נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

השבוע הצפנתי כמעט עד נהריה. היה זה בצהרי יום חול חם במיוחד כשגררתי איתי את שי, חבר לעבודה, למסע קולינרי בצפון הרחוק. התבקשתי לכתוב לכם על 'ארנולד'ס', מסעדת שף כשרה ומיוחדת בנתיב השיירה. היא קוראת לעצמה ביסטרו גלילי עם נגיעות צרפתיות וים תיכוניות. בלי שאפחית מהמתח שאני מתאמץ לבנות פה, אגלה לכם שאם הבחירה הייתה שלי, הייתי מוותר על הפומפוזיות ומגדיר אותה אחרת. לא שביסטרו גלילי עם נגיעות וגו' חוטא לאמת אלא שיש בארנולד'ס משהו אינטימי וחמים הרבה יותר ממה שתצפו לו אם תבנו על הטייטל.

שי ואני ותופסים פינה. מלצרית מקושטת בחיוך מלא אנרגיות מביאה תפריטים. אני בוהה בחלל המעוצב כולו עץ אלון ומגבש החלטה בנוגע לראשונות. שי מקבל את הטלפון הרביעי מאישתו עם הנחיות מדויקות לקניית מתנה לבת המצווה שהם מוזמנים אליה. שמעתי מה בתכנון. אם כלת השמחה קוראת את השורות האלו אני ממליץ לה בחום לשקול מחדש את ההזמנה.

5 דקות חולפות ופוקאצ'ה טריה (15 ₪) מונחת בינינו עם 3 מטבלים קטנטנים ומגוון של 5 טאפאסים הרבה פחות קטנים. היו שם משאוושה גלילית (32 ₪), פלפלים קלויים בתחמיץ (32 ₪) פטה כבדים (32 ₪) עם ריבת בצל וקונפי שום וטוסטונים כמובן, כבד אווז ברוטב פירות יער (78 ₪), וסלט פאטוש (32 ₪) חתוך דק דק עם קרוטונים עדינים במיוחד.

נו טוב, כשלקחתי איתי את שי, לא חשבתי שיישאר אוכל בצלחות. כשעשינו תחרות דיאטה לפני חצי שנה והעלנו בסיומה כמעט 10 קילו ביחד, כבר אז הבנתי שמדובר בפרטנר רחב קיבולת. מכאן ועד לשאיבה של כל המנות בפיסקה הקודמת בתוך פחות מארבע דקות, חשבתי שיש עוד דרך לעבור. אז זהו, שכנראה שלא. הכל טרי וטעים. לשפויים מביניכם, שיסתפקו בראשונה אחת כמו סועדים נורמלים, אני חייב להמליץ על כבדי האווז. המחיר תל אביבי, אבל הטעם פריזאי. אם כבר הגעתם לארנולד'ס, אל תחמיצו את המנה המצויינת הזו. ואפילו המשאוושה החמימה מקבלת בארנולד'ס נופך אריסטורקרטי מעודן.

השלב הראשון מאחורינו. קיבלנו סורבה אבטיח כדי להפריד בין הראשונות לעיקריות. תקראו לי אולד-פאשן, אבל אף פעם לא התחברתי לקונספט הזה. הטעם המתקתק של האבטיח עשה לי באופן לא מוזר, חשק ל... אבטיח. האנטרקוט (98 ₪) המדמם שהונח מולי דקותיים אחר כך, בעט אותי בחזרה לעולם שכולו בשר. אבל אנחנו סתגלנים אנחנו. במיוחד כשמדובר בשני נתחים של 400 גרם עשויים מדיום רייר בציר בקר וקברנה. יהיה זכר סורבה האבטיח ברוך.
אני מתענג על הבשר האיכותי ומנסה בד בבד להסביר לשי שכשהולכים לבת מצווה עם אשתו וארבעת הילדים, לתת מתנה בשווי 150 שקל זה לא בדיוק... איך לומר... מכובד. בדיוק אז, כבמגע קסם, נחתה בינינו מנת ספייריבס עגל חלב (78 ₪) ברוטב ברביקיו ביתי. זה היה מכובד. מנה מעולה.

האנטרקוט חוסל כליל, ורק מתוך דאגה לעגל, שלא יישאר בודד, פירקנו גם אותו עד העצם. 'דקדנס בשרים גלילי', זו ההגדרה המדוייקת שהייתי נותן לארנולד'ס. טורף העל שאיתי מתחיל לגלות סימני עייפות. קינחנו בפאי תפוחי עץ (28 ₪) חם שנעטף בגלידת פרווה טעימה למרבה הפלא, ויצאנו בחזרה לתל אביב. נתיב השיירה על המפה. 

 

* הכותב היה אורח המקום. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
תענוג צרוב
איזו מין שלוותה
לה בוקה מחוץ לקופסא
כיופים ללא הפסקה
כיופים ללא הפסקה
קולומבוס מתחזקת
קולומבוס מתחזקת
חומוס מקסיקני
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר