נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הכיף הגדול באמת בלכתוב על מסעדות, מצוי לאו דווקא בארוחה השווה. הכיף האמיתי טמון בתענוג שבלמצוא איזו פנינה קולינארית ייחודית וחבויה מן העין, ולבתק את בתולי חשאיותה כאן לעיני כל. להפיץ את הבשורה ולהרגיש לרגע כמו התשובה המקומית לקולומבוס בוורסיה הגסטרונומית. השבוע ניצב בפניי אתגר לא פשוט. מחד, ארוחה ראויה שנכנסת לחמישיה הפותחת שלי גם עם בורגר אחד קשור מאחורי הגב. מאידך, כולכם כבר מכירים, כך שאני לא עומד לחדש לכם שום דבר. ואולי בעצם כן. הבלאק בר&בורגר לא ממש חדש על מפת הבורגריות, אבל יצא לו שם של יקר יותר אם משווים למוזסים, לקולומבוסים ולאגאדירים למיניהם. תהיתם אם השם יצא לו בצדק? ייתכן. תהיתם אם המחיר שתשלמו שווה את זה? בענק.

פגשתי את אלאור בכניסה לבלאק שברמת החייל בשעת ערב מוקדמת באמצע השבוע. המקום ריק מאדם, אך ניכרים בו שרידי מתקפת הצהריים של אנשי ההיי-טק מהאזור. קיבלנו גומחה זוגית אינטימית שאם היו משכילים בבלאק לסגור אותה באיזו דלת הזזה דקורטיבית, הייתה הופכת באחת לחדר הוי.איי.פי הקטן והשווה בעולם כולו. אלאור מספרת על חוויות הלימודים שלה ומדהימה אותי כהרגלה עם קצב חיים שרק מלשמוע אודותיו אני מתחיל להתגעגע לשקט החיפאי המשמים. המלצרית ניגשת ופוצחת בסדרת המלצות, בדומה לאלו שתקבלו בכל אחת מהבורגריות שציינתי. זו בדיוק הנקודה בה נעלמים קווי הדמיון והבלאק פותח בספרינט, משאיר עשן לחבריו לז'אנר.

הלכנו על העסקיות, שמוגשות עד השעה 18:00 מידי יום. במסגרתן תוכלו לבחור בראשונה אחת משש, בעיקרית אחת מתוך תשע האפשרויות שבתפריט ובשתיה חמה או קרה. כל זאת בתמורה ל-59 ₪ בלבד. בחרנו כפתיח את הסלט הקטן ואת מנת הכנפיים שהיו טעימות וקומפקטיות. החלטנו לשדרג גם בשני פתיחים מהתפריט הרגיל, אז צירפנו מנת מעושנים חמים וטריים (39 ₪) ומנת חציל בגריל עם רוטב צ'ילי וטחינת תפוזים (32 ₪). מנת המעושנים התגלתה כסלט ירוק ועליו כמות בייקון ושאר הפתעות בשריות שמספיקה לזוג. הכל חם ומצוין. החציל בגריל הוכתר חגיגית למנת החציל הקלוי הטעימה והיצירתית ביותר שזכורה לי. תענוג צרוב. שילוב הטחינה התפוזית והצ'ילי המתוק על החציל שעורר את חשדי בתחילה, הוציא ממני קריאות התלהבות שכאילו ונלקחו מעולם מושגים אחר לגמרי.

בשלב העיקריות החלטנו לדבוק בתפריט העסקי. אלאור עם שניצל דק ופירה תפוחי אדמה ואני עם עופבורגר, המבורגר העשוי נתחי פרגית וטחון עם אגוזים. אחרי ארבע ראשונות שחוסלו עד תום, יסלח לי הטבח בבלאק על שביצעתי את חטא ההמבורגרים הנורא מכל: השארתי את הלחמניה בצלחת והתמקדתי במאסטרפיס שבפנים, המבורגר עסיסי ורך שהפך את החריגה שלי מדרך הבקר הרגילה למוצדקת מאין כמותה. השניצל אף הוא טעים, רך ודק כמצופה (בפירורי לחם עדינים, אגב), אם כי הפירה התגלה כסתמי וחסר מעוף, בעיה שמעט בטטה או שבבי בצל מטוגן יכולים היו לפתור.

לסיום חרגנו שוב מההצעה העסקית, ובתמורה ל-35 ₪ קיבלנו עוגת פירות יער שלצידה גלידת פיסטוק. ואם כבר חטאים, אז למה לא ללכת גם על קרם ברולה מצוין ולהיפרד מ-35 ₪ נוספים? הקינוחים גם הם טובים מאד ומסיימים את אחת הארוחות הטובות של העת האחרונה, כזו שהכינה תשתית מעולה לצמיג פסח הבא עלינו לטובה. אז גילוי על מסעדה נחבאת בסמטה אפלולית אין פה. גילוי על כך שגם מקום מוכר וידוע גם יכול להפעים אותי בהתלהבות כנה, יש גם יש. מסתבר שזה לא פחות כיף.





*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
איזו מין שלוותה
לה בוקה מחוץ לקופסא
כיופים ללא הפסקה
כיופים ללא הפסקה
ארנולד'ס על המפה
קולומבוס מתחזקת
קולומבוס מתחזקת
חומוס מקסיקני
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר