נגישות
נגישות

הרבה יותר מאוכל: Fratelli מביאה את איטליה לנתניה

עם אותנטיות עשירה ולא מתפשרת בצלחת לצד אווירה מתוחכמת וטרנדית שמתאימה לכולם – נדמה שדרום איטליה מעולם לא הייתה יותר קרובה אלינו. יצאנו לביקור, וליתר דיוק, לבילוי ב-Fratelli המסעדה החדשה והמדוברת בנתניה

חדשות האוכל המסעדות של rest
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 11/08/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שולחן במסעדת פראטלי (צילום: דביר אלמוג) כפריות ואותנטיות של דרום איטליה. שולחן בפראטלי (צילום: דביר אלמוג)

האוכל האיטלקי התמקם כבר מזמן בחיק הישראלי החמים. כולנו מפנטזים על מאמא איטלקייה עם יד מדויקת בתיבול וחולמים על ארוחות משפחתיות עתירות מנות סביב שולחן משותף וצוהל. כל הפנטזיות האלו העלו הילוך עם צאת הרומנים הנפוליטניים של הסופרת אפופת המסתורין אלנה פרנטה והיציאה למסכים של הסדרה המבוססת עליה – החברה הגאונה שלי. עכשיו נדמה שאזור נאפולי ודרום איטליה המאופיינים באוכל משובח ומתובל זוכים בעוד יותר התעניינות וסקרנות. הכירו את הטרנדית החדשה של השרון - Fratelli.

האחים האיטלקיים בנתניה
עם האוכל בא התיאבון. המסעדן שרון ישי, שהמציא את הקונספט של פיצה ענקית משולשת, שקד במשך כשנה על פתיחתה של מסעדת Fratelli – מסעדה איטלקית חדשה בפולג, נתניה יחד עם אלי גלמן והאחים אביב וליאב חסן. אגב, פירוש שם המסעדה הוא – האחים - יותר איטלקי מזה אין. פראטלי היא אמנם מסעדה אורבנית ומתוחכמת בעיצוב אך הכפריות והאותנטיות שבה באים לידי ביטוי בתפריט שמביא לצלחת את המטבח העשיר של דרום איטליה, כולל מנות שמנפיק הטאבון הענקי שנראה מכל עבר במטבח הפתוח במקום. התפריט מתאים למשפחות, לזוגות בדייט רומנטי וגם לחברות שבאו לנשנש מנות צ'יקטי (הטאפאס האיטלקי) עם כוס יין מהמבחר המרשים.

רוטולו במסעדת פראטלי (צילום: דביר אלמוג) לנשנש עם כוס יין. רוטולו במסעדת פראטלי (צילום: דביר אלמוג)

למה לבחור אם אפשר הכל
התפריט רחב ולא מסתכם רק בפיצות ופסטות שגרתיות. אחת מגולות הכותרת היא האפשרות להזמין שבעה טאפאסים ב-49 שקלים בלבד לסועד (בהזמנת מנה עיקרית) כך שלא צריך להתלבט מה להזמין מתוך השפע. בגזרת המנות הראשונות תמצאו קלאסיקות כמו ארנצ'יני פריכים (46 שקלים); קרפצ'ו בקר (56 שקלים); פולנטה רכה מקרם תירס, פטריות צלויות ושמן כמהין (48 שקלים) ומגוון סלטים רעננים.

בעיקריות תמצאו עושר בלתי נגמר של פסטות למשל רגטוני נורמה – חצילים קלויים, ארטישוק רומאי, עגבניות שרי זיתי קלמטה ועלי תרד ברוטב עגבניות פיקנטי וחמאה מוגש עם פטה מעל (56 שקלים); פפרדלה ראגו בקר עם נתחי בשר מפורק בבישול ארוך עם ירקות שורש (58 שקלים); לינגוויני קרבונרה עם קוביות חזה אווז, לקט בצלים ואפונת גינה בציר בקר עם חלמונים טריים, נגיעת שמנת פלפל שחור, פרמז'ן ורצועות פנצ'טה טלה פריכות (76 שקלים); ניוקי ציידים בציר בקר עשיר עם לקט פטריות, קוביות פילה בקר, פרמז'ן, בזיליקום וקרם פרש (78 שקלים); ועוד ועוד.

פיצה במסעדת פראטלי (צילום: דביר אלמוג) בילוי אלגנטי ישר מהטאבון. פיצה במסעדת פראטלי (צילום: דביר אלמוג)

איטליה עד הסוף
כל זה כמובן לא מסתכם בפסטה - מנות של נטו בשר, פירות ים או דגים מככבות אף הן בתפריט העשיר כמו פילה בקר עם מח עצם לצד תפוחי אדמה פריכים (128 שקלים); שניצל נפוליטני (מ-58 שקלים); תבשיל הדייגים - סרטנים, שרימפס, מולים וקלמרי בציר ירקות, חמאה, שום ולקט ירוקים (118 שקלים); לזניה בשר שמקבלת סיומת בטאבון (68 שקלים); דג אפוי ועוד מנות המבוססות על חומרי גלם טריים, עונתיים ובעיקר איטלקיים אותנטיים.

מהטאבון יוצאות פיצות עם מגוון תוספות, חלקן ביאנקה עם רוטב בשמל במקום רוטב עגבניות (68-48 שקלים לפיצה) שמתאימים בדיוק לטעם הישראלי. יש גם מנות ילדים (42-39 שקלים) ושלל קינוחים מפתים כמו קראק פאי, טירמיסו, עוגת גבינה איטלקית וגם קלצונה ממולא בשוקולד אפוי בטאבון ומושחת עד היסוד.

קינוח במסעדת פראטלי (צילום: דביר אלמוג) שלל מושחתים לסיום. קינוח של פראטלי (צילום: דביר אלמוג)

הרבה יותר מאוכל
בצהריים גודשים את המקום עובדי היי-טק ומשפחות ובערב מקבל המקום נופך של מקום בילוי אורבני שוקק, בעיקר בזכות שעות הפתיחה המאוחרות והאווירה הנעימה. המסעדה עצמה משתרעת על פני שטח מרשים של 220 מ"ר ועל העיצוב העדכני אחראית מעצבת הפנים אתי דנטס. את התפריט בנה היועץ הקולינרי אייל פינקלשטיין בשיתוף שף המסעדה איגור וקריוק שניכנס למטבח של fratelli לאחר שהיה השף של מסעדת סיטארה בתל אביב.

בילוי בפראטלי הוא געגועים למשפחה האיטלקית שכבר כנראה לא תהיה לנו... בתיאבון.

פראטלי - Fratelli - גיבורי ישראל 17, Y סנטר פולג, נתניה, 053-6389804

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פראטלי בנתניה
053-5236966

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ