נגישות
נגישות

la vaca loca: משתגעים על בשרים

במסעדת לה ואקה לוקה בהרצליה משקיעים בכל נתח הרבה אהבה ויחס עד שהוא מוגש לשולחן בשיא איכותו. אז מאיפה מגיע הבשר ומה הסוד לביס המושלם? קבלו כמה פרטים עסיסיים וגלו על הדרך טיפים לצליית בשר כמו מקצוענים אצלכם בבית

מסעדות במרכז המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 07/04/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ארוחת בשרים במסעדת לה ואקה לוקה הרצליה (צילום: באדיבות המקום) משקיעים בכל נתח. ארוחת בשר במסעדת לה ואקה לוקה הרצליה (צילום: באדיבות המקום)

אומרים שהבשר הכי טוב בעולם נמצא בארגנטינה, מה שבאופן אוטומטי אומר שהוא ממש לא נמצא כאן בישראל. אז הרשו לנו לבשר לכם בשמחה - מדובר בטעות! במסעדת La Vaca Loca (הפרה המשוגעת בספרדית) דואגים לנפץ את הסטיגמה, ולהשקיע בנתחים איכותיים המיובאים באופן פרטי הישר מארץ הבשר. בלוטות הריר שלכם כבר החלו לפעול? אנחנו יודעים, גם שלנו.

הדי.אנ.איי של מסעדת לה ואקה לוקה, הוא למעשה של מסעדת אל גאוצ'ו המיתולוגית שנפתחה כאן בארץ בדיוק לפני 28 שנים. בזמנו היה מדובר באחת ממסעדות הבשר היחידות בארץ, ומאז הרבה מים זרמו בנהר, אבל ההתמחות נשארה בעינה: בשרים. פירוק, יישון, הכנה. מעבר להתמחות על הנייר, אין כמו המלצה של בעלי נסיון: המסעדה הספיקה לצבור פופולאריות רבה בקרב קהילת אוהבי הבשר, ואף נכנסה לרשימת ה-TOP10 של המסעדות הטובות בהרצליה לשנת 2018 על פי גולשי אתר רסט.

בשר מיושן זה בשר מאושר
המסעדה כאמור מוכרת נתחים דרום אמריקאיים שמגיעים בעיקר מאזור הפמפאס או סנטה פה בארגנטינה, אורוגוואי ולעיתים גם ארצות הברית. חלק מהנתחים דורשים פירוק במקום וכל אחד מקבל את מלוא תשומת הלב. שלב יישון הבשר אולי רק נשמע קל, אבל בפועל מדובר במלאכה מורכבת למדי. טיפול נכון בבשר דורש להפוך אותו מדי יום, לבדוק את כמות הנוזלים שיצאו מהבשר, את הטמפרטורה, להשקיע באחוזי לחות מדויקים, לתבל בתבלינים מיוחדים, והכי חשוב לעבוד לפי תאריך – תהליך היישון כולו אורך בין 40-60 יום (כן כן קראתם נכון), ולכן חשוב להבחין בין הנתחים. חלקם דורשים חיתוך קצוות, ניקיון העצם, ועוד כל מיני פרטים מסובכים שהופכים את הסטייק שלכם לאלוהי. לצערנו הרב יישון בשר איכותי לא באמת אפשרי לעשות בבית רגיל, אלא אם יש לכם במקרה חדר יישון ייעודי.

נתח בשר במסעדת לה ואקה לוקה הרצליה (צילום: באדיבות המקום) לחיי סטייקים חלומיים. נתח בשר במסעדת לה ואקה לוקה הרצליה (צילום: באדיבות המקום)

אחרי שהבשר סוף סוף מוכן לשימוש, במסעדת La Vaca Loca גם משקיעים בצורת הכנתו, ומכינים אותו על גריל פחמים פתוח, עם פחמים מיוחדים אשר מיובאים, איך לא, מדרום אמריקה. נדגיש שלא מדובר בסתם מתקן ברביקיו, כי אם במכשיר גריל פחמים פתוח ומותאם שהגיע מדרום אמריקה, עם שיפוע מיוחד לזווית צליה אולטימטיבית. חלומו של כל קרניבור.

אל גאוצ'ו היה ודאי מתהפך בקברו, אבל במסעדת La Vaca Loca מקפידים לספק מגוון מזון שמתאים לכל קשת האכלנים, גם לצמחונים או לטבעונים. המטבח ערוך באהבה לשרת גם סועדים שלא ירצו בשר, ובתפריט תוכלו למצוא שלל מרקים, סלטים, ומנות עיקריות שלא עברו יישון של 60 ימים. במטבח מקפידים להשתמש בחומרי גלם טריים בלבד - לא תמצאו אבקות, קופסאות שימורים וכדומה, וגם פתרונות לנמנעים מגלוטן יש.

טיפים לצלייה ביתית
לסיום, אחרי שגילינו שלמרבה הצער לא נוכל ליישן בשר בבית כל כך בקלות, מסעדת La Vaca Loca הסכימה לשתף אותנו בשלושה טיפים בסיסיים לצליית בשר ביתית. לרשום ולצלות:

בראש ובראשונה חשוב לדאוג לבשר איכותי ברמה גבוהה. כיום ניתן לבקש באטליזים שונים בשר מיושן (ולא נתח טרי-טרי), מכיוון שבשר טרי על האש הופך לרב ליותר קשה ללעיסה, בזמן שתהליך היישון מרכך את הנתח ומוסיף לו רובד עמוק יותר של טעמים. אם תרצו תוכלו להגיע למסעדה ולרכוש מגוון נתחים מוכנים לעבודה.

בשר וירקות מאודים במסעדת לה ואקה לוקה (צילום: באדיבות המקום) מארגנטינה באהבה. בשר וירקות מאודים במסעדת לה ואקה לוקה (צילום: באדיבות המקום)

הטיפ השני הוא הקפדה על מידות עשייה - רכשו מד חום שיעזור לכם לקבוע מהי טמפרטורת פנים הנתח, וכך לדעת מתי להסירו מהגריל, כדי לקבל את הבשר שלכם מוכן בדיוק במרקם שאתם רוצים.

טיפ שלישי: רטבים! מי שאוהב בישול ארוך, אסאדו למשל, יכול להשרות את הבשר במרינדה מסורתית המכילה שמן זית, מים רותחים, מלח אטלנטי, הרבה שום כתוש או חתוך, הרבה פטרוזיליה ומעט לימון.

לסיכום, אולי הדבר החשוב מכל, בטח במטבח ארגנטינאי - לעשות הכול עם הרבה רעש, צלצולים וחיוכים. שיהיה בתאבון!

לה ואקה לוקה - מדינת היהודים 60, הרצליה פיתוח, 053-4272383

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא