נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היה היה
בשנים האחרונות אנו חשופים יותר ויותר לנשא הטבעונות והצמחונות ולמלחמות שבין הקהילה הטבעונית-צמחונית לבין קהילת אוהבי הבשר, כשאלה חולקים על אלה וכולנו מתעלמים מעובדה מאוד חשובה, כולנו אוהבי חיות על כל צורותיהן. אנחנו אוהבים גם טרנדים, על כל צורותיהם.

לידיעת הצמחונים והטבעונים, ההיסטוריה מספרת שבמשך יותר מ-2 מיליון שנים חיו בני האדם כציידים וניזונו משלל הציד והליקוט. עיקר תזונתו של האדם הקדמון התבססה על בשר אדום ועל ירקות ופירות שלוקטו. וכך במשך מיליוני שנים ניזונו בני האדם, לפחות עד התקופה החקלאית, התקופה שבה התחלנו לגדל ולעבד את המזון שאנו צורכים כיום, עתיר הסוכר והמלח.
לאחרונה נשמעים יותר ויותר קולות אודות תזונת האדם הקדמון והולך ומתפתח לו טרנד קולינרי חדש-ישן או שפרה-היסטורי יהיה מדויק יותר לומר. "תזונה פליאוליתית" (תזונת האדם הקדמון) – תזונה עתירת בשר, שומן רווי, חלבונים מן החי, ירקות ופירות. גילוי נאות: הכותב הוא חובב בשר שאינו מרגיש צורך להתנצל על סטייק טוב או דג משובח.

בשר זה טעים
וכך מצאנו עצמנו מחפשים חניה סיבוב אחר סיבוב בסמטאות נווה צדק הציורית והקולינרית שמתעדכנת ומתחדשת כשפנינו למסעדת NG בר בשר, אשר הפכה לאורך 12 השנים האחרונות למוסד קולינרי עם התמחות על בכל הקשור לבשר. וכיאה למוסד שכזה טרנדים בשריים סטייל הפליאו לבטח יצאו מכאן. איך אמרו בתיאבון לפני 2 מיליון שנים?

תופסים 2 מושבים על הבר, קרוב למרכז העניינים ב-NG. טלי הברמנית-מלצרית ושותפה לבר מברכים לשלום ומספרים לנו על בירות הבוטיק ויינות משובחים שבתפריט: בהמלצתם חצי ליטר של בירה ג'מס הישר מהמבשלת בפתח תקווה ויין אדום מרלו, ושניהם מוגשים לנו וגיורא הבעלים מגיע לספר לנו מאיפה נולד רעיון הפליאו. עוד נחזור לזה.

בימי שני באופן מסורתי מוגש ב-NG תפריט פליאו (370 ₪ לזוג) - ארוחה המורכבת משש מנות בשר בדרגות עשייה שונות ובליווי הפתעות משתנות.

וכך התחלנו עם טרטר כנעני – חלקי פנים (לב ושייטל) של טלה בליווי עגבניות וטחינה שעליכם לערבב ולאכול. אודה ואומר שבנגיסות הראשונות התחושה היא שונה, מסקרנת ועל גבול המאתגרת. ואם ככה זה מתחיל מה צופן העתיד? ספוילר: הולך ומשתפר מביס לביס וממנה למנה.

לצד הטרטר הוגשה באלגנטיות ליידי סינטה. על גבי צלחת רותחת הונחו רצועות סינטה שנצרבו מול עינינו בדיוק במידה שרצינו (מיותר לציין מדיום, נכון?) וכמסדר מתוכנן ומתוזמן כמו מסדר חיל האוויר במפגן יום העצמאות הוגשו יתר המנות בזו אחר זו, וביניהן: ראמפ סטייק, צלעות טלה מונחות על גבעת עשבים ירוקים וקצוצים, ברווז מתובל בפפריקה ספרדית ובליווי תפו"א, אסאדו מעושן (וול דאן לשם שינוי). גם בנפרד וגם לחוד, חוש הטעם עולה לגבהים חדשים ממנה למנה, מביס לביס. טריות ואיכות חומרי הגלם מורגשים היטב בכל מפגש שבין הנתח לבין חוש הטעם והריח וקשה לפספס ש-NG בנווה צדק יודעת להתנהג לבשר בהתאם.
מסעדת NG. צילום: אסף בן ארי
קינוח של פעם
באופן די מפתיע (שומעים את הציניות?) הקינוח היה מבוסס על פירות, לאור העובדה שהאדם הקדמון ליקט את הירקות והפירות. כאן הגדילו לעשות והתאימו את הקינוח לרוח התקופה אבל עם טוויסט קליל – סורבה סלט פירות, רענן וקליל.
גיורא מספר על יותר ויותר קהילות "פליאו" שנוצרות בשנים האחרונות ומפיצות את הבשורה - מספורטאים שמאמצים את הפליאו לאורח חיים בריא ואורגני יותר ועד חובבי בשר מסוקרנים. יש האומרים שטרום עידן החקלאות אמנם חיינו פחות אבל גם לא דאגנו מכולסטרול, שומן או סוכרת הודות לתזונת הפליאו. שיהיה בתיאבון.

חשבון בבקשה
ארוחת פליאו לזוג – 370 ₪
אלכוהול במחירים משתנים על הבר

NG, אחד העם 6, נווה צדק, תל אביב. טלפון: 053-9442896

תמונה חיצונית ותמונה בראש העמוד: דן פרץ

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
להתאהב כמו איטלקי
פאר והדר בהוד השרון: מסעדת מדיסון
הכי בית איטלקי: מסעדת גוסטו
האיטלקיה השמחה
צ'ק אין של אחרי מלחמה
צ'ק אין של אחרי מלחמה
נשף אבראג'
בוקר טוב, כבר ערב
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר