רבנות אשדוד. הבשר במסעדה בכשרות חלק בד"צ בית יוסף) ואינה פתוחה בשבת. בשאר ימות השבוע ובמוצ"ש היא בדיוק הקפיצה לשוק בלב העיר שתעשה לכם קצת שמח על הלב.

עלינא - הרכבת 1, ביג פאשן אשדוד, 053-9378599

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של תום צור

בשרים בלחם בשר ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
שייטל כבוש של אל טרס (צילום: באדיבות המקום)
ארנצ'יני פטריות ופרמזאן של ראיסה (צילום: באדיבות המקום)
סושי של יוקו סושי בר (צילום: באדיבות המקום)
בראנץ' במסעדת ארצי (צילום: עידן גור)
רול סושי בשינזו, ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
משפחת צדף: בית של אוכל בראשון לציון
מנה בדלידה, תל אביב (צילום: באדיבות המקום)
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת