נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני חיפאי. הנה, אמרתי את זה. שנים שאני לא גר שם, ואם להודות באמת, אז גם לא ממש מתגעגע. אולי בעצם לחברים ולים שאפשר לראות מכל נקודה מההר. כשחושבים על זה, תל-אביב היא בדיוק כמו חיפה, רק עם חיים. החברים ההם הרי בכל מקרה מגיעים לפה כל שבועיים, וים אמנם לא רואים אלא אם מתקרבים לנמל או לטיילת, אבל מסתבר שכשרואים מקרוב רואים הרבה יותר טוב. בחיפה לא השכילו להפוך את החוף לאבן שואבת של תיירות חוץ ופנים. אין עשרות פאבים הומים, אין מוזיקה רועשת ואין הפנינג תמידי מהסוג המוכר לנו מתורכיה ודומותיה. בתל-אביב לפחות מנסים. מסעדת שלוותה היא אחד הניסיונות המוצלחים, אם לא המוצלח והידוע שבהם, לייצר את האווירה הנכונה הזו. יודעים מה? אל תאמינו לי, פשוט תעיפו הצצה בתמונות שבאתר שלהם ותחליטו אם זה לא עושה לכם חשק לים.

הגעתי עם ג'ינג' לשלוותה בשעת ערב לא מאד מאוחרת. היא יפה כמובן, ונדמה שהכתום הבוהק שלה מחזיר את השמש משקיעתה לכמה רגעים של אור. השלוותה מלא לגמרי. השולחנות עמוסים, הברים מאויישים כמעט לגמרי והמלצרים מתרוצצים בידיים עמוסות. עוד לפני שהתיישבנו החלטנו שזה הכי קרוב לנופשון בחו"ל שהגענו מבלי לצאת מתל-אביב. מצאנו פינה על אחד משני הברים. הברמנית מתקרבת ומפנקת בשני קוקטיילים מצוינים, שאפילו מתיקות היתר שלהם לא העיבה על חיוניותם. אם לא די בגודש הקיצי שבפנים הרי שגם ב"דק" שצמוד לשלוותה מבחוץ, מטיילים רבים שבאו להתבשם מאויר הים. מעטים המקומות שהנאתי מהם גדולה כל כך עוד לפני שהכנסתי את הביס הראשון לפה.

פתחנו במנת קלמארי מטוגן עם איולי עשבי תיבול (56 ₪). הקלמארי טעימים וטריים. המנה לא מאד גדולה וגם לא מאד זולה, אבל בים כמו בקולנוע הרי לא בודקים מחירים. המשכנו במנת סלט עוף ואבוקדו עם חסות, עגבניות ובצל אדום ברוטב מיונז עם חרדל (48 ₪). המנה נטולת עלי רוקט, מה ששימח את ליבנו מאד, וגדושה בחתיכות עוף רך וטעים - מה ששימח את ליבנו אפילו יותר. הסלט היה טוב מאד, הרוטב לא גס מדי, ומחירו הוגן בהחלט בהתייחס לכמות העוף שכיכבה בו. אלה מכם שירצו לקחת את חווית החוף אל הקצה יוכלו להזמין דג שלם מטוגן (68 ₪) או פילה מוסר עם סלט וצ'יפס (76 ₪). אלה שיתעצלו ללכת עד לאגאדיר יוכלו להתפנק על המבורגר (48 ₪).

נדמה שבשלוותה עלו על נוסחה מנצחת ובשונה ממקבילותיה החיפאיות, גם מצליחים ליישם אותה. החלטנו לוותר על קינוח והסתפקנו באספרסו ובתה עם נענע. אחרי טיול של חצי שעה בין ההמון שבחוץ עוד נגיע לגלידה בקצה השני של ה"דק". כך לפחות נוכל לשכנע את עצמנו שהרווחנו אותה ביושר. השלוותה, באווירה שבה ובאוכל הכיפי, הרוויחה את חזרתנו אליה ביושר מוחלט. על זה אין ויכוח.

 

 רוצים להזמין המבורגר ממסעדות בת"א? לחצו כאן > המבורגר תל אביב

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
תענוג צרוב
לה בוקה מחוץ לקופסא
כיופים ללא הפסקה
כיופים ללא הפסקה
ארנולד'ס על המפה
קולומבוס מתחזקת
קולומבוס מתחזקת
חומוס מקסיקני
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר