נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תל אביב אאוט, שוק הפשפשים אין
טרנדים באים והולכים, מגמות משתנות עוד לפני שנספיק למצמץ, אבל יש מקומות שנולדו כדי להישאר. כאלה הם שווקי הפשפשים בארץ ובעולם, אחרת לכו תסבירו איך כל מה שאתם זורקים לרחוב מוצא עצמו חזרה בשוק הפשפשים הקרוב לביתכם. כשמו כן הוא, שוק הפשפשים מביא איתו חנויות רהיטים ישנים שחודשו, גלריות, פרטי אמנות ובגדי וינטאג', והכל במחירים מתחדשים שרק מחכים שתתמקחו עליהם ותרוויחו את מכונת התפירה הישנה/מחודשת במחיר שווה לכל כיס (עמוק).

חנויות הוינטאג', הגלריות, הצבעים, הססגוניות, המציאות והסוחרים הממולחים מושכים אליהם תיירים מכל העולם, ובמקום בו הקניות חוגגות הרגליים מחפשות מנוחה והבטן מחפשת לאכול ולשתות. כך הפך שוק הפשפשים ביפו למוקד עלייה לרגל לכל הברים השכונתיים, המסעדות המגניבות, אוכל רחוב, אלכוהול משובח ומה לא? רק תבואו, שוק פה.

פארוק, פתח ת'תריס
וכך הגענו במוצ"ש לביסטרו החדש  שנולד לפני כחודשיים - פארוק בשוק שמו, שקבע את מיקומו בפשפשים ועושה קולות של ביסטרו כזה שכאן כדי להישאר.

הביסטרו בן החודשיים שאב את השם, איך לא, מסרטי הבורקס הישראלים שחלקם הצטלמו בשוק ובסביבתו, ובהשראת התריס של פארוק, הלא הוא יוסף שילוח זכרו לברכה. בשעות הערב, רגע אחרי שהגלריות השכנות סוגרות והתריסים מוגפים מטה, צצים להם על גבי התריסים ציורי גרפיטי אמנותיים מעשה ידי אמנים מהארץ ומהעולם ומשתלבים בקסם אופייני לפינות הישיבה, הספות ושולחנות הבר הפזורים בסמטה. צעירים, היפסטרים, תיירים ומבוגרים ממלאים את הביסטרו ומוסיקה בוקעת עד נענוע הגוף על הכיסא.

השילוש הקדוש: מוסיקה, אלכוהול ואוכל טוב
שני פינוקי צ'ייסר, לימונדה וערק בזוקה קפואים לשולחן לפתיחת הערב - ויאללה שוק. מיד אנחנו מזמינים בקבוק סטלה (29 ₪) וקרלסברג מהחבית (28 ₪) לפתיחה, וכראוי לביסטרו התפריט עשיר ומקשה עלינו בבחירת המנות, אך למוצ"ש קליל מתאים אוכל קייצי.

אנחנו מזמינים לאפה בליווי טפנד זעתר הום-מייד וזיתים (16 ₪), סביצ'ה דג ים ובורי, עשיר בירק וצנובר על מצע לאבנה (36 ₪) ורביולי גבינת עזים נח על סלק חם, עלי מנגולד ולוביה (49 ₪). הרשו לי לפרגן לחומרי הגלם הטריים והחשיבה היצירתית של המנות.

יוני, מבעלי המקום, איש חיי הלילה והקולינריה התל אביבית שמפנק את האורחים בלי סוף בצ'ייסרים ויחס אישי, מספר לנו על התפריט, עליו אחראית אושיית המסעדות אמילי גולדברג - יועצת קולינרית ולשעבר בעלת מסעדת "מונטיפיורי שבע", שפית צעירה שסללה את דרכה דרך המסעדות והשפים הטובים. ב"פארוק בשוק" חשבה אמילי על תפריט עשיר אך קליל, ומילאה אותו בכל טוב כדוגמת ארוחות בוקר עשירות לסופי השבוע העמוסים, פירות ים מפנקי-חיך ומנות בשר כשבראשן "מסחאן" – פיתה מלאה עוף מפורק, בצל בסומק, עלי ראשד וטחינה (42 ₪). את זה שמרתי לביקור הבא.

סיבוב נוסף של סטלה וקרלסברג ואנחנו מסתכלים סביב, מקשקשים ובוחנים את הסביבה ונהנים מהנוף גדוש המבלים בפארוק ושכניו. המון סיפורים עולים להם בין האנשים, ופה ושם עוד שומעים אנשים שמדברים על המלחמה שעוררה את הדיון אודות דו הקיום בערי ישראל המעורבות בואכה יפו. אז שלא יבלבלו לכם את השכל שם בתקשורת, דו הקיום חי ובועט ומתחם שוק הפשפשים בליבה של העיר המדהימה הזו שוקק חיים ואנשים מכל הדתות, מכל הלאומים ומכל המדינות. אז צאו תבלו, תאכלו ותשתו כי זה המתכון לשלום וכוח עם נגיעות של אושר והנאה. בואו לשוק ובין גלריה לסוחר רהיטים תעצרו בפארוק בשוק, תאכלו תשתו.

בדרך החוצה לשגרה השבועית עוצרים לסמול טוק עם יוני שמספר לנו על תוכניות לעתיד ועל ההופעות בשישי צהריים, והתפריט שעוד יגדל ויוסיף עוד כמה קילוגרמים של מעדנים מעשה ידיה של אמילי.

>> להזמנת שולחן במסעדת פארוק בשוק

חשבון בבקשה
2 סטלה – 58 ₪
2 קרלסברג – 56 ₪
לאפה טפנד זיתים – 16 ₪
סביצ'ה דג ים – 36 ₪
רביולי גבינת עזים – 49 ₪
סה"כ – 215 ₪
ונשאר עודף למכונת התפירה הישנה

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
להתאהב כמו איטלקי
פאר והדר בהוד השרון: מסעדת מדיסון
הכי בית איטלקי: מסעדת גוסטו
האיטלקיה השמחה
NG מציגה: ארוחת פליאו
צ'ק אין של אחרי מלחמה
צ'ק אין של אחרי מלחמה
נשף אבראג'
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר