נגישות
נגישות

חם פה: שוק התקווה מתעורר לחיים

לפתוח מסעדה בשוק זה כבר אתגר. להמשיך עם בית קפה, בר אלכוהול ודוכן אוכל ביתי זה כבר נשמע כמו תחילתה של מיני אימפריה משוגעת, ובקטע טוב. תכירו את הסמטה הכי לוהטת בשוק התקווה

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
יעקב גולדברג
תאריך פרסום: 20/06/2019, 0:00 תאריך עדכון: 26/06/2019, 12:22
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סיגרים ומטבלים במסעדת הקובייה תל אביב (צלם: דרור ורשבסקי) מהבסטה ישר לצלחת. ארוחה במסעדת הקובייה תל אביב (צלם: דרור ורשבסקי)

עד לפני לא הרבה שנים, המושג שוק היה מעלה אסוציאציות של אווירה ססגונית בעיקר בשעות היום עם דוכנים צבעוניים, נתחי בשר ענקים תלויים ושלל גבינות ומאפים מיוחדים, מול אווירה די שוממת ככל שהשמש נעלמת והערב יורד. בשנים האחרונות, יותר ויותר שווקים מתעוררים לתחייה ומייצרים מפגש של קולינריה ופאן בינות לדוכנים יחד עם האנרגיה המיוחדת של השוק עד שעות הערב המאוחרות.

נדמה ששוק התקווה בתל אביב עוד שומר על המסורת וככל שאור השמש נעלם כך יותר ויותר יהיה קשה למצוא בו אות חיים. ככה שלא קשה לפספס את "הסמטה" שכמו שוק אמיתי כוללת הכל מהכל - מסעדת הקובייה לצד קפה הודיה. מנות מוקפדות לצד מסעדה בסגנון כפרי גלילי ובר אלכוהול עשיר לאורך כל הערב.

יש תקווה בשוק
שי אלפסי, התחיל את דרכו במסע קולינרי חוצה תל אביב במגוון מסעדות ומטבחים. בשלב מסוים הוא רצה לפרוץ הלאה, הסתכל ימינה ושמאלה וראה שבתל אביב בעצם כבר יש הכל. מכאן הוא הגיע אל הרעיון החדשני של מסעדה בלב שוק התקווה, ואם כבר,  אז לא עוד מסעדה אלא מקום שמייצר הווי ייחודי של סטייל ואווירה משפחתית, יצירתיות לצד מוקפדות. האווירה מתבטאת כאן בכל אספקט החל מהעיצוב הלא שגרתי שמורכב מריהוט ממוחזר ברובו ועד הפרטים הקטנים כמו התפריט שרשום כולו בכתב יד על פיסות קרטון.

מנה בקפה הודיה תל אביב (צלם: דרור ורשבסקי) מנות ספיישל מתחדשות מידי יום. קפה הודיה תל אביב (צלם: דרור ורשבסקי)

הבסטות מגיעות אל הצלחת
ראשונה הייתה זו הקובייה שנפתחה בקיץ 2018 ברחוב הודיה. אווירת השוק נשמרת פה בכל שלב וגם המנות עצמן חולקות כבוד - התפריט מתחיל ב"קטנות" שנקראות על שם הבסטות שמהם נלקחים חומרי הגלם (טריים יום יום). כך תוכלו לטעום את בסטה שבע שמציעה כרובית מוגשת על מצע טחינה לבנה, צ'ימיצ'ורי, פלפל חריף ובצל סגול (28 שקלים). אם תקפצו לבסטה 63 תמצאו ארטישוק ביין לבן, עגבניות מיובשות, שום ובצל ירוק (36 שקלים) ועוד אחת מומלצת במיוחד היא בסטה מספר 79 שמציעה את הערייס בשר המשובח שכולל בקר טחון בפיתה על גריל פחמים, עמבה, טחינה ירוקה וסלט שום (36 שקלים).

מהבסטות עוברים אל העיקריות. כאן כבר יוצאים מהגזרה המקומית ומקבלים מנות שווקים כמו מנת מחנה יהודה – מעורב ירושלמי, בצל לבן, גרגרי חומוס, סלט שוק, בצל ירוק ועמבה על פוקצ'ה (62 שקלים) או מנת עכו העתיקה – פילה דניס שלם עם רוטב מרוקאי, גרגרי חומוס, לימון, פלפל ירוק וכוסברה (86 שקלים).

שמח בסמטה
אחרי כמה חודשים ההצלחה עשתה קפיצה לצד השני של הסמטה והתרחבה לקפה הודיה - בר מסעדה בסגנון כפרי גלילי עם תפריט שמשתנה כל הזמן ומנות מיוחדות ישר מתנור האבן במקום כמו פטאייר עשבי תיבול ובצל (36 שקלים) או גבינת חלומי, דבש ואורגנו (34 שקלים) וכן מגוון סלטים ומאזטים טריים ומרעננים. בערבים האווירה מתחממת עם עם האפי האוור על בירות וצ'ייסרים מראשון עד רביעי בשעות הערב ומגוון קוקטיילים ביתיים. לסיום לא לפספס את אחד מהקינוחים המושחתים במקום כמו לדוגמה השילוב המסקרן של מוס שוקולד, עלי זעתר, שמן זית ופרי העונה (24 שקלים).

  • קפה הודיה - לכל הפרטים
  • להזמנת שולחן בקפה הודיה

ארוחה וקוקטיילים בקפה הודיה תל אביב (צלם: דרור ורשבסקי) אנרגיה מלאה בטוב. ארוחה וקוקטיילים בקפה הודיה תל אביב (צלם: דרור ורשבסקי)

בית אמא בשוק
הדובדבן שבקצפת או הלימון שבפריקסה אם נהיה יותר רלוונטיים הוא הדוכן החדש שנפתח ממש בתחילת הקיץ. אמא של אלפסי הבעלים היא היוצרת החתומה על הניחוחות הביתיים בלב הסמטה. בפינה החדשה תמצאו שני מאכלים מרוקאים אותנטיים. את המעקודה – פשטידה עם תפוחי אדמה, גזר, אפונה ועשבי תיבול עם פלפלים חריפים ולחם הבית, ואת הפריקסה התוניסאית – עם לימון כבוש, אריסה, טחינה, טונה, ביצה קשה, פירה, זיתי קלמטה, מלפפון חמוץ וצלפים. גם כאן תוכלו לבקר ולטעום לאורך כל היום עד שעות הערב המאוחרות.

בואו לעשות לחיים
אם זה עוד לא ברור, יציאה מהקופסה זה שם המשחק כאן. תפריט ספיישל שמתחלף מידי יום וחידושים מרעננים כל העת לצד המנות הוותיקות והמוכרות. בכל שעה ביום וגם בלילה, לפני שבת או תוך כדי מסע קניות אין יותר מתאים מלקפוץ לסמטה, להתרווח, לטעום ולספוג אווירה.

הקובייה - הודיה 22, שכונת התקווה, תל אביב, 053-8007354

קפה הודיה - הודיה 21, שכונת התקווה, תל אביב, 053-9414601

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בילוי קולינרי בתל אביב: בר מסעדה בעיר הגדולה
4 מסעדות מומלצות ליד יער בן שמן
מסעדות בניר דוד והסביבה למטיילים בעמק המעיינות
לבלות ולאכול בכפכפים: 6 מסעדות חוף באילת
רבקה סול: פיצה כשרה בנמל תל אביב
בורגר לג'נדס בחדרה מחזירים את האגדות לחיים
אור גינסברג מארח: סלאס בפשפשים עולה שלב
התיאבון נפתח: ברים עם אוכל טוב
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?