נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המזון, ובעיקר הזמן שמוקדש לארוחות, תופסים בתרבות הסינית מקום מאוד מרכזי בחיי היום-יום. כל מי שפגש סינים למטרת עסקים יודע כי הארוחה היא הזמן שבו בוחנים הסינים את השותפות ואת השותף הפוטנציאלי. הארוחה תהיה תמיד גדולה מאוד ובעלת עושר של מנות וכמויות (וכמובן אלכוהול סיני אשר מעט מורכב לטעם המערבי). בחלק גדול מן הארוחות האוכל מוגש לשולחן ללא סדר מנות; הסועדים מקבלים קערה אישית והמנות מונחות כאמור במרכז השולחן (לא יעלה על הדעת להזמין מנה אישית), הארוחה יכולה להימשך אף מספר שעות.

ישנו שימוש רחב בפחמימות כגון אורז ואטריות (יחד עם הבשר, המאפים והמטוגנים), שכן פחמימות הן מזון הבסיס בסין (בשונה מהחלבון, שהוא המרכיב העיקרי במנות המטבח האירופאי). במנות המטבח הסיני תמיד ישנו דגש רב על עיצוב המנה דרך שימוש בצבעים, צורות, עיצובים, משחק של איזון בין חום לקור, טעמים וריחות ותפאורה.

על מנת שנמקם את עצמנו היסטורית וגיאוגרפית, טאיפיי היא בירת טאיוואן. מעמדה של הרפובליקה הסינית, טאיוואן, מורכב. בפועל זוהי מדינה עצמאית, אולם היא מעולם לא הכריזה על עצמאות ואינה מוכרת כמדינה עצמאית על ידי הקהילה הבינלאומית. לאחרונה מתנהל ויכוח ער בנוגע להכרזת עצמאות רשמית.
 

 
עצמאות קולינרית
מסעדת טאיפיי נמצאת במושבה הגרמנית בחיפה, ממש בטבורם של הגנים הבאהאיים ואזור התיירת המתפתח והמתחדש של חיפה. המסעדה מציעה שפע של מנות בסגנון סיני ואסייתי ומתאימה מאוד לאירועי משפחות, מפגשים חברתיים ולאוהבי האוכל הסיני (במסעדה גם שני חדריVIP  ותפריט אטרקטיבי מותאם).

בעלי המסעדה, האחים וואנג בעלי ניסיון רב שנים בתחום המסעדות הסיניות בישראל, ומכירים הן את הטעם והחיך הישראלי והן את השינויים והחידושים במטבח הסיני והאסיאתי (עוד נגיע לזה בקינוח). במסעדה תפאורה סינית מסורתית וצוות אסיאתי ההופך את החוויה למאוד אותנטית ונעימה.

סיני עד הבית
לאחרונה השיקה המסעדה שירות משלוחים בחיפה. מעבר לכך שהמחירים שווים לכל נפש, המגוון הוא עצום ואפשר למצוא בו מנות לצמחונים, בשרים, מנות קלות ומנות גדולות ומורכבות. דבר נוסף שנכנס לתפריט הוא שימוש רחב בקוקוס כנהוג במטבחים של דרום מזרח אסיה; חלב הקוקוס משמש ברוטב וציר בישול במנות רבות ומוסיף טעם, מרקם ועומק למנות.

התחלנו כמיטב המסורת עם מרקים.  בחרנו במרק קוקוס עם שרימפס, מרק האופייני למטבח דרום תאילנד, בו יש שימוש רחב בקוקוס ותבלינים חריפים, המרק מכיל גם למון גראס, גלנגל ותיבול תאילנדי מסורתי. המרקם של המרק מאוד מרוכז ובעל טעמים חזקים שנשארים. מרק מצוין לפתיחה של ארוחה אסיאתית. המרק השני היה מרק וון טון קלאסי, אותו המרק שכולנו מכירים עם טעמים עדינים והרבה ירקות ופטריות בפנים.

עם המרק הזמנו את האגרול המסורתי; ההבדל הגדול הוא שאת האגרול עושים במקום, כך שהוא יוצא חם ופריך מהמטבח וזה למעשה כל הרעיון ומה שעושה את ההבדל באגרול.

מנגל סיני
לעיקריות הגיעו ראשית כמיטב המסורת פלטות חימום (מנגלים סינים) ומיד אחריהם הגיע מנת האורז עם ירקות המסורתית, חיש מהר התמלאו הפלטות במנות נוספות. המנה המסורתית של אזור ביג'ינג (במנות האווז מכונה פקינג) היא שוק אווז ברוטב דבש ושום. שוק האווז מאוד שומני אך יחד עם זאת עסיסי ומעט שונה מהמאכלים הקלאסיים המוגשים בישראל. שותפי לארוחה מצאו הרבה עניין במנה וחיסלו אותה חיש מהר.

יחד איתה הגיע עוף צ'אנג מאי קריספי, כשמו כן הוא - מעט חריף וקריספי מאוד, מנה מצוינת שמתאימה לילדים (שניצלונים תאילנדים). לקינוח קיבלנו המלצה חמה מהמלצרית על פניני זהב - מנה של וופל שנעשה בתבנית מיוחדת היוצרת צורה של תבנית ביצים, עליו שלושה כדורי גלידה ולידם פניני הזהב, שהם בעצם כדורי קוקוס מטוגנים בעלי טעם אלוהי וסיומת מעולה לארוחה טובה ונעימה.

מה אכלנו?
מרק וון טון – 24 ₪
מרק קוקוס עם שרימפס – 28 ₪
שוק אווז ברוטב דבש ושום – 68 ₪
עוף צ'אנג מאי קריספי -  58 ₪
פניני זהב על וואפל סיני – 30 ₪
סיכום חשבון: 208 ש"ח לשני סועדים, מחיר שווה לכל נפש

טאיפיי, שדרות בן גוריון 59, חיפה. 053-8093282

 

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי