נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יובל מהעבודה חוגג יומולדת וגם בלי זה אני חייב לו ביג טיים על כמה הצלות בימים האחרונים, אז לקחתי אותו איתי לבקר בפרנצ'סקה על חוף ימה של ראשון. אני מודה שאני חלש בקולינאריה ראשונית ופרט לאיזדורה לא הכרתי מסעדות ששוות את הנסיעה דרומה במיוחד עבורן. נסענו לאכול את העסקיות ולפיכך יצאנו מתל אביב בשעה מוקדמת יחסית. בארבע וחצי היינו בראשון בכניסה לחניה של חוף הים. הכניסה הזו תפריד אתכם מעשרים שקלים אם אתם לא תושבי העיר. חצי מהסכום ינוכה ממחיר הארוחה בסיומה. מעצבן? מעצבן! אם היה שווה למרות זאת? מבטיח שתגלו בהמשך.

העסקית של פרנצ'סקה כוללת שבעה מאזטים מתוצרת בית ולחם כפתיח. הפתיחים הקטנים והמעולים כללו ממרח סלמון, טפנד זיתים שחורים, קונפי פלפלים, חצילים עם זוקיני, שום אפוי, ממרח עשבי תיבול וחמאה, ויתרונם הגדול הוא בכך שהם לא נגמרים לעולם. רק סיימתם וכבר מיכל, המלצרית המתוקה, תופיע עם רי-פיל בידה עד שתגידו די ותחליטו לעבור לעיקר. בין לבין הזמנו שתייה הכלולה גם היא במחיר העסקית. בפרנצ'סקה חורגים מהנורמות המקובלות ולא מגבילים את סוג השתייה המצורף לארוחה. אני אמצתי את ההזדמנות בזרועות פתוחות והלכתי על קרלסברג מהחבית. יובל לקח מיץ תפוזים. בכל זאת, הוא צריך להיות פיכח כשהוא יושב לידי בדרך חזרה.

נרגענו מהרעב ומהצמא והתפנינו להביט סביב עוד לפני שלב העיקריות. בפרנצ'סקה נראה שחשבו על כל פרט, הכל מעוצב ביתר דיוק והשקעה, הכל נקי ומצוחצח והאווירה שהמקום עוטף אותך בה היא העטיפה המושלמת לחוויה הגסטרונומית שצפויה לנו. במסגרת עיקריות העסקית תוכלו לבחור מתוך מגוון עשיר המוצע בתפריט. כדי שנוכל לחוות דעה ולספק לכם את הסחורה נאלצנו לטעום כמעט מהכל. פתחנו ברביולי בטטה מתוצרת עצמית עם שמנת ובזיליקום וברביולי גבינות עם שמנת, רוקפור, עגבניות ובזיליקום. המשכנו בטורטליני כבד עוף, בכדורי ריזוטו מטוגנים ובפילה בקר בשמנת עם אספרגוס, מנה שתופיע בתפריט החדש. אז ככה, הטורטליני, שהוגדר על ידי מיכל כמנה המועדפת עליה, בהחלט סיפק את הסחורה. טעים, מושקע וייחודי. רביולי הגבינות, כמו גם הריזוטו, מיוחד ומצדיק את הערך הקלורי האסטרונומי שנלווה לעניין. רביולי הבטטות ראוי להתייחסות מיוחדת. הרביולי הזה הוא ללא ספק האיכותי ביותר שיצא לי לטעום מהז'אנר ושווה כל מטר בנסיעה וכל חור חדש בחגורה. אל תוותרו.

אתנחתא שנייה. יובל מתחיל להכחיל משובע. אני מזמין מקיאטו. אם תהיתם אז כן, גם הוא במחיר הארוחה. לא היה מזיק לפרנצ'סקה להחזיק בריסטה מקצועי שיוציא קפה מושלם ומוקרם, כזה שיתקרב לרמה של העוגות שמיד מגיעות. לקינוח קיבלנו מרקיז שוקולד ברוטב פטל ווניל, פירמידת ברולה עם קרמל ובננות, וטוליפ ממולא בקרם מסקרפונה. לא שעד עכשיו היו לי ספקות, אבל שני שיאים במקום אחד זה כבר בהחלט אירוע נדיר. מבין שלל המסעדות שביקרתי בהן ושהתמחותן אינה קינוחים, בפרנצ'סקה תקבלו את התמורה הראויה ביותר ל-32 השקלים שיעלה לכם הקינוח. אין המלצות. כל אחד פשוט טיל בליסטי שפוגע בול. אל תעיזו לוותר. צריך להעניק אות הוקרה לקונדיטורים שלהם שם. חוויה.

העסקית המפנקת הזאת עם הים הנשקף מבחוץ תעלה לכם 69 שקלים בלבד. האם שווה את הנסיעה עד ראשון למרות שלל העסקיות התל אביביות המשתלמות? בלי לחשוב פעמיים. אני כבר בדרך לשם.

העסקית מוגשת בימי א' עד- ה' 12:00-18:00  ו' 12:30-17:00.

*הכותב היה אורח המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
תענוג צרוב
איזו מין שלוותה
לה בוקה מחוץ לקופסא
כיופים ללא הפסקה
כיופים ללא הפסקה
ארנולד'ס על המפה
קולומבוס מתחזקת
קולומבוס מתחזקת
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר