נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 מנה מסובבת ראשים. נתח בטוקופיה (צילום: באדיבות המקום)

מסעדה שבשנה הבאה תחגוג 20 שנות קיום זה לא מובן מאליו, מה גם שהיא ממוקמת בנס ציונה שזו עיר בכלל לא טריוויאלית למסעדות ותיקות, למרות שהיא התפתחה קולינארית בצורה די מרשימה בשנים האחרונות. ביקרתי בעברי בטוקופיה, מסעדת שף כשרה הקרויה על שם עיירה בצ'ילה ובזכרוני נחרטו המנות שאכלתי אז כיוון שכאן נכנס התפקיד של טוקופיה - היא משאירה רושם, רושם טוב, אחד כזה שייקח לכם הרבה זמן לשכוח, רושם שאיתו תרוצו לספר לחברה, תעלו תמונה לאינסטוש ובעיקר תצאו מרוצים מארוחת שף נהדרת עם מנות צבעוניות, חומרי גלם איכותיים, אווירה רומנטית ומוקפדת, שירות ללא דופי וקינוחי פרווה שמנפצים סטיגמות ומוכיחים שאפשר גם אחרת. אז לאחר 4 שנות היעדרות - חזרתי לטעום ולא אחכה 4 שנים נוספות. אגיע לפעם הבאה הרבה יותר מהר.

התחלנו את הערב בניצוחו של השף האלמותי ,קובי דלל, בהרמת כוסית לחיים עם שני קוקטיילים מרשימים, פירותיים וטעימים מאוד - מוחיטו אננס וקוקטייל אפרסק נהדר. לאחר מכן התכבדנו בירדן סובניון בלאן - עדין מאוד ומתקתק במידה, דבר שרק גירה את החך והרים לנו את הערב, הבקבוק נשאר לידנו ודאג למצב רוח מעולה שהשלים לאוכל המשגע. קיבלנו 3 מנות ראשונות, גדולות יחסית, צבעוניות מאוד ומהודרות, כאילו הצלחת קוראת לך לבוא ולחסל אותה: ראשון נחת על השולחן סביצ'ה סלמון נהדר עם ירקות צבעוניים - נראה ממש כמו ציור של סלבדור דאלי על הצלחת והטעם פרשי בטירוף - מנת פתיחה קלאסית ומרעננת שנותנת חשק לעוד.
מנה נוספת הייתה קרפצ'יו סינטה בשמן זית ולימון עם קונפי שום, פטריות פורטובלו וקוויאר בלסמי - גם פה המנה קלילה ונעימה - הסינטה מתפקדת נהדר כקרפצ'יו והנתחים היו מעולים, הקונפי מהפנט וזו מנה נהדרת לחלוק כזוג. קובי השף טען ש"מסעדן הוא אחד שצריך לחיות את מה שהוא עושה בכל רמ"ח איבריו". צריך לעשות הכל מהכל וחייב להכיל המון סוגי אנשים ולדעת לגעת באנשים ואין ספק שזה בא לידי ביטוי במנות שלו.
את החלק הראשון השלמנו עם מנת הקריספי רול המקסיקני, במילוי פרגית וירקות קלויים - מנה מתקתקה וטעימה, קראנצ'ית וממכרת שנראית כמו סושי ענק. הטיפ שלי הוא להכניס את כל חתיכת הרול לפה בבת אחת ללא היסוס, ואז כל הטעמים נפתחים בפה בצורה מושלמת.

החלום נמשך
במנות העיקריות החלטנו לרקוד על שתי חתונות ולטעום גם את עולם הים וגם את עולם הבשר. מנת הדג שהגיעה הייתה פילה דניס בטאבון , על פסטה טאליוליני שחורה עם שמן זית. טעם הטאבון ניכר בדג ומרים את המנה למחוזות אחרים. הפסטה נהדרת לא פחות ומחמיאה במיוחד לקראסט של הדג - בהחלט מנה מומלצת שעשויה נכון ומלאה במחשבה. המנה העיקרית הבאה מגרה רק מלשמוע את צליל התססססס שיוצא מהמטבח. כמו שמלצרים יוצאים עם סופלה ו"מזל טוב" כך גם במקרה זה – זו מנה מסובבת ראשים של 250 גרם אנטריקוט מיושן, במידת עשייה מדויקת ורוטב צ'ימיצ'ורי לאיזון השומניות לצידו. הבשר היה משולם והוא מגיע מקיבוץ יגור – אחד המקומות המשובחים בארץ לקניית בשר. האנטריקוט ממש החליק בגרון וכארגנטינאי, אני אומר לכם, אחד הנתחים הטובים שאכלתי.

ולקינוח
אם אתם רוצים שואו וקינוח מפוצץ בשוקולד, אתם יותר ממוזמנים לקחת את "כדור ההפתעה" – בהחלט מנה נהדרת שמשאירה אותך עם טעם מעולה ומתוק בפה. בנוסף אני מאוד ממליץ לנסות את הבאונטי שהוא יותר צנוע, אך בעיניי אף טעים יותר - מעין עוגה עם נגיעות קוקוס נהדרות ושוקולד, מאוד בדומה לחטיף המפורסם. פינת הקינוחים של המסעדה בהחלט מעידה שיש הרבה מה לעשות עם עולם קינוחי הפרווה או כמו שקובי השף אמר- " אל תעשה משהו שהוא כמו" ואני לגמרי מסכים. כל קינוח כאן עומד כאינדיבידואל, לא דומה לשום דבר אחר באף מקום אחר וזה מה שיפה כאן.

 לר תרגישו שזה פרווה. כדורי טראפלס של טוקופיה (צילום: באדיבות המקום)

חשוב לציין שניתן לעשות בטוקופיה גם אירועים וישנו גם חדר פרטי מהודר ומפואר. בנוסף ישנן עסקיות צוהריים וערב משתלמות מאוד וגם תפריט ילדים. עסקיות הצוהריים מוגשות מדי יום בין השעות 17:00 - 12:00, וביום שישי החל מ-12:00 ועד שעה לפני כניסת השבת. גם בערב אפשר ליהנות כאן מעסקית שכוללת מנת פתיחה, מנה ראשונה ומנה עיקרית - במחיר המנה העיקרית. את עסקיות הערב מגישים החל מ-17:00 ועד אחרון הלקוחות.

כל מה שנותר לי הוא רק לאחל עוד 20 שנה מוצלחות למסעדה המופתית הזו שכל ביקור בה פשוט נרשם לטובה. לכו על זה.

טוקופיה - המזמרה 11, נס ציונה, 053-9442872

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טוקופיה בנס ציונה
053-9415906

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא