נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בואו נשחק את משחק האסוציאציות. המילה דרבי, מה היא מעלה אצלכם? אצלי היא מסמלת עוצמה, אמוציות, פוליטיקה, אידיאולוגיה, יריבות, מסורת, דגים. כן, דגים.

חובבות וחובבי הכדורגל ברחבי העולם עוצרים נשימתם רגע לפני תחילת הדרבי העירוני שלהם וחווים קשת רגשות עוצמתית. האמוציות גומעות קילומטרים על כר הדשא, הפוליטיקה בחדרי ההלבשה נעה בין השמאל לימין, האידיאולוגיה תנצח תמיד, היריבות שומרת עלינו צעירים והמסורת נמשכת ונמשכת. והדגים – הדגים בדרבי.
ולמה ההקדמה הזו? תקראו שוב את האסוציאציות שציינתי לעיל, תשננו אותן וקפצו לדרבי בר בנמל, הסניף שנולד רק לפני חצי שנה וכבר אימץ לחיקו את מסורת הרשת.

גלים על פני המים ושקט של שמיים
לאורך טיילת דק העץ של נמל תל אביב המחודש והמתחדש, ניתן למצוא עשרות מסעדות, בתי קפה, חנויות בגדים, תערוכות ואינסוף אטרקציות לכל מבקר. בחלקו הצפוני של הנמל נמצאים מרבית המוסדות הוותיקים, ולצד כל אלו נמצא הסניף הרביעי של רשת מסעדות הדגים דרבי בר. דק העץ מטיילת הנמל ממשיך לתוך המרפסת הענקית של המקום, ועליו מונחים בסדר מופתי כסאות עץ במבוק בצבעי כחול לבן, סטייל טברנה יוונית עם נגיעות של צבעי הדגל. גאווה ישראלית.

שבת, צהריים, תחילתו הרשמית של האביב, מזג אוויר מושלם, מרפסת מקורה (שבחודשי הקיץ תיפתח) נושקת לים, מארחת מחייכת מכניסה אותנו פנימה ומפנקת אותנו בשולחן הכי קרוב למים (אל דאגה, לא נרטבים פה). מוסיקה מגוונת שמשתלבת עם צלילי הים, קצת לפני השקיעה, והבילוי בדרבי בר עוד יתברר כקינוח מושלם לסופ"ש שמשי, חמים ומהנה.

2 חצאי קרלסברג מהחבית (32 ₪ כ"א) שמצטלמים טוב עם השקיעה ואנחנו על הגל. פלטת סלטים מונחת על השולחן (40 ₪ לסועד שלא מזמין מנה עיקרית) - עשירה, טרייה במיוחד, טעימה ועוד שאר ירקות. ומה היה שם? חציל מצופה מטוגן, סלק מרוקאי, כרובית מטוגנת מושלמת, סלט ערבי, ממרח איקרה, סלט כרוב וירק, בטטה, טחינה ולחם הבית, לא פיתות או לאפות, לחם. לא עוד מסעדת דגים טיפוסית. זה המוטו של מייסדי הרשת.

סלטים בדרבי בר דגים

לאכול דגים ולהרגיש דייג
בין ביס לביס, בני הבעלים ומייסד הרשת מתיישב איתנו, רגע לפני שיספר לנו על המסעדה ועל הרשת, הוא מבקש מאיתנו לעצור את מרתון הסלטים בעיצומו ולהתלוות אליו לסיבוב בפנים כי איך אפשר להיכנס למסעדה בלי להיכנס פנימה?
ההשראה: מחסן דייגים – הגרסה המודרנית. רצפת בטון, רשתות שהוסבו למחיצות הפרדה, עבודות עץ להשלמת האווירה ובר משקאות ענק ומרושת. דלת הכניסה לשירותים בהשראת דלת הכניסה לקבינת הקפטן בספינת הדייג, מפות ים ישנות מעטרות את קיר המסעדה, כמו גם את התפריט.

לדרבי חוקים משלו
בני ממשיך את הסיור למטבח ומסביר על החשיבה, על הדרך, על החזון, על ההקפדה שבפרטים הכי קטנים, טריות המזון, חומרי הגלם, וככה בני וערן שותפו ממסעדת דרבי בר גרמו לי להבין איך הם מחזיקים מסעדות דגים כבר 16 שנים.

מבלי לחשוב הרבה אנו בוחרים בפילה דניס (105 ₪) ובפילה מוסר (99 ₪). מידת העשייה המדויקת עזרה לנו להשיל את עורו של הדג כאילו היה מוכן לעבור למתכונת קיץ. אסכם זאת כך, כמו בסלטים כך גם בדגים, הטריות מורגשת בכל טעימה, התיבול המדויק משאיר את הדג מבלי לפגוע בגרגר מאפייניו הטעימים והריחניים. את הדג תוכלו להזמין בצורתו השלמה או מפולט, על האש או בתנור.

>> להזמנת שולחן במסעדת דרבי בר דגים

קינוח? ברור!
מה שטוב בארוחת דגים זה שלא משנה כמה תעמיסו, עדיין היא מאוד קלילה, וכזו שתמיד משאירה מקום לקינוחים. אז קרם ברולה לצד ריבת פירות יער (40 ₪), 2 כוסות אספרסו (10 ₪ כ"א) ותנו להתחיל להתכונן לשבוע שמתחיל אחרי כל הטוב הזה.

חשבון בבקשה:
2 חצאי קרלסברג - 64 ₪
פלטת סלטים - מוגשת עם המנה העיקרית
מוסר ים - 99 ₪
דניס - 105 ₪
קרם ברולה - 40 ₪
2 אספרסו - 20 ₪
סה"כ 328 ₪ כולל נוף מושלם לים

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
להתאהב כמו איטלקי
פאר והדר בהוד השרון: מסעדת מדיסון
הכי בית איטלקי: מסעדת גוסטו
האיטלקיה השמחה
NG מציגה: ארוחת פליאו
צ'ק אין של אחרי מלחמה
צ'ק אין של אחרי מלחמה
נשף אבראג'
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר