נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כשנכנסתי למסעדת 'גשן' שברחוב נחלת בנימין שופע מסעדות היוקרה, לא הבנתי איך כף רגלי לא זכתה עד כה לדרוך בה. עיצוב גדוש ומבריק בסגנון רטרו, תקרה ארכיטקטונית ש"נשפכת" לרצפה באמצע החלל, וארון ליישון בשר שמותקן בקיר, הם רק חלק מהחוויה הויזואלית שהאירה את עיניי.
אורן, אחד משני השותפים שהקימו את המקום, קיבל את בחירת לבי ואותי בלבביות, וגם מיהר להשיב על השאלה שקיננה בליבי: "פתחנו את המקום לפני כחצי שנה, ואנחנו עדיין מרחיבים קהל מסור של סועדים".

לפני התפריט המליץ לנו דורון המלצר על יין חדש מענבים מזן מלבק של יקב טפרברג (היקב הישראלי הותיק ביותר). מסתבר שענבי המלבק, בוגרי בציר 2007, מקורם דווקא בארגנטינה. היין עצמו - שהושק לראשונה בישראל רק החודש - נמזג לכוסי, נחוש לספק חוויה ייחודית. אני שמח לבשר שהוא עמד יפה במשימתו - ניחוחו הונילי מחד, ומרקמו הרך והעדין על הלשון מאידך הצליחו להפתיע.

התפריט עצמו לא יומרני, לא ארוך ולא מסובך. ניכר כי הוא מייצג את נסיונם המצטבר של הבעלים, במקביל ליצירתיות של השף יונתן בֶרֵבי, והכל תחת הקפדת כשרות. הסגנון הכללי של התפריט שואב מהמטבח הדרום-אמריקאי, וחציו מוקדש למנות ראשונות, רבעו לנתחי בשר צלויים, ורבע נוסף לתבשילי בשר אחרים. בסוף בסוף, יש הערה שאם מישהו עדיין רוצה צמחוני, שיזמין 'לבחירת השף' (55 ₪), ויראה מה ברבי ירקח עבורו.

טונה אדומה צרובה על סלט אפרסמונים (36 ₪) פתחה כמנה ראשונה. הדג היה טוב, אולם דווקא הסלט היה וריאציה מעניינת ולא שגרתית. המנה הפותחת השנייה הייתה טארט טאטן עגבניות ושום במילוי חציל וכבש (28 ₪), שהייתה חוויתית ומקורית כאחת. בשלב זה היינו צריכים עוד כוס מהיין, ואז עברנו לבחור את המנות העיקריות. "מה שחשוב להבין בתפריט שלנו," הסביר לי אורן, "זה את רעיון הסעודה המשותפת. תבחרו מהתפריט את נתחי הבשר שמתחשק לכם, והכל יגיע לשולחן על הגריל המשותף". כדי לגוון מבלי להרחיב עוד יותר את החגורה, התפריט מאפשר לקחת נתחים קטנים יחסית, החל מ-200 גרם. לפיכך לקחנו גם אנטרקוט (200 גרם, 69 ₪), גם פריים ריב עגל חלב (550 גרם, 185 ₪) וגם שניצל סינטה מצופה בפנקו, סילאן ומייפל (55 ₪).

לאחר זמן לא רב נחת על השולחן, כחללית מעולם אחר, התנור-גריל המיוחד ולו מערך נרות חימום ועיטורים של פרזולי ברזל. "התנורים הם בנייה מיוחדת שלנו" תיאר בגאווה אורן, אבל נדמה לי שהוא היה יותר גאה באוכל שהגיע על הגריל הזה - ערימת שעועית ירוקה בג'ינג'ר ואסופת תפוחי אדמה פאפאס מתובלים נשאו על כתפם את הסטייקים, נסיכי הארוחה. הנתחים הללו היו עשויים במידה טובה ששמרה על חיוניות הבשר, ובאופן כללי הם שידרו אופטימיות. שיטות היישון המיוחדות של הבית אולי יצליחו להסביר את ההישג הזה, שהוא לא מובן מאליו במטבח שומר כשרות.

פינויו של הגריל העצום הותיר לנו מקום ריק על השולחן, ועל כן הזמנו קינוח. אפילו שלא הכיל שמץ של חלב, טארט האגסים והדובדבנים לצד גלידת פיסטוק ברוטב חמוציות (34 ₪), הצליח לסיים את הארוחה כראוי. המאפה היה מכובד, אך הגלידה המפתיעה, הפכה את הקינוח למיוחד.

גשן התגלתה כאופציה קרניבורית מספקת ביותר, לא יקרה מדי ואפילו כשרה. תוכלו לארח שם שותפים עסקיים לארוחת צהריים, או אפילו בת זוג לערב רומנטי. אין לי ספק כי אם ימשיכו ליישם את גישת ה'אירוח' שמצהירים עליה, יוכלו אורן ודקל לקחת את המסעדה החדשה שלהם רחוק, ואף להעמיד אותה בשורה לצד מסעדות היוקרה האחרות ברחוב נחלת בנימין.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גשן בתל אביב
053-4362840

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של דביר אדלר

XO, הבר השכונתי של רמת השרון
כפר-חנדל'ה
פלמידה על הגל
מחוברים לאדמה
על גינס וכוסות אחרות בדבלין
אוצר בלום בצ'מפיונס
משפחת ארנולד
אדלה אחת ושני אדלרים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר