נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לאחר שעלה לארץ ב-1882 מרוסיה עם משפחתו, החל יהושוע חנקין במסע רכישות שהיה גורם לגאידמק להחוויר. ב-1890 קנה את האדמות עליהן הוקמה רחובות, ב-1891 קנה 30,000 דונם של ביצות עליהן הוקמה חדרה וב-1909 קנה אלפי דונמים עליהם הוקם הישוב מרחביה. מהעובדות המרתקות האלו ניתן ללמוד שני דברים חשובים: האחד, הוא שאתר וויקיפדיה עולה אצלי במחשב בלי בעיה, והשני הוא שיהושע חנקין היה ככל הנראה האוליגרך הראשון. כיאה לכזה, התגורר חנקין באחד המקומות המרהיבים בהם ביקרתי לאחרונה, הלוא הוא בית חנקין. על ראש צוק מעל הים, בכפר הים שבחדרה, ובאותו בית ממש בו התגורר בשנות השלושים של המאה שעברה, חיה ובועטת היום מסעדת "בית חנקין" הכשרה - המסעדה עם הנוף הכי עוצר נשימה במחוזותינו.

למסע לחדרה צירפתי אליי את גי'נג', שהגיעה נרגנת מתמיד. טיפוס של יותר מחמישים מדרגות לכיוון המסעדה שבראש הצוק לא תרם להרגעת אווירת הקרב. אני דווקא מבסוט משריפת הקלוריות האפריורית ומנסה לפייס את המלאך הזועף שאיתי. כשאנחנו מגיעים למעלה, אנו מופתעים לגלות שלא זו בלבד שבית חנקין הוא הבית האותנטי בו התגורר גואל האדמות, אלא שגם הריהוט, הווילונות התמונות והכלים השונים עדיין מקשטים את החלל הביתי שהוסב למסעדה. מתיישבים ומקבלים מאלה הבעלים, והערב גם המלצרית, הסבר מלומד על המקום וייחודו.

למנה ראשונה, חלקנו מנת גלילות חציל קלוי במילוי פטה, פלפל קלוי, פסטו ועירית (22 ₪), שהייתה משובחת וקטנטונת. אם מטרת הגלילות הקטנות האלו הייתה לפתוח לנו את התיאבון, הרי שהן עשו עבודה מצוינת. לצד הגלילות ועדיין במסגרת הפתיחים, קיבלנו מנת באבאגנוש - חצילים בטחינה עם שום ושמן זית (16 ₪). המנה טובה מאד, והלחם הטרי שליווה אותה הפך אותה לטובה אפילו יותר.

בשלב העיקריות קיבלנו מנת רביולי גבינות ברוטב פסטו (45 ₪), פטוצ'יני ברוטב שמנת, כרישה ויין לבן (41 ₪) וסלט חלומי קליל, שהורכב מאצבעות חלומי מוקפצות בשמן זית, עם פלפלים וטבעות וחצילים על מצע עלים ירוקים בויניגרט תפוחים מתוק ועדין (44 ₪). הפטוצ'יני, הפגין פוטנציאל להיות איכותי וקרמי כמצופה אך מעט מדי רוטב הפך את מרקמו למאכזב מעט, אם כי טעמו לא נפגם. הרביולי היה המנצח הגדול של הסיבוב הזה, כשחוץ מלשכב על הגב ולהשתכשך ברוטב הפסטו המצוין לא נראה שהוא התאמץ יותר מידי. מנה טובה ומומלצת ביותר.

את הערב סיימנו באנרגיות משופרות ובניסיון נואש לחשב את מספר הפעמים שנצטרך לעלות שוב במדרגות כדי להוריד את מה שאך זה סיימנו לטחון. המסקנה הנחרצת הייתה שמוטב לחדול מהחישובים ולהתמקד בקינוח שהזמנו - עוגת שוקולד חמה וכדור גלידה וניל (29 ₪). נשמע פשוט? אז זהו, שזה באמת קינוח טעים ופשוט, אלא שכשמצרפים אותו לנוף המהפנט ולבריזה האינסופית מקבלים חוויה מסוג אחר. זה בדיוק סוד הקסם של בית חנקין.

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
תענוג צרוב
איזו מין שלוותה
לה בוקה מחוץ לקופסא
כיופים ללא הפסקה
כיופים ללא הפסקה
ארנולד'ס על המפה
קולומבוס מתחזקת
קולומבוס מתחזקת
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר