נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חשבתי לרכז את כל הידע שלי על לוב ולמלא בו את הפסקה הראשונה, אבל אז היא היתה נגמרת בערך פה. נראה שהידע הכללי שלי על לוב מסתכם בקדאפי ובטריפולי והידע הקולינארי לא מאד רחוק ממנו, למרבה הבושה. גם הארוחות הרבות שאכלתי בבכור את שושי, מסעדת הפועלים הטריפוליטאית שבדרום תל אביב הוסיפו רק לכרס ותו לא. כדי להשלים את ידיעותיי נסעתי לאכול בגואטה, מסעדה טריפוליטאית אסלית שיושבת ביפו כבר 14 שנה. 14 שנה שבמהלכן מגיעה לאה גואטה יום יום ומבשלת.

ג'ינג' היפה ואני מדרימים ומוצאים חניה בשדרות ירושלים, ממש צמוד לטריפוליטאית. כבר בכניסה יש משהו שמשדר אותנטיות, אווירה שאומרת שבגואטה לא מתיפייפים ולא מתעטפים בפוזה, כאן מתרכזים בעיקר, ופשוט מכינים אוכל טוב שמחמם את הלב. ספרנו עוד שלושה זוגות שיושבים כמונו על ארוחת ערב רומנטית ותהינו ביחד מי החליט בעצם שארוחה מהסוג הזה חייבת להיות איטלקית או אסיאתית. מלצרית מתוקה ניגשת ובעוד היא מסבירה על ארוחת הטעימות המיוחדת של גואטה, מתמלא השולחן בזריזות במבחר סלטים שווים, בלחם חם ובטחינה מתוצרת בית. הסלטים נעלמים בקצב מהיר, בדגש על החצילים המטוגנים המצוינים ועל הצ'רשי - ממרח הדלעת הידוע בפיקנטיות המתקתקה שלו.

התמסרנו בקלות והזמנו בהמלצת המלצרית את מנת הטעימות בעלות של 127 ₪ לשנינו ביחד. לא חשבנו לרגע לוותר על החריימה האוריגינלי של המקום, שהפריד אותנו מ-38 ₪ נוספים והיה שווה כל שקל ושקל. הדג החריף שכבר הוגדר בעבר כתשובה הטריפוליטאית לגפילטע, אכן התגלה כחריף במידה שהצמידה את ג'ינג' לכוס מים לעשר הדקות העוקבות. מיגרתי את החריימה לבדי והתפניתי למנת הטעימות של גואטה, שכוללת צלחת ממולאים כסיפתח וקוסקוס עם ארבעה רטבים למנה עיקרית.

צלחת הממולאים כללה מפרום, בסטיל, כרוב ממולא וקציצות עוף. המפרום הוא קציצות בקר עם תפוחי אדמה ברסק עגבניות בתיבול ייחודי, תענוג טריפוליטאי אמיתי ששמו מוכר היטב גם לאשכנזים כמוני. עם מנת הבסטיל לעומת זאת, הייתה זו היכרות ראשונה והיא התגלתה כקציצות בשר בקר ותפוחי אדמה עטופות בבלילת ביצים, מטוגנות וטעימות אפילו יותר מהמפרום. ג'ינג' חולקת עליי, וכך מוצא כל אחד מאיתנו את עצמו בולס בדיוק את מה שהוא רוצה. גם הכרוב הממולא, שמוכר לי היטב מהבית דווקא בוורסיה ההונגרית שלו, הפגין אותנטיות טריפוליטאית מיוחדת. קציצות העוף שבצלחת ספגו מרוטב הכרוב והמפרום, והפכו את החגיגה לפסטיבל אפריקאי של ממש.

את החוויה הממלאת הזו סיימנו בשתי כוסות תה "בלקקאויה", או איך שלא מבטאים את זה כשהכוונה היא לתה עם ציפורן ומלא בוטנים שצפים למעלה (8 ₪), ובעוגת ספרה העשויה סולת, תמרים, דבש ומי ורדים (10 ₪ לפרוסה). מומלץ ביותר. טריפוליטאים כנראה שכבר לא נהיה, למרות שעם אוכל כמו בגואטה הסכמנו ג'ינג' ואני, שממש, אבל ממש, לא היינו מתנגדים.



*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גואטה בתל אביב
053-9424696

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
תענוג צרוב
איזו מין שלוותה
לה בוקה מחוץ לקופסא
כיופים ללא הפסקה
כיופים ללא הפסקה
ארנולד'ס על המפה
קולומבוס מתחזקת
קולומבוס מתחזקת
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר