נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה בפינת הצלע אזור (צילום: באדיבות המקום) מיטב האוכל הבוכרי. מנה בפינת הצלע אזור (צילום: באדיבות המקום)

זה לא סוד שהמטבח היהודי הבוכרי הוא מהמטבחים העשירים ביותר - אחת הסיבות לכך היא העובדה שהמטבח הבוכרי הושפע ממגוון אדיר של מטבחים אחרים, החל מהמטבח הסיני, דרך המטבח הפרסי ועד למטבחי רוסיה ותורכיה. תרבות האוכל והאירוח עמדה מאז ומתמיד במרכז החיים של הבית היהודי הבוכרי ובעשורים האחרונים גם העם היושב בציון התאהב בלהיטים הגדולים של המטבח הייחודי הזה.

מי לא מכיר את הלפלוב (אושפלו) המפורסם, הנחשב למאכל הלאומי של העם הבוכרי, המבוסס על שכבות של אורז, גזר, עוף ובשר בקר ומכיל לעיתים גם צימוקים או גרגירי חומוס. כמו כן כולנו מכירים ואוהבים גם את כיסוני המנטו, את מרק הדושפרה (מרק עשיר עם כיסונים ממולאים בבשר טחון) ואת הסמבוסה הבוכרית, העונה לשם גוז'גיזה או סאמסה.

הפינה הבוכרית של אזור
בעשורים האחרונים נפתחו בישראל עשרות מסעדות המגישות את מטעמי העדה הבוכרית, כשאחת הבולטות והפופולאריות שבהן היא מסעדת פינת הצלע, שנפתחה בחולון ב-2007. את פינת הצלע הקימו בני משפחת איברגימוב, שבחרו להגיש לצד המעדנים הבוכריים, שלל מנות בשריות מקומיות כמו שיפודי לבבות, שיפוד נתח קצבים, צלעות כבש ושווארמה נהדרת, הנחשבת גם היום לאחת הטובות ביותר בעיר.

אחרי 12 שנים של פעילות והצלחה, החליטו קברניטי המקום להקים סניף נוסף של פינת הצלע והפעם, במועצה המקומית אזור. פחות מחצי שנה חלפה מאז הפתיחה וכבר ניכר שהסטנדרטים הגבוהים שאפיינו את מסעדת האם, באים לידי ביטוי גם בסניף החדש, שהינו בעל הכשר מהודר של בד"צ בית יוסף.

מלבי בפינת הצלע אזור (צילום: באדיבות המקום) סיום מתוק לעסקית שווה. מלבי בפינת הצלע אזור (צילום: באדיבות המקום)

עסקיות שבאות בגדול
אחד המאפיינים הבולטים ביותר של המטבח הבוכרי, הוא השפע. קחו לדוגמה את העסקית שמציעים בפינת הצלע, הנחשבת לאחת השוות ביותר בסביבה - תמורת 65 שקלים בלבד, תוכלו ליהנות מלאפות ענקיות הנאפות בטאבון אבן, מנה ראשונה (צ'יבורק, מנטו או גוז'גיזה), מנה עיקרית (מרק דושפרה או מרק לגמן בשרי עם אטריות) ושתייה קלה. בנוסף כוללת העסקית גם תוספת של באחש או אושפלאו ומגוון אדיר של סלטי הבית. ורק כדי לסבר את האוזן נציין כי מדי יום מכינים במקום 16 סלטים שונים (!).

אם במקרה יישאר לכם מקום, מה שלגמרי לא סביר שיקרה, תוכלו לקנח את הארוחה עם קדאיף, מלבי, מוס שוקולד או בוואריה (בתוספת תשלום).

היריד הטעים ביותר בעיר 
המתכונים של המטעמים הבוכריים עוברים במשפחת איברגימוב מדור לדור ונשמרים מכל משמר. עם זאת, אין סיבה שלא יוכלו לככב גם בארוחת השבת אצלכם בבית - בדומה למסורת שמתקיימת מדי שבוע במסעדת האם בחולון, גם בסניף המקומי באזור, מדי יום שישי מפיקים במסעדה יריד אוכל מוכן לשבת, שבו ניתן לרכוש יותר מ-50 סוגים שונים של מאכלים לפי משקל.

בין השאר מדובר במנות דגים (חריימה נסיכת הנילוס, פילה מושט עירקי, פילה מושט מרוקאי, קציצות דגים), מנות ביניים (קובה במיה, קובה סלק, מוסקה, מפרום), מנות על האש (כבד עוף עם בצל, סטייק פרגית, קבב הבית), תוספות (מבחר סוגי אורז, מרק קוסקוס, אנטיפסטי, זיתים מרוקאיים) ומובן שגם מבחר מנות מהמטבח הבוכרי כמו אושפלו, גוז'גיזה ובאחש.

כבר לא צריך לצאת מהבית
כל המנות בתפריט העשיר של המסעדה, יכולות להגיע אליכם עד הבית או המשרד, במשלוח. המנות מגיעות בחמגשית, בבגט, בלאפה או בפיתה וכן ניתן ליהנות ממבצעי משלוחים מיוחדים כמו עשרה שיפודים לבחירה במחיר 260 שקלים בלבד או להשתתף בחגיגות ההמבורגרים של פינת הצלע - חגיגה זוגית (זוג המבורגרים, צ'יפס ושתייה גדולה – 80 שקלים), חגיגה לשלושה (3 המבורגרים, צ'יפס ושתייה גדולה – 99 שקלים) וחגיגה משפחתית (4 המבורגרים, צ'יפס ושתייה גדולה – 118 שקלים). כמו כן בהזמנת משלוח, כל הקינוחים מוצעים במחיר אחיד של עשרה שקלים בלבד.

מנה במסעדת פינת הצלע אזור (צילום: באדיבות המקום) חגיגת בשרים עד הבית. מנה במסעדת פינת הצלע אזור (צילום: באדיבות המקום)

לחגוג כמו באוזבקיסטן
לסיום נעדכן שבקומה העליונה של הסניף החדש, ניתן להפיק אירועים פרטיים ועסקיים מכל הסוגים בהיקף של עד 50 סועדים. אם יש לכם אירוע מיוחד בקרוב ומתחשק לכם לחגוג כמיטב המסורת הבוכרית, עם הרבה אוכל, מוזיקה טובה וחיוכים מאוזן לאוזן, זה הזמן לשריין לעצמכם את קומת האירועים של פינת הצלע באזור.

פינת הצלע - השיקמה 2, אזור, 053-9349164

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
איפה אוכלים בשר שבושל בבטן האדמה? בטוסקנה הישראלית