נגישות
נגישות

"כל עוד אני מצליח לשמח, אני לא סוגר את הדלת"

למרות קשיי המסעדנים והמאבק היומיומי בענף, גיורא אשכנזי, הבעלים של מסעדת NG הוותיקה מנווה צדק, מצליח לשמור על סטנדרט ומספר לנו איך משמרים את הלקוחות והחוויה

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 21/02/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נתח בשר במסעדת NG (צילום: גיל אבירם מגזין האוכל) לא מתפשרים על איכות הבשר. NG נווה צדק (צילום: גיל אבירם)

כל חובב מסעדות שגר בישראל, למרבה הצער כבר התרגל לתופעה - בכל כמה ימים הוא שומע על עוד מסעדה שסוגרת את שעריה או עובר ליד חלל מוכר שכבר לא הצליח להדליק את האור ועזב את הנכס. לעומת זאת, ישנן מסעדות יחידות סגולה שמצליחות לשמר את הגחלת בוערת ומלאה בלקוחות כבר שנים. NG בנווה צדק, היא אחת מהן. אז מה הסוד?

תעשיית המסעדות נמצאת במשבר ומצוקה ממשית בשנים האחרונות, את זה כולנו כבר יודעים. בחודשים האחרונות המסעדות הופכות אקטיביות יותר ויותר לצד חברותיהן שפשוט לא מצליחות לשרוד ומנסות להלחם בחוק היטל העובדים הזרים, חוק פיקדון עובדים זרים, פסיקת הטיפים שנכנסה לתוקפה רק בחודש ינואר האחרון, מחסור בכוח אדם ועלות גוברת של חומרי הגלם.

הנתונים לא נותנים סיבה לאופטימיות ופתרון כרגע לא נראה באופק, כך שניתן אולי רק להתנחם בעובדה שיש כמה בתי אוכל שמצליחים לשמור על שגרת עבודה בריאה ככל הניתן. אחד מבתי האוכל הללו הוא מסעדת NG בנווה צדק הממשיכה לארח לקוחות קרניבורים מרוצים עוד משנת 2003. "הסוד הוא לשמור על איכות ויציבות" מגלה לנו גיורא אשכנזי, בעל המסעדה. "אנשים אוהבים בשר וכשיש סטייק ממש טוב, אנשים יגיעו לאכול אותו שנים אחר שנים. סטייק הוא לא טרנד ולכן הוא לא חולף".

אז לכל מי שעוד לא ביקר- ב16 השנים האחרונות, מסעדת הבשרים הוותיקה מגישה ללקוחותיה אוהבי הבשר נתחים משובחים, מיושנים במקום ועשויים בכל שיטות העשייה בליווי יין איכותי שמשלים את החוויה ומספק ארוחה בלתי נשכחת. "למרות שאנחנו מוגדרים כמסעדת בשרים, המסעדה שלנו מאוד רומנטית ויש בה הכל - אנחנו מתמחים בנתחי בשר גדולים על עצם שאנחנו מיישנים בעצמנו, במעשנת משלנו ואנחנו יודעים להוציא את כל סוגי הבשר בכל שיטות העשייה" מסביר אשכנזי. "קונספט נוסף ומאוד מוצלח שיש לנו הוא ארוחת הברברים: ארוחת אקסטרים ללא צלחות או סכו''ם, אלא סינרים וגרזנים שמשמשים את הלקוחות שלנו לאכילת נתחי ענק שלמים שזורמים לשולחן, יחד עם יין ובירה ללא הגבלה. זו חוויה יוצאת דופן של קרוב לשלוש שעות של אכילה אמתית, כנה, בלי התייפייפות ובלי נימוסי שולחן".

ארוחת ברברים במסעדת NG (צילום: גיל אבירם מגזין האוכל) שלוש שעות של אכילה בלי התייפייפות. ארוחת ברברים ב-NG (צילום: גיל אבירם)

אין ספק שבשנים שעברו, הפכנו כולנו לאניני טעם. תוכניות הבישול בלוח השידורים לא משאירים מקום לספק - כולנו מבינים באוכל, אוהבים אוכל ומעריכים אוכל הרבה יותר מבעבר וגם זה בא לידי ביטוי במסעדה. "אנשים היום יודעים להעריך את מה ששמים להם על הצלחת והם שמחים לשלם על איכות" מסביר אשכנזי. לצד היציבות מעוררת ההשתאות הזאת, ניכר שהקושי לנהל מסעדה בימינו לא פסח על אשכנזי, הוא מודה בפה מלא שהמציאות לא קלה והיא רק הולכת ומחמירה ככל שעובר הזמן: "הכל יותר קשה עכשיו. אבל אנחנו ממשיכים לעבוד. אין ספק שהרווח שלנו הצטמצם עם השנים וכיום הוא מצומצם מאוד, אבל אנחנו מקווים לשינוי. אנחנו לא יכולים להעלות מחירים מול הלקוחות שלנו ולכן, אנחנו מרוויחים פחות".

NG נווה צדק (צילום: גיל אבירם מגזין האוכל) חוויה של סטייק מעולה ויין טוב. NG (צילום: גיל אבירם)

לשאלה איך הוא בכל זאת, למרות הקשיים מצליח לקום בכל יום עם התשוקה להאכיל לקוחות, עונה אשכנזי בלי למצמצץ: "החוויה של להגיש סטייק מעולה עם יין טוב היא חוויה שמדברת בעד עצמה. אני רוצה לשמר את החוויה הזאת וכל עוד אני מצליח, אני ממשיך להגיש סטייק מעולה, להחזיק את העסק שלי ולשמח את מי שמגיע לאכול כאן גם עוד שנים קדימה".

NG - אחד העם 6, נווה צדק, תל אביב 053-9442896

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?