נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

החופש הגדול - לא לילדים בלבד. חודשי יולי אוגוסט תמיד מעלים על פנינו חיוך חולמני. הנה הקיץ, במלוא הדרו וטמפרטורו (מלשון 40 מעלות בצל). אנחנו מבלים יותר, יוצאים יותר מהבית ומטיילים יותר. ובכלל באופן כללי - נהנים יותר. לפי מחקרים, ולפי ההרגשה בכיס, אנחנו גם מבזבזים יותר, אבל את זה נשאיר לתוכניות הכלכלה, כי אנחנו באנו ליהנות.

מתי בפעם האחרונה ישבתם בתל אביב והרגשתם איטליה?
כיכר רבין פינת כיכר פירנצה; בחוץ היה כבד מאוד ולח, לח מאוד, ולמרות החום והלחות באחד מערבי אמצע השבוע אנחנו מגיעים למסעדת גוסטו. "בית של אוכל איטלקי" מודיע אתר הבית של המסעדה.

שלט רחוב בשדרות חן פינת רחוב פרישמן קורא לעוברי האורח ללכת לצפות בסרט על איימי וויינהאוס בקולנוע, ולא רחוק משם ומתחת לשלט קוראת לנו מסעדת גוסטו. השולחנות עטופים במפות משובצות ותמונות דיוקן מעוטרות של בעלי המקום (בסגנון הסנדק) פזורות ככה באמצע הרחוב, על עמודי הבניין בו נראה שמתקיימים יחסי אהבה בין דייריו לריחות המדהימים שעולים מן המסעדה ומטפסים אל כל הקומות.

את פנינו מקבלת שיאן, משורש שיא. ואם תשאלו אותה מאיפה השם תשתעשעו לשמוע שהוריה חשבו הכי רחוק שאפשר ובלידתה העניקו לה שם מחייב, כזה שנועד לשבור שיאים. והיא שברה אחד כזה שקשור לילדים וחגורות שחורות אי שם בגיל 12. בדרך לשולחן הפינתי שמשקיף על כיכר רבין מספרת לנו שיאן על ההיסטוריה של המקום, על איך זה התחיל מפיצרייה קטנה של אמה שעבדה על משלוחים בלבד, ואז למסעדה איטלקית שהגו ופתחו הוריה, הגרושים הכי שותפים שיכולים להיות. בכנות, הדברים של שיאן גרמו לי להרגיש שזה באמת בית. ועוד איטלקי.

המרענן הרשמי של הקיץ
פותחים בבקבוק יין גווירצטראמינר מיקב "פפאפנהיים" (92 ₪). בהמלצתה של שיאן הגיעו אל שולחננו מנה ראשונה של סלק קריר ומרענן בליווי עלי בייבי, אגוזים מתובלים וגבינת פטה ברוטב ויניגרט בלסמי (39 ₪), מנה שהוכתרה על ידי עבדכם הנאמן כמרעננת הרשמית של הקיץ. לצד הסלק הגיע לחם הבית (14 ₪) בליווי רוטב יוסי (שמן זית, עגבניות, שום, כוסברה וסוד קטן ושמור). מיותר לציין שהצלחות חזרו מהשולחן לעמדת הצלחות, על השטיפה היה אפשר לוותר בגלל שאת סוף מנת הסלק מנגבים עם הלחם, כי ככה צריך.

לעיקריות, גם הן בהמלצתה של שיאן, הזמנו וחלקנו רביולי ריקוטה ופקאן (64 ₪) ברוטב שמנת, עגבניות מיובשות, עגבניות שרי ופטריות, ומעל הכל מפוזרת גבינת פרמז'ן, בנוסף לפיצה אנטיפסטי (58/78 ₪) המגיעה עם חציל, בטטה, זוקיני וגמבה. טריות – טריות – טריות. זה המסר אותו החיך שלי מעוניין להעביר לכם. בין לבין אנחנו מגלים עוד ועוד על היסטוריית המקום, שקיים 8 שנים, כאשר מתוכן 6 שנים כמסעדת גוסטו, איטלקית שצברה מוניטין כמו מאפייה משפחתית איטלקית.

לקינוח, כהמשך ישיר למרעננת הרשמית מהמנה הראשונה, הזמנו עוגת גבינה קרה עם דובדבני אמרנה ומסביב קולי דובדבנים שנחה על תחתית קריספית. מעדן מרענן לסוף יום חם ולח.
פיצה אנטיפסטי בגוסטו
רגע לפני שמסיימים שיאן מספרת לנו שלקוחות המסעדה נהנים מהסדר חניה בחניון גן העיר הסמוך ב-15 ₪ בלבד (בין 16:00-04:00 ובשישי שבת בין 11:00-04:00). אפרופו מבצעים, בערב יש תפריט אלכוהול מוזל ופיצה אישית קלאסית 1+1.

אז על אף החום, הלחות, הפקקים והלחץ היומיומי, הקיץ כאן ובאנו ליהנות. ואם אפשר אז שיהיה במסעדה שהיא בית. איטלקי. תיהנו!

חשבון בבקשה
בקבוק יין – 92 ₪
לחם הבית – 14 ₪
סלק – 39 ₪
רביולי ריקוטה פקאן – 64 ₪
פיצה אנטיפסטי – 78 ₪
עוגת גבינה – 42 ₪
סה"כ – 329 ₪ לשניים

גוסטו, שדרות חן 59, תל אביב. 053-9367725

* הכותב ביקר כאורח המסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גוסטו  בתל אביב
053-9367725

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
להתאהב כמו איטלקי
פאר והדר בהוד השרון: מסעדת מדיסון
האיטלקיה השמחה
NG מציגה: ארוחת פליאו
צ'ק אין של אחרי מלחמה
צ'ק אין של אחרי מלחמה
נשף אבראג'
בוקר טוב, כבר ערב
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?