נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא נראה לי שקיימת עיר במדינת ישראל ללא רחוב רוטשילד, על שם הברון אדמונד-דה רוטשילד שתרם ובנה אינספור מקומות בישראל כדוגמת ראשון לציון, פתח תקווה וזיכרון יעקב; אך בתל אביב, הרחוב, או יותר נכון - השדרה - מקבלת משמעות אחרת. שדרות רוטשילד הוא אחד המקומות הכי אקלקטיים בתל אביב. לצד המכוניות וזוגות האופניים יש בתי קפה קטנים, משרדי פרסום, זוגות עם כלבים ובאמצע ישנו מלון בוטיק קטן ואיכותי ולרגליו ביסטרו מלון רוטשילד.

הביסטרו פתוח לאורך כל שעות היום, ובהתאם לכך גם מתחלפים להם התפריטים. ישנו תפריט בוקר, צהריים וערב, כאשר בערב הנרות דולקים על השולחנות בחוץ והבר שעומד לו בחוץ שוקק חיים וצבעוני. פסטורליה פריזאית במיטבה וזה עוד לפני שבכלל נכנסו לתוך המסעדה עצמה.

המסעדה מחולקת לשני אגפים מהממים ביופיים, מעוצבים היטב בעזרת תאורה מיוחדת ושולחנות וכורסאות אינטימיים, אשר נותנים מראה אירופאי נינוח. הפלייליסט של המסעדה היה מעולה והוסיף לאווירה הטובה במקום. זו מסעדה שבהחלט ניתן לבלות בה ערב רומנטי, אך גם מפגש חברים לעבודה או סתם בילוי משפחתי מאידך. המלצרית עם חיוך נדיב כשל הברון ניגשה אלינו והנה התחלנו בארוחה.

על חשבון הברון
הערב החל עם שתי מנות ראשונות אורגניות, כאשר על הערב מנצח שף צ'יליאני מחויך ומוכשר בשם מאוריציו. מנה אחת היתה סשימי גרבלקס-סלמון בטכניקה ייחודית, שמן פיקואל, שומשום שחור, עלי שומר וצ’ילי חריף. מומלץ לא לפחד מהצ'ילי, כי הוא מוסיף מאוד לטעמים של הסלמון. החתיכות  דקיקות ומאוזנות ומסודרות כחיילים על הצלחת והטעם נהדר.
סשימי סלמון. צילום: ניר מאולבוגט
המנה השנייה היא בעלת שם המפתח ציפיות ונקראת "תאוות תפוחי אדמה". תפוחי אדמה ויליוט סגולים ותפוחי אדמה דזירה, ביצה עלומה, שמנת עירית ובוטרגה (קוויאר). מנה שעל פי מרכביה נשמעת פולנית הארד קור, אך בפועל מדובר במנת תאווה מושלמת. המנה ציורית ויפה עד כדי שאתה מתלבט אם כדאי להרוס אותה עם מזלג. הביצה העלומה המסתתרת לה מאחורי השמנת משתלבת נהדר עם תפוחי האדמה והבוטרגה, והכל יוצר ביחד קשת ממכרת של טעמים שבסופה של המנה משאירה אותך עם חיוך נהדר.

לצד שתי המנות הנפלאות הללו, טעמנו גם סלט אנדיב שמורכב מעלי אנדיב ורוקט, סלקים צלויים, גבינה כחולה ואגוזי מלך. סלט קייצי ומרענן מאוד. לאלו שאינם חובבי גבינות כחולות, ניתן להמיר בפטה וזה ייצא לא פחות טעים. הסלט היה טוב, הסלקים הסגולים והצהובים אכן היו לא רק מראה מרענן אלא גם טעם נהדר ומתקתק אשר נתן קונטרה למרירותו העדינה של האנדיב.

לו הייתי רוטשילד
המנות העיקריות מתחילות עם מנה אורגנית משובחת וכל כך יפה, שכשקיבלנו אותה לשולחן שני זוגות לידנו שאלו איך קוראים לה. ובכן היא נקראת חציל טריאקי ומעבר להיותה 100% אורגנית היא גם מנה טבעונית. חציל מעושן בטריאקי, עדשים כתומות ושחורות בלימון פרסי, סלק מדורה ואפונת שלג. מנה מנצחת. רוטשילד בטוח היה אומר שזה מניפיק.

מנה עיקרית נוספת הייתה סלמון על הפלנצ'ה. סלמון בתוספת מג’דרה, יוגורט, עלי-טעם וסבך של סלק מבושל במרינדה. הסלמון היה נהדר ועסיסי, הסלקים עם היוגורט היו מרעננים מאוד והמג'דרה הייתה טעימה להפליא. עוד מנה מעולה ממטבחו של מאוריציו וזה נראה כאילו כל מנה מעלה את הרף לקראת המנה הבאה אחריה.
אנטרקוט על קרם בטטה. צילום: ניר מאולבוגט
וכדי להצדיק את מקורותיו של השף היינו חייבים לטעום גם מנת בשר טובה, ואז הגיע לו האנטרקוט יחד עם קרם בטטה פיקנטי, ירקות צלויים, שום קונפי ושמן עשבים. מעבר לכך ששוב שאפו על סדר מהמם של המרכיבים בצלחת, האנטרקוט היה במידת עשייה מדויקת. הבטטה הייתה חריפה במקצת ונתנה טעם מאוד מעניין והמנה הייתה אקורד סיום מנצח שלא הותיר לי צל של ספק כי אשוב במהרה לסעוד כאן שוב.

רגע, קינוח
בדרך כלל הקינוח לא מקבל מקום משלו על הפודיום, אך הפעם אני חייב לחרוג ממנהגי כיוון שמדובר בקינוח נדיר ואחד הטובים שטעמתי מעודי. מדובר ב"ברד פודינג" הנהדר המגיע עם קרם פטיסייר מבריק ובאמת שאחרי כל מה שאכלנו התקשיתי להאמין שנסיים את כל הקינוח, אך כבר בביס הראשון הבנתי שאין מצב שאני לא מסיים אותו. ממליץ בחום על הקינוח וזה לא משנה באיזו שעה של היום הגעתם.
הקינוח המושלם. צילום: ניר מאולבוגט
לסיכום, כשקיים שילוב מנצח של ארוחה מעולה ומסעדה אינטימית ומעוצבת, עם אשתי היפה ומנות ציוריות וטעמים מבריקים בלב שדרות רוטשילד בתל אביב, אתה מבין שלא יכולת לבקש טוב יותר מזה. מומלץ מאוד גם לטייל לאורך השדרה כדי להוריד את הארוחה.

חשבון בבקשה:
סאשימי גרבלקס - 44 ₪
תאוות תפוחי אדמה - 38 ₪
סלט אנדיב - 39 ₪
חציל טריאקי - 47 ₪
סלמון על הפלנצ'ה - 89 ₪
אנטריקוט - 126 ₪
ברד פודינג - 36 ₪
סה"כ 419 ₪ לערב שרוטשילד היה בהחלט מתגאה בו.

מסעדת מלון רוטשילד, רוטשילד 96, תל אביב. 053-7103230 

* הכותב ביקר כאורח במסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?